Gå til innhold

Hvordan få jobb som sekretær på sykehus, noen gode tips?

Anbefalte innlegg

Gjest har lyst til det jeg
Skrevet

Jeg har alltid hatt så lyst til å arbeide som sekretær el.lign. ved et sykehus. Jeg har jobbet endel år både som sekretær og butikkmedarb., men ikke innen helsesektoren. Er det noen som vet hvordan det er å få jobb uten å ha helsesekretærutdannelse? Hvordan bør jeg gå frem for å få jobb innen sykehus? (Utenom å søke på ledige stillinger, er dessverre ikke så mange av de her jeg bor).

Skrevet

Tenker du på på skrivekontor eller i ekspedisjoner?

Du kan jo ta kontakt med de forskjellige avdelingene og spørre om de trenger vikarer.

Jeg har jobbet 100% og 60% på skrivestuer og i ekspedisjoner ved å bare ringe dem. Det er stadige sykemeldinger.

Skrevet

Tenker du på på skrivekontor eller i ekspedisjoner?

Du kan jo ta kontakt med de forskjellige avdelingene og spørre om de trenger vikarer.

Jeg har jobbet 100% og 60% på skrivestuer og i ekspedisjoner ved å bare ringe dem. Det er stadige sykemeldinger.

I Oslo kommune er det ikke lov å ta inn vikarer for legesekretærer lenger. Det er innsparinger. Det var i hvert fall slik i sommer da jeg så etter jobb.

Skrevet

I Oslo kommune er det ikke lov å ta inn vikarer for legesekretærer lenger. Det er innsparinger. Det var i hvert fall slik i sommer da jeg så etter jobb.

Det er egentlig slik her også. Men de har jo ikke andre muligheter! Epikrisene må skrives og journalene må oppdateres. For å få det til må det være folk som skriver! Og dette har de faktisk skjønt - nesten.

Skrevet

Tror du må ha litt kompetanse på medisinsk terminologi for å kunne jobbe som helse-/legesekretær.

Skrevet

Det er egentlig slik her også. Men de har jo ikke andre muligheter! Epikrisene må skrives og journalene må oppdateres. For å få det til må det være folk som skriver! Og dette har de faktisk skjønt - nesten.

Jeg skulle jobbe gratis jeg men jeg tok for "stor" plass så da kan de henge etter med journalskrivingen.

Gjest Jente31
Skrevet

Hei, jeg gikk ett år på privat skole; medisinsk sekretær. Jeg har ikke brukt denne enda:( Men mange av mine "medstudiner" fikk seg jobb på sykehuset ved å gå rundt og spørre/ringe. Noen fikk jobb på lege kontor også.

Ellers vet jeg ikke hvorvidt det er mulig å få jobb uten utdanning.

Skrevet

Jeg skulle jobbe gratis jeg men jeg tok for "stor" plass så da kan de henge etter med journalskrivingen.

Skjønte ikke helt den :(

Skrevet

Skjønte ikke helt den :(

De synes rullestolen tok for stor plass så det var ikke aktuelt for meg å få jobb :o)

Jeg skal love deg den er liten altså, mindre enn en vanlig kontorstol.

Gjest Jente31
Skrevet

De synes rullestolen tok for stor plass så det var ikke aktuelt for meg å få jobb :o)

Seriøst???!! *sjokkert*

Gjest Jente31
Skrevet

Helt seriøst.

Jeg skjønner ikke at det går an å nekte noen å jobbe pga dette. Og det var i helse vesenet??

Skrevet

Jeg skjønner ikke at det går an å nekte noen å jobbe pga dette. Og det var i helse vesenet??

Jepp, på et av Oslos store sykehus :o)

Det er et kjempeproblem å få jobb som rullestolbruker. Ingen vil ha deg og det er nesten ingen steder som har egnet toalett heller.

Det er en grunn til at de fleste rullestolbrukere ikke jobber og det er ikke fordi de ikke har utdannelse eller ikke vil jobbe.

Skrevet

Ikke det letteste yrket om dagen.

På Sykehuset Buskerud er det testet ut stemmegjenkjenning med meget gode erfaringer. Dette medfører at legene selv "skriver" i journalen ved bare å prate inn i mikrofon. Ingen skriveprosess lengre.

Altså reduksjon av antall legesekretærer.

Skrevet

Ja, stemmer det. Du sitter i rullestol. Også fikk du ikke jobbe av den grunn??? Det smaker diskriminering synes nå jeg da!

Skrevet

Ja, stemmer det. Du sitter i rullestol. Også fikk du ikke jobbe av den grunn??? Det smaker diskriminering synes nå jeg da!

Det heter ikke diskriminiering foreløpig. Offisiselt heter det utelukkelse pga manglende tilgjengelighet. Og det er ikke ulovlig så man kommer ikke langt med å klage.

Det koster så mye å tilrettelegge for alle at det har ikke staten Norge råd til.

Skrevet

Det heter ikke diskriminiering foreløpig. Offisiselt heter det utelukkelse pga manglende tilgjengelighet. Og det er ikke ulovlig så man kommer ikke langt med å klage.

Det koster så mye å tilrettelegge for alle at det har ikke staten Norge råd til.

Tja, jeg kan jo forsåvidt forstå det, men jeg mente det var fokus på et inkuderende arbeidsliv...

Gjest Jente31
Skrevet

Jepp, på et av Oslos store sykehus :o)

Det er et kjempeproblem å få jobb som rullestolbruker. Ingen vil ha deg og det er nesten ingen steder som har egnet toalett heller.

Det er en grunn til at de fleste rullestolbrukere ikke jobber og det er ikke fordi de ikke har utdannelse eller ikke vil jobbe.

Jeg synes det er tragisk. Er liksom ikke verdt noe, en rulle stol bruker da?! Selv om man er aldri så intelligent!! Nei, jeg har ikke ord. Trodde ikke det var så ille i Norge.

Gjest milliee
Skrevet

helse og sosial grunnkurs, helseservice vk1 og helsesekretær vk2 fra videregående skole

eller studiet medisinsk sekretær på privatskoler, tror det er ett-åring eller halvårig.

men de fra vgs går foran, for de får autoriasjon.

Skrevet

Jeg synes det er tragisk. Er liksom ikke verdt noe, en rulle stol bruker da?! Selv om man er aldri så intelligent!! Nei, jeg har ikke ord. Trodde ikke det var så ille i Norge.

Ikke verdt en dritt i andres øyne. Men det er verst for alle dem som føler sjøl at de ikke er verdt noe. Og det gjelder å ikke la seg trykke ned :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...