Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Danmark i dag er den store nyheten at prinsesse Alexandra skal gifte seg på nytt ( http://vip.tv2.dk/article.php/id-6053480.html?forside ).

I den forbindelse mister hun retten til skattefrihet. Hun må dermed ut med ca. 900 000 kr i skatt av apanasjen på 1 900 000 kr. Hun vil derfor sitte igjen med "bare" 1 000 000 kr i nettolønn i året.

I den forbindelse kom dagens kommentar på nyhetene: "Så nå må hun ut og finne seg jobb." Ergo: Hun kan jo ikke leve av bare en million kroner i året pluss lønna til hennes kommende mann. :-)

Skrevet

Nei, det er klart det blir for trangt økonomisk:D

Skrevet

Nei, det er klart det blir for trangt økonomisk:D

Jeg vet i hvert fall ikke hva jeg skulle gjort uten min nettolønn på 1,9 millioner i året... Kan man leve for mindre da?

Skrevet

Stakkars menneske! tenk noe så grusomt;) hehe

Ikke sant? Fattigdom er fælt...

Skrevet

Ikke sant? Fattigdom er fælt...

ja, tenk og leve for en million eller to pr år??

grusom skjebne;)

Skrevet

ja, tenk og leve for en million eller to pr år??

grusom skjebne;)

Men, det er jo så slitsomt å klippe over røde snorer, så det er ingen tvil om at lønna er altfor lav. :-)

Skrevet

Men, det er jo så slitsomt å klippe over røde snorer, så det er ingen tvil om at lønna er altfor lav. :-)

ja det er sant, huff, jeg hyler hver gang forespørselen kommer *sukk* .. for ikke å snakke om alle røde løpere jeg må trippe over, nei, det er slitsom og smile;)

hihi.

Skrevet

ja det er sant, huff, jeg hyler hver gang forespørselen kommer *sukk* .. for ikke å snakke om alle røde løpere jeg må trippe over, nei, det er slitsom og smile;)

hihi.

For ikke å snakke om alle gallamiddagene. Sukk, sukk og atter sukk!

Skrevet

For ikke å snakke om alle gallamiddagene. Sukk, sukk og atter sukk!

ja, huff! :)

Gjest morentilfire
Skrevet

Ja, da. . Hun klarer seg nok økonomisk. Men handler det om det?

Jeg vil heller si det slik: Stakkars unger.

De bor med en mor som er utenlandsk og som ikke snakker 100% dansk.

De bor ikke med sin far som er arving nr 2 til den danske trone.

De er barnebarn av Dronningen og således arvinger til den danske trone.

De skal bo med en ny mann som skal blir deres stefar, og de skal få søsken som har en annen far, og som ikke er arvinger til den danske trone.

At deres mor skal få lov til å fortsatt kalle seg grevinde af Frederiksborg ser jeg på som noe lurt i den store familiesammenheng. Det ville være vanskelig for guttene å vokse opp som prinser og se sin mor som ’fattig og siste sort’.

Dette er konsekvenser av kongedømmet. Liker du det ikke, - så kjemp for republikk, ikke bekjemp de inngiftede kvinnene.

Skrevet

Ja, da. . Hun klarer seg nok økonomisk. Men handler det om det?

Jeg vil heller si det slik: Stakkars unger.

De bor med en mor som er utenlandsk og som ikke snakker 100% dansk.

De bor ikke med sin far som er arving nr 2 til den danske trone.

De er barnebarn av Dronningen og således arvinger til den danske trone.

De skal bo med en ny mann som skal blir deres stefar, og de skal få søsken som har en annen far, og som ikke er arvinger til den danske trone.

At deres mor skal få lov til å fortsatt kalle seg grevinde af Frederiksborg ser jeg på som noe lurt i den store familiesammenheng. Det ville være vanskelig for guttene å vokse opp som prinser og se sin mor som ’fattig og siste sort’.

Dette er konsekvenser av kongedømmet. Liker du det ikke, - så kjemp for republikk, ikke bekjemp de inngiftede kvinnene.

Har jeg prøvd å bekjempe de inngifte kvinnene? Jeg kritiserer ikke prinsesse Alexandra (som forøvrig snakker like godt dansk som en som er født i Danmark). Jeg kommenterte bare en lite gjennomtenkt kommentar fra nyhetene. Å si at hun nå ble nødt å få seg en jobb er en kraftig overdrivelse.

Skrevet

Jeg vet i hvert fall ikke hva jeg skulle gjort uten min nettolønn på 1,9 millioner i året... Kan man leve for mindre da?

Aner ikke:P

Skrevet

Ha ha ha

Skjønner henne godt. Jeg tjener neste 2,3 mill i året og klarer meg så vidt. Og jeg er singel!

:P

Skrevet

For deg og meg er det mye penger, men det er da virkelig ikke stort for en prinsesse! Prinsesser og eksprinsesser kan ikke bare gå ned i levestandard på samme måte som vi kan, særlig ikke når de har barn.

Skrevet

For deg og meg er det mye penger, men det er da virkelig ikke stort for en prinsesse! Prinsesser og eksprinsesser kan ikke bare gå ned i levestandard på samme måte som vi kan, særlig ikke når de har barn.

Tja...

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1170953077' post='3517865]

Ha ha ha

Skjønner henne godt. Jeg tjener neste 2,3 mill i året og klarer meg så vidt. Og jeg er singel!

:P

Lønna mi ligger også deromkring... :-)

Men for ikke å være ufin mot prinsesse Alexandra: det er ikke henne selv som har klaget over dette, og hun valgte tross alt kjærligheten fremfor pengene. :-)

Skrevet

Lønna mi ligger også deromkring... :-)

Men for ikke å være ufin mot prinsesse Alexandra: det er ikke henne selv som har klaget over dette, og hun valgte tross alt kjærligheten fremfor pengene. :-)

Man blir rik av å føre logg!

*LOL*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...