Gå til innhold

Bensin eller diesel

Anbefalte innlegg

Gjest desmond tut tut
Skrevet

Vurderer å kjøpe ny kjerre, men er usikker på hva jeg skal velge - diesel eller bensinmotor!?! Har hørt rykter om en egen årsavgift på dieselbiler, men hvor dyrt kan det bli på en bil med lite utslipp og liten motorytelse.

Hva mener du?

Gjest Trude Ludt
Skrevet

I have no fucking idea.

Men morsomt nick. :-)

Gjest diselina
Skrevet

Hei :-) vi har hatt bensin drevne biler i alle år men har nå skiftet til diesel.

Vi er iallfall svært godt fornøyd..bruker atskillig mindre drivstoff og er i tillegg er dieselen i gjennomsnitt ca. 1 kr. billigere for literen, men det stemmer at det er varslet høyere årsavgift i 08 for diesel biler, det er jo nok ett utslag av vår regjerings duste politikk- setter ned avgiftene på nye dieselbiler i 07 og når folk velger diesel i hopetal, ja da skrur de opp årsavg. på akkurat samme bil.

Gjest tuddelutt
Skrevet

vi har hatt bensinbiler i alle år bortsett fra i år da vi kjøpte dieselbil i tillegg:)

vi er fornøyde vi,men er en ute etter en bil som skal gå fort så er bensin det beste. dreiemomentet er bedre på diesel derimot..

vet ikke om det sier deg noe..

diesel er billigre men forurenser mer..

diesel biler bruker mindre drivstoff enn bensinbiler..

avgiften gjelder kun nyere biler. ikke under 2000mod

Skrevet

vi har hatt bensinbiler i alle år bortsett fra i år da vi kjøpte dieselbil i tillegg:)

vi er fornøyde vi,men er en ute etter en bil som skal gå fort så er bensin det beste. dreiemomentet er bedre på diesel derimot..

vet ikke om det sier deg noe..

diesel er billigre men forurenser mer..

diesel biler bruker mindre drivstoff enn bensinbiler..

avgiften gjelder kun nyere biler. ikke under 2000mod

Du er jo helt på trynet..

De skal skru opp årsavgiften på ALLE diesel biler som ikke har partikkelfilter.

Gjest tuddelutt
Skrevet

Du er jo helt på trynet..

De skal skru opp årsavgiften på ALLE diesel biler som ikke har partikkelfilter.

kan ikke komme med slike påstander som helt på trynet!

vi har spurt statensvegvesen om dette og det var de som sa det til oss!

diesel biler under 2000 blir avgiftsfrie!

hva 7år gamle dieselbiler har som ikke de nye har vet jeg ikke.

vår 94 hiace og 98 audi går ihvertfall ikke under avgiftsplikten!!!!!!

og begge går på diesel!!!!

SÅ DET SÅ!!

Skrevet

kan ikke komme med slike påstander som helt på trynet!

vi har spurt statensvegvesen om dette og det var de som sa det til oss!

diesel biler under 2000 blir avgiftsfrie!

hva 7år gamle dieselbiler har som ikke de nye har vet jeg ikke.

vår 94 hiace og 98 audi går ihvertfall ikke under avgiftsplikten!!!!!!

og begge går på diesel!!!!

SÅ DET SÅ!!

LOL, det er ikke bestemt enda.

Statens vegvesen vet da ingenting, herregud!

Kristin har sagt at diesel biler uten partikkelfilter og SPESIELT eldre biler vil få en betydelig økning av årsavgiften, fordi de vil få bilene av veien, ganske enkelt..

Gjest tuddelutt
Skrevet

Kristin har sagt at diesel biler uten partikkelfilter og SPESIELT eldre biler vil få en betydelig økning av årsavgiften, fordi de vil få bilene av veien, ganske enkelt..

det var det vi fikk som svar...

kan jo ringe selv og spørre i stedenfor å LOLè deg. går utifra at denne karen ikke svarte med bind forran øynene...

seriøst!

hvis han ikke vet noe om det så hadde han nok sagt det.

vil tro de har gransket litt i det da de er med på det...evt forslag..

ikke vet jeg altså.

formidler bare videre det jeg fikk som svar

ikke noe pes takk!

Skrevet

det var det vi fikk som svar...

kan jo ringe selv og spørre i stedenfor å LOLè deg. går utifra at denne karen ikke svarte med bind forran øynene...

seriøst!

hvis han ikke vet noe om det så hadde han nok sagt det.

vil tro de har gransket litt i det da de er med på det...evt forslag..

ikke vet jeg altså.

formidler bare videre det jeg fikk som svar

ikke noe pes takk!

Jeg kjefter ikke på deg, men Kristin Halvorsen har TYDELIG sagt at alle biler uten partikkelfilter kommer til å få en høyere årsavgift enn alle andre.

Og som jeg sier, det for å bli kvitt de med skrap biler.

Vi får bare vente å se, har du ikke partikkelfilter så får du iallefall høyere årsavgift enn meg! Så HAHA! :-)

Skrevet

Sosialistenes hensikt er todelt; folk skal tvinges over på kollektiv transport og statskassen skal fylles.

Ved å øke årsavgiften på gamle dieselbiler, vil noen flere av landets fattigfolk måtte selge og ta bussen i stedet..altså målsetting nr. 1 i boks.

De fleste andre med gammel bil, har selvsagt ikke råd til ny..og er også avhengig av bil til hverdags. De vil bøye nakken og betale...målsetting nr. 2 i boks.

Vi som er bemidlet har dobbelt grunn til å glede oss over sosialistenes gavepakke:

- fattigfolk blir til en viss grad jaget bort fra veien, og dette gir bedre plass til meg.

- fete dieselbiler er blitt betydelig billigere...ja, en grom BMW er blitt over 50.000 billigere. I tillegg får vi billigste sats på årsavgiften.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...