Gå til innhold

cipramil-cipralex - prøver igjen

Anbefalte innlegg

Gjest cipra 2

Jeg fikk panikkafall på cipralex og hadde ikke hatt det før. De hardeste var på opptrapping og nedtrapping.

Er det sannsynlig at jeg opplever det samme om jeg prøver cipramil. Har hørt at disse er veldig like. Eller kan det gå bra med dem, tross dårlig erfaring med cipralex.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/265121-cipramil-cipralex-pr%C3%B8ver-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fibrodama

Jeg tålte ikke Cipramil pga bivirkninger, men har kjempegod virkning av Cipralex, uten bivirkninger. Så da kan det sikkert virke den andre veien også. En må jo bare prøve seg fram, ingen kan si sikkert hvordan du vil reagere på det. Vi er alle forskjellige.

Har du ikke spurt om dette et snes ganger allerede?

Fex: http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=3094869

At du gidder megler smekk.!! Tenk å ikke ha mere å bry tankene sine med enn å irritere seg over andre. Helt utrolig at du gidder å finne fram årsgamle innlegg bare for å såre meg. For noen anne grunn kan du vel ikke ha?

Jeg sliter veldig for tiden, både med meg selv og med å finne et ad som kan hjelpe meg. Har fortiden ingen spykiater som kan hjelpe meg,så derfor spør jeg her.

Har du ikke spurt om dette et snes ganger allerede?

Fex: http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=3094869

du greide iallefall å få meg til å gråte, og det var vel kanskje meningen

man tramper ikke på noen som ligger nede.

Jeg har siden jeg sluttet med cipralex som gav meg panikkanfall hatt en tilbakevendende depresjon. Begynte på cipralex på grunn av GAD ikke på grunn av depresjon.

Må få bukt med denne depresjonen, og tenkte cipramil var mest likt cipralex og kanskje det som skulle til for å få rettet opp ubalansen, men er forståelig nok redd for panikkanfall igjen. Derfor jeg spør. Vet at det ikke finne noe sikkert svar,men det er de som sier at de er veldig like, mens andre inidikerer at cipralex er mildrere og bivirkningene deretter. Jeg spurte derfor etter sannsynligheten for det.

Gjest Jente31

du greide iallefall å få meg til å gråte, og det var vel kanskje meningen

man tramper ikke på noen som ligger nede.

Jeg har siden jeg sluttet med cipralex som gav meg panikkanfall hatt en tilbakevendende depresjon. Begynte på cipralex på grunn av GAD ikke på grunn av depresjon.

Må få bukt med denne depresjonen, og tenkte cipramil var mest likt cipralex og kanskje det som skulle til for å få rettet opp ubalansen, men er forståelig nok redd for panikkanfall igjen. Derfor jeg spør. Vet at det ikke finne noe sikkert svar,men det er de som sier at de er veldig like, mens andre inidikerer at cipralex er mildrere og bivirkningene deretter. Jeg spurte derfor etter sannsynligheten for det.

Hei, jeg vil bare si: ikke bry deg noe om at noen kommenterer på denne måten.

Jeg har opplevd det selv, og det var grusomt der og da. For det føltes så utrolig urettferdig. Jeg måtte tilslutt ha hjelp av Webmaster, som slettet de dårlige tingene (ting gikk over streken). Jeg gråt innvendig i flere timer.

Men faktisk ga det meg en ny og lærerik erfaring! Jeg er blitt mer kritisk mht meg selv; tenker litt mer før jeg prater/skriver og det beste av alt:

om man kan forsøke å "forstå" kritikken, hva som egentlig menes med den (uansett om den svir der og da) så kommer man litt lenger med det..

Jeg vet jo ikke om dette vil hjelpe deg, men meg hjalp det som sagt, iallefall:-) Håper du føler deg litt bedre...??

Klem fra

Annonse

Jeg har opplevd det selv, og det var grusomt der og da. For det føltes så utrolig urettferdig. Jeg måtte tilslutt ha hjelp av Webmaster, som slettet de dårlige tingene (ting gikk over streken). Jeg gråt innvendig i flere timer.

Men faktisk ga det meg en ny og lærerik erfaring! Jeg er blitt mer kritisk mht meg selv; tenker litt mer før jeg prater/skriver og det beste av alt:

om man kan forsøke å "forstå" kritikken, hva som egentlig menes med den (uansett om den svir der og da) så kommer man litt lenger med det..

