Gjest Multippel Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg skrev ett innlegg hvor jeg spør om min eks mann er psykopat. Jeg forstår at dette blir umulig å svare på. Alle som snakker om psykopater snakker om folk som om de er ondskapen selv. Derfor syns jeg begrepet er ubehagelig. Det jeg prøvde å beskrive uten å komme med de saftigste detaljer er møte med ett menneske som på sett og vis ikke makter å se sin egen rolle i de hendelser som foregår. Om han kidnapper barna, så er det jeg som blir den "syke" når jeg reagerer. Det er som min advokat sa: "han snur jo alt på hodet" Og tar aldr i ansvar. Jeg opplever han ikke som "slem" bare akkurat som om en eller annen kobling ikke fungerer. Han er utrolig til å kunne vende min kritikk av hans oppførsel tilbake mot meg og han lager dermed ett frustrasjonsnivå som er betydelig. Et eksempel: Jeg har kritisert han for at han holder barna borte fra skolen etter samværshelger. Da han hentet barna nå sist helg hadde barna vært hjemme fra skolen. Det er noe som omtrent ALDRI skjer. Jeg hadde ett volsomt migrene anfall og hadde ikke klart å komme meg opp av sengen. Når min sønn da forteller at de var hjemme så sier han litt sånn viktig: Jammen det er viktig at du går på skolen vet du...selv om mamma ligger og forsover seg....Det er flere enn jeg som har opplevd denne siden ved han og det var veldig greit å ha snakket med tidligere ekser.Alle har jo blitt tildelt diagnoser av min eksmann. Jeg har fått diagnosen bipolar..hehe..bare tull...jeg spurte psykologen min også. En annen av hans ekser har fått samme diagnose og hun siste var bare så psykisk psyk at det var like før hun skulle tvangsinnleges. Hun vitnet i rettsaken oss imellom og ble regnet som fult ut troverdig av både sakskyndige og dommeren. Det har aldri vært noe fremtredende trekk ved meg å være "firkanta". Tvertimot går jeg for å være romslig. Men med han har jeg funnet den medisinen jeg mener er riktig. Aldri diskuter! Unngå all kontakt om det er mulig! Ikke la han få spillerom til å gjøre som han vil. Likevel har han en mektig konfliktskapene effekt inn i familien. Han kan for eksempel oppsøke barna. Se sørgmodig på de og fortelle de med littegranne gråt i stemmen hvordan han savner de. Han kan kommunisere så mange ting på en slik skjult måte at de menneskene som er rundt meg altså lærere, PPT etc kan bli usikkre på hvem jeg er. Han er blitt utredet av sakskyndig i retten som konkluderte med at han hverken har evne eller vilje til å oppføre seg ansvarlig ovenfor barna. Han kunne fortelle at han hadde stor evne til å knytte barna til seg på en intim måte, men han var beskymret over hva han brukte denne kontakten til. Huff! Dette er ett tema som forvirrer meg voldsomt, samtidig som jeg ser at etter at jeg startet denne prosessen har jeg klart å skape noe som er mere orden rundt meg og barna. Og mine barn trenger orden! Likevel koster det masse. Jeg er hver eneste uke nede på politistasjonen og anmelder han for brudd på dom og besøks og kontaktsforbud. Hver eneste dag sender han ca 3 til 4 sms. Dette er terror på høyt nivå for meg og sliter meg totalt ut! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/265311-psykopat-eller-hva-man-skal-kalle-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
liljensverden Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg har lest innleggene dine, men vet liksom ikke hva jeg skal svare deg. Det må være fryktelig vanskelig å være i den situasjonen du er i. Kan ikke annet enn å gi deg en klem og et ønske om det best. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/265311-psykopat-eller-hva-man-skal-kalle-det/#findComment-2133153 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Multippel Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg har lest innleggene dine, men vet liksom ikke hva jeg skal svare deg. Det må være fryktelig vanskelig å være i den situasjonen du er i. Kan ikke annet enn å gi deg en klem og et ønske om det best. Tusen takk for det!!!!:-) Jeg blir vel litt innadvent også når jeg sitter her og skriver, og kanskje skriver jeg like mye til meg selv:-) Jeg prøver å få satt ord på noe som er vanskelig å sette fingeren på. Etter at jeg har valgt å stenge han ute, så trer mønstrende frem tydligere. Det er mye vanskligere å se, når en selv er en aktiv aktør i noe. Men en klem trengs! Dette er faktisk veldig tøft. Noen ganger skulle jeg nesten ønske at han sto her med kniv i hånden og var helt gal. Da er det iallefall ingen tvil om "galskap". Det er når det blir så snikete at det kan bli vanskelig å få andre til å forstå. Men alle som har satt seg inn i dette mener jeg må holde meg unna!!! Alle ser klarere enn meg. Jeg kan lett bli bløt om noen viser meg sin sjarmerende side.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/265311-psykopat-eller-hva-man-skal-kalle-det/#findComment-2133179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.