Gå til innhold

Noen som kan juss her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg legger dette innlegget i åpent forum fordi jeg mener det er noe alle kan lese (så ikke påpek at jeg har lagt det feil).

Da jeg var på 6-ukerskontroll for over et halvt år siden, måtte jeg betale en egenandel fordi jeg tok blodprøver. Min venninne gjorde også samme prosedyre noen uker senere, men hun trengte ikke betale fordi legen sa at 6-ukerskontrollen var gratis.

Jeg gjorde ikke noe utenom det vanlige, gjorde kun det legen sa jeg trengte å gjøre. Jeg måtte betale 70 kr, ikke mye, men det er en prinsippsak. Hvordan gjør jeg i forhold til dette?

Skrevet

Du gjør selvfølgelig ingenting, hvis du ikke vil fremstå som en kjip gjøk som kommer og krever 70 kr tilbake fra legekontoret et halvt år etter...

Skrevet

Du gjør selvfølgelig ingenting, hvis du ikke vil fremstå som en kjip gjøk som kommer og krever 70 kr tilbake fra legekontoret et halvt år etter...

Bra svar.

Har ingenting med juss å gjøre.

Skrevet

Du kan klage til fylkeslegen over manglende etikk ved legekontoret.

Eller du kan ta til vettet, drite i penga og tenke at noen gjorde en tabbe, big deal.

Skrevet

De tok nok ikke betaling for undersøkelsen men for utstyret de brukte. Det tror jeg faktisk de har lov til.

Skrevet

Tror de har lov til å ta betalt for bruk av utstyr. Jeg har betalt en liten egenandel ene gangen jeg var på svangerskapskontroll og også for bruk av utstyr da barnet mitt skulle legge inn dren på Haukeland. Hadde aldrigidda å henge meg opp i at jeg har betalt denne egenandelen.

Skrevet

Tror sånt er forskjellig fra legekontor til legekontor.

Skrevet

Finnes du på ordentlig?

Eller sitter du på DOL og finner på den ene mer søkte problemstillingen etter den andre?

Virker som om du trenger noe mer å gjøre enn å gå hjemme med barn, hvis du ikke har bedre ting å bruke livet ditt på...

Gjest Elextra
Skrevet

Finnes du på ordentlig?

Eller sitter du på DOL og finner på den ene mer søkte problemstillingen etter den andre?

Virker som om du trenger noe mer å gjøre enn å gå hjemme med barn, hvis du ikke har bedre ting å bruke livet ditt på...

Helt enig, tenkte noe lignende selv.

Gjest Elextra
Skrevet

Tenker som Gemini.

Har du ikke bedre ting å bruke tiden din til?

Skrevet

Jeg hadde aldri i verden giddet å sette i gang et stort apparat for 70 kroner!

Skrevet

Finnes du på ordentlig?

Du skriver bare sure innlegg hele tiden, så jeg tror det er du som bør finne deg noe annet å gjøre ;) Jeg stillte bare et enkelt spørsmål om hvorfor dette var prosedyre for meg, og ikke for min venninne, på samme legesenter.

Ber deg om å slutte å svare på mine innlegg hvis du bare skal oppføre deg premenstruellt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...