Jeg vet jo ikke om dette vil hjelpe deg, men meg hjalp det som sagt, iallefall:-) Håper du føler deg litt bedre...??

Klem fra

Takk for oppmuntring. Når en er i gjørma slik jeg er nå, så er man jo og veldig følsom. Jeg vet jeg gjentar meg selv, er desprerat etter noe AD som kan hjelpe. Og håper å finne et svar her da, i og med at jeg ikke har noen psykiater som skrevet før og fastlegen min har permisjon.

Har sett mange "usakelige" innlegg jeg her og, men jeg tilgode å irritere meg og svare i den hensikt å såre noen.

Men jeg tar selvkritikk for å ha spurt for mye, det kommer av min usikkerhet og må ha det inn med t-skje. Men vi må da ha litt tolleranse på et slikt forum som dette. Hensikten er vel at vi skal kunne få hjelp av NHD eller hjelpe hverandre.

Igjen takk for oppmuntring.

Gjest Liljen - www.liljensverden.piczo.com

Takk for oppmuntring. Når en er i gjørma slik jeg er nå, så er man jo og veldig følsom. Jeg vet jeg gjentar meg selv, er desprerat etter noe AD som kan hjelpe. Og håper å finne et svar her da, i og med at jeg ikke har noen psykiater som skrevet før og fastlegen min har permisjon.

Har sett mange "usakelige" innlegg jeg her og, men jeg tilgode å irritere meg og svare i den hensikt å såre noen.

Men jeg tar selvkritikk for å ha spurt for mye, det kommer av min usikkerhet og må ha det inn med t-skje. Men vi må da ha litt tolleranse på et slikt forum som dette. Hensikten er vel at vi skal kunne få hjelp av NHD eller hjelpe hverandre.

Syns du fortjener litt oppmuntring jeg også. Man trenger å ha litt toleranse på et forum som dette.

Styrkeklem fra Liljen

Gjest Jente31

Jeg forstår deg;) Forsøk å hevde deg over dette. Håper at du har det bedre og at du får svar på det du lurer på.. Klem fra

• 4 uker senere...
Gjest Multippel

Klem fra

hei Jente 31

Jeg valgt å svare på en tråd langt baki her:-)

Det du står oppe i nå er kjempetøft.

jeg håper du ikke blir skremt av meg, og jeg håper du ber meg slutte engasjere meg om det blir for mye.

Jeg tåler det.

Jeg tenkte du kunne få en hotmailadresse av meg så kan du om du vil kontakte meg der.

[email protected]

Dette er kun! et tilbud.

Vennlig hilsen

hidi, the scorpion

At du gidder megler smekk.!! Tenk å ikke ha mere å bry tankene sine med enn å irritere seg over andre. Helt utrolig at du gidder å finne fram årsgamle innlegg bare for å såre meg. For noen anne grunn kan du vel ikke ha?

Jeg sliter veldig for tiden, både med meg selv og med å finne et ad som kan hjelpe meg. Har fortiden ingen spykiater som kan hjelpe meg,så derfor spør jeg her.

Du spør! Og alle som har lyst har lov til å svare!

Eller ønsker du bare innlegg som er enig med deg? Da må du skrive det!

Gjest Jente31

hei Jente 31

Jeg valgt å svare på en tråd langt baki her:-)

Det du står oppe i nå er kjempetøft.

jeg håper du ikke blir skremt av meg, og jeg håper du ber meg slutte engasjere meg om det blir for mye.

Jeg tåler det.

Jeg tenkte du kunne få en hotmailadresse av meg så kan du om du vil kontakte meg der.

[email protected]

Dette er kun! et tilbud.

Vennlig hilsen

Det er notert. Tusen takk. Jeg blir ikke skremt av deg, tvert i mot, du aner ikke hvor mye du har hjulpet meg!:-)

Tar kontakt senere på hotm.

Men gjør meg en tjeneste: si fra du også. Du skal ikke slite deg ut på dette..

Klem!

Annonse

Gjest Multippel

Det er notert. Tusen takk. Jeg blir ikke skremt av deg, tvert i mot, du aner ikke hvor mye du har hjulpet meg!:-)

Tar kontakt senere på hotm.

Men gjør meg en tjeneste: si fra du også. Du skal ikke slite deg ut på dette..

Klem!

Jeg lover:-)

Nå må du prøve å få sovet litt i natt

klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...