Gå til innhold

Flyskrekk

Anbefalte innlegg

Gjest Flyskrekka
Skrevet

Har vel egentlig bestemt meg for å kjøre bil i stedet for å fly til sommeren. Skal til Moseldalen, fått låne en leilighet. Resten av "følget" vil fly og leie bil, men jeg har helt flyangst og orker ikke tanken på 5 mnd. med uro i den forbindelse. Er ikke SÅ langt å kjøre heller da, men føler at jeg er ei pyse overfor de andre.

Synes dere dette bør respekteres av de andre eller MÅ jeg komme meg gjennom det å fly. Hadde det enda vært om ei uke så hadde det ikke blitt så lenge å grue seg, sover ikke om nettene jeg da. Huff, noe "dritt" med sånne problemer, er i hvertfall det for meg.

Caloni Makaroni
Skrevet

Tja, vanskelig spørsmål. De andre bør kanskje respektere deg, men kan du samtidig forvente at alle de andre velger en mer ukomfertabel og tungvindt transportmåte, fordi du er den eneste som ikke vil fly? Da er det et bedre alternativ at du kommer deg dit på annen måte enn fly, men de må få velge selv.

På den annen side så kan det være du har godt av å utfordre fobien din litt? Legen kan skrive ut beroligende om du forklarer situasjonen for ham. Du må kjenne etter hva du føler selv. Du trenger ikke ta fly om du ikke vil, men jeg synes som sagt ikke at du kan forvente at hele reisefølget følger deg på din reise..

Gjest paprikababe
Skrevet

Angstens verste fiende er å unngå det du er redd for. Da vokser den bare..

Gjest Flyskrekka
Skrevet

Tja, vanskelig spørsmål. De andre bør kanskje respektere deg, men kan du samtidig forvente at alle de andre velger en mer ukomfertabel og tungvindt transportmåte, fordi du er den eneste som ikke vil fly? Da er det et bedre alternativ at du kommer deg dit på annen måte enn fly, men de må få velge selv.

På den annen side så kan det være du har godt av å utfordre fobien din litt? Legen kan skrive ut beroligende om du forklarer situasjonen for ham. Du må kjenne etter hva du føler selv. Du trenger ikke ta fly om du ikke vil, men jeg synes som sagt ikke at du kan forvente at hele reisefølget følger deg på din reise..

Å nei, har ikke vært på tale det at de andre ikke skal fly. Det er bestemt og vi er ikke SÅ avhengig av å måtte reise sammen. Dessuten har de små barn så er jo utelukket å kjøre 120mil da. Takk for innspill forresten.

Gjest Flyskrekka
Skrevet

Angstens verste fiende er å unngå det du er redd for. Da vokser den bare..

Jobber med saken......, er noe i det ja. Jobba med det på andre områder, men tiden er ikke inne for det med å fly akkurat nå, eller det og vite at jeg skal fly NÅ og det ikke er før om 5mnd. Tror jeg tar en tur på sparket i første omgang:-)

Caloni Makaroni
Skrevet

Å nei, har ikke vært på tale det at de andre ikke skal fly. Det er bestemt og vi er ikke SÅ avhengig av å måtte reise sammen. Dessuten har de små barn så er jo utelukket å kjøre 120mil da. Takk for innspill forresten.

Ah, okay. Leste innlegget ditt igjen, og ser nå at du ikke skrev noe om at du ønsker å kjøre bil sammen med dem.

Da er svaret klart, mener jeg. De skal respektere deg. Hvorvidt du bør forsøke å tøye grensene dine, det får være helt opp til deg selv. Men prøv å ikke bli sint eller irritert på dem. Det er ikke alltid lett å forstå hva angst er, for de som ikke har virkelig angst for noe. Forsøk heller å forklare dem, og vær fast bestemt på hva du gjør.

Men dersom du reiser mye, og det at du ikke tar fly ofte blir et problem, så kanskje du kan vurdere litt ekstra sterkt om du skal få noe beroligende av legen, for så å forsøke? Skjønner deg godt om du ikke vil. Det er enkelte ting som det skal ganske mange ville hester til før jeg gjør.

Gjest Flyskrekka
Skrevet

Ah, okay. Leste innlegget ditt igjen, og ser nå at du ikke skrev noe om at du ønsker å kjøre bil sammen med dem.

Da er svaret klart, mener jeg. De skal respektere deg. Hvorvidt du bør forsøke å tøye grensene dine, det får være helt opp til deg selv. Men prøv å ikke bli sint eller irritert på dem. Det er ikke alltid lett å forstå hva angst er, for de som ikke har virkelig angst for noe. Forsøk heller å forklare dem, og vær fast bestemt på hva du gjør.

Men dersom du reiser mye, og det at du ikke tar fly ofte blir et problem, så kanskje du kan vurdere litt ekstra sterkt om du skal få noe beroligende av legen, for så å forsøke? Skjønner deg godt om du ikke vil. Det er enkelte ting som det skal ganske mange ville hester til før jeg gjør.

Tusen takk for omsorgen din!

Skrevet

Hvis du skal kjøre alene, synes jeg dette henger mye høyere på tøffhetsstigen enn å sitte et par timer på fly og lese.

Jeg hadde aldri turt å kjøre nedover i Europa. Aldri. Sitte på med en stødig sjåfør, men ikke kjøre selv.

Gud, jeg har visst blitt kjerring.

Gjest Flyskrekka
Skrevet

Hvis du skal kjøre alene, synes jeg dette henger mye høyere på tøffhetsstigen enn å sitte et par timer på fly og lese.

Jeg hadde aldri turt å kjøre nedover i Europa. Aldri. Sitte på med en stødig sjåfør, men ikke kjøre selv.

Gud, jeg har visst blitt kjerring.

Har sjåfør så ikke noe problem det. Vet det er tryggere med fly enn bil, men jeg må velge av to for meg "onder", sliter nemlig med angst i bil også, men er i hvertfall på landjorda.

Gjest wiscose
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor noen gidder å gå rundt med flyskrekk og andre fobier når EN eneste behandling med hypnoterapi som regel er nok til å bli kvitt det for alltid!

Gjør noe med det, så slipper du å plage andre med fobien din.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor noen gidder å gå rundt med flyskrekk og andre fobier når EN eneste behandling med hypnoterapi som regel er nok til å bli kvitt det for alltid!

Mirakelkurer virker jo alltid på alle!

Gjest Flyskrekka
Skrevet

Føler ikke akkurat å plage andre da, men klart man gjør det man tipses om for å få det bedre.

Skrevet

Kan jeg spørre om hvilken fobier du ble kurert av?

Og hvor i Norge kan man oppsøke denne "mirakel" kuren + pris?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...