Gå til innhold

Høyt blodtrykk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått så høyt blodtrykk. Får tabletter og er under legekontroll, men han hadde liten tid og vi snakket om så mye annet at jeg ikke fikk spurt om jeg kan gjøre noe annet (i tillegg til) tablettene.

Hva kan jeg gjøre? Trene? Gå ned i vekt? Jeg er ikke så veldig overvektig, men noe.

Skrevet

Tren!

Takk! Vet du sikkert at det hjelper? Har det hjulpet deg? Jeg trener i et treninsgstudio, men har vært veldig slapp i det siste. Men var jeg sikker på at det ikke bare var en myte, skulle jeg virkelig ta meg sammen.

Skrevet

Takk! Vet du sikkert at det hjelper? Har det hjulpet deg? Jeg trener i et treninsgstudio, men har vært veldig slapp i det siste. Men var jeg sikker på at det ikke bare var en myte, skulle jeg virkelig ta meg sammen.

Trening er et allment kjent råd mot høyt blodtrykk, men det er jo ikke sikkert det hjelper alle. Men trening er jo sunt uansett, så det skader i hvert fall ikke.

Jeg har ingen erfaring med å senke blodtrykket, for jeg har lavt blodtrykk. :-)

Salt lakris kan heve blodtrykket, så det bør du ikke spise for ofte.

Skrevet

Trening er et allment kjent råd mot høyt blodtrykk, men det er jo ikke sikkert det hjelper alle. Men trening er jo sunt uansett, så det skader i hvert fall ikke.

Jeg har ingen erfaring med å senke blodtrykket, for jeg har lavt blodtrykk. :-)

Salt lakris kan heve blodtrykket, så det bør du ikke spise for ofte.

Jeg forspiste meg på lakris en gang i tenårene og blir kvalm av det og kan ikke spise det mer.

Det var i alle fall bra, da, at jeg ikke var lakris-fan!

:)

Skrevet

Mindre salt i maten, det hjelper. Husk at det er mye salt i halv- og helfabrikata (ferdigmat og posemat). Så lag helst mat fra grunnen av, med rene råvarer.

Hvis du er ganske lite trent, så ikke start så altfor hardt, men tren moderat, men prøv heller å få det til fx 3 ggr uka, eller i alle fall 2.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...