Gå til innhold

cipralex og tolvon ligger nå i søppla.

Anbefalte innlegg

Jeg orker ikke mere,føles som et evig stort vakum i hodet når jeg bruker de.

Har tidligere brukt trillafon,remeron,nozinan++++

Men det er ikke noe som passer meg.

Trenger å kjenne den store gleden igjen(så da tåler jeg tristheten som følger med)

Bør jeg kontakte legen for å innformere han om dette?

Blir alle dårlige når de kutter med.?

Eventuellt hva kan skje?

Fortsetter under...

Caloni Makaroni

Du kan bli veldig dårlig av bråslutte med medisinene, uten å trappe ned. Ikke bare mentalt, men du kan få fysiske plager. Nedtrapping bør skje i samarbeid med lege. Med mindre du er seriøst på bærtur (psykotisk, f.eks.), så kan han ikke tvangsmedisinere deg. Gå til legen, si at du SKAL slutte på medisinene, og at du trenger en nedtrappingsplan, da du vet det ikke er forsvarlig å trappe ned alene.

Hvorvidt du bør slutte på medisinene eller ikke skal jeg ikke uttale meg om. Poenget er at om du har bestemt deg, så må det gjøres på den måten.

Du kan bli veldig dårlig av bråslutte med medisinene, uten å trappe ned. Ikke bare mentalt, men du kan få fysiske plager. Nedtrapping bør skje i samarbeid med lege. Med mindre du er seriøst på bærtur (psykotisk, f.eks.), så kan han ikke tvangsmedisinere deg. Gå til legen, si at du SKAL slutte på medisinene, og at du trenger en nedtrappingsplan, da du vet det ikke er forsvarlig å trappe ned alene.

Hvorvidt du bør slutte på medisinene eller ikke skal jeg ikke uttale meg om. Poenget er at om du har bestemt deg, så må det gjøres på den måten.

Jeg har jo faktisk kastet pillene,så nå er det ingen vei tilbake...

Men du har sikkert rett i at jeg burde ha trappet ned istedenfor å kutte brått.

Kom til å tenke på at psykepleiern sa en gang ;om du ikke tar med. regelmessig så må det komme noen hjem til deg for å sørgefor at du tar de.

Det er vel ingen som kan tvinge i meg med.

Jeg er da ikke psykotisk(det er jo bare cipralex og tolvon)

Kan jeg si til legen min at han ikke har lov til å fortelle psykolog og psykepleier at jeg har sluttet?

Gjest svarte sverd

Kom til å tenke på at psykepleiern sa en gang ;om du ikke tar med. regelmessig så må det komme noen hjem til deg for å sørgefor at du tar de.

Kan jeg si til legen min at han ikke har lov til å fortelle psykolog og psykepleier at jeg har sluttet?

Hæ? Skal du bruke psykolog og psykepleier men de får ikke vite at du har sluttet m medisiner?

Annonse

Caloni Makaroni

Jeg vet ikke om han har taushetsplikt overfor dem. Jeg går ut i fra at han har det. Folk kan medisineres under tvang, jeg vet ikke de nøyaktige kriteriene. At du har kastet medisinene synes jeg høres veldig dumt ut, men gjort er gjort. Synes likevel du bør oppsøke lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...