Gå til innhold

Turnuskandidat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et mareritt er over. Min datter var slapp, hadde hodepine og svimlet. Ventetid 3uker til fastlege gjorde at jeg godtok turnuslege raskt. (mitt barn har medfødt hjertefeil, men er frisk i gåseøyne)

"legen" fant ut at hun hadde lavt blodtrykk og tok masse prøver. Eks hjertesvikt mm

Med hjertet i halsen har jeg ligget søvnløs og grudd meg til svarene. Man ser for seg det verste.Hun var der fredag. I dag kom svarene og alt var helt fint, heldigvis!! Men da snakket jeg med fastlegen hennes for å høre hva da som kunne være årsaken til det blodtrykket. Jeg gav han tallene og da sier han at "det er jo ikke lavt blodtrykk, det er helt normalt for ei jente på ni år" !!!!! (han skulle ta det opp med henne)

Fankens turnuskandidat! Gi meg angst unødvendig.....

Så derfor vil jeg aldri mer til turnuslege!! Må også nevne at hun er ferdig med turnusen sin denne måneden og skal starte egen praksis.

Stoler dere på turnusleger?

Skrevet

Det forskjell på hva leger betegner som lavt blodtrykk. I følge den gamle legen min har jeg lavt blodtrykk, men han jeg har nå sier det er helt normalt.

Skrevet

Det forskjell på hva leger betegner som lavt blodtrykk. I følge den gamle legen min har jeg lavt blodtrykk, men han jeg har nå sier det er helt normalt.

Det er dumt hvis det er sånn. Da burde hun (kandidaten) sjekket dette med "legen sin"/læreren sånn at de kunne bli enig kanskje. Kjip situasjon. Men nå er jeg lettet. Rart hvordan "alt" dukker opp igjen......

Skrevet

Det er dumt hvis det er sånn. Da burde hun (kandidaten) sjekket dette med "legen sin"/læreren sånn at de kunne bli enig kanskje. Kjip situasjon. Men nå er jeg lettet. Rart hvordan "alt" dukker opp igjen......

Enig. Det burde uansett vært en standard på slikt. Den ene legen jeg har vært hos sier det lave blodtrykket mitt er skyld i svimmelheten min. Mens den legen jeg har nå sier blodtrykket mitt er fint (men har ingen forklaring på svimmelheten).

Skrevet

Jeg bodde en del år så langt på landet at det stort sett bare var turnusleger der. Min erfaring med disse er at de ofte var ekstra nøyaktige, tok seg bedre tid og undersøkte grundigere enn "vanlige" leger. Sikkert fordi de ikke hadde den samme erfaringen og bygge på.

Selvsagt var der unntak, som idioten som verken kunne norsk eller behersket en PC, men slik blir det vel når man til tider må ha inkompetante importleger for i det hele tatt å få leger.

Skrevet

Nei, unngår de så langt det er mulig, en jeg var til (kvinne) klarte ikke skrive en enkel rekv til fysioterap. Hadde også GU med henne, og det er min vondeste opplevelse i underlivet hittil i livet. Den andre jeg var med, pga kul i kneet, kom frem til den "konklusjonen" at hun hadde sett mer klumpete og stygge knær enn mine...

Gjest k-jente
Skrevet

Jeg går nesten bare til turnuslegen. Har bare gode opplevelser. Hatt det værre hos fastlegen min. Det finnes sikkert noen som ikke er flinke, men det finnes mange som er det. ---------

Er det ikke bra at hun tok prøver for å se at alt var i orden? Skulle hun bare sagt "alt er greit", selvom datteren din var slapp, svimmel og hadde hodepine? Det synes jeg hadde høres mye værre ut...

Skrevet

Jeg går nesten bare til turnuslegen. Har bare gode opplevelser. Hatt det værre hos fastlegen min. Det finnes sikkert noen som ikke er flinke, men det finnes mange som er det. ---------

Er det ikke bra at hun tok prøver for å se at alt var i orden? Skulle hun bare sagt "alt er greit", selvom datteren din var slapp, svimmel og hadde hodepine? Det synes jeg hadde høres mye værre ut...

Jo det er veldig bra at prøvene ble tatt, og at de var fine. Jeg har ikke vært negativ til det :) Jeg synes derimot at de bør vite hva et blodtrykk skal være før de sier det er høyt eller lavt. Og når man har et sykt barn, så er det veldig enkelt å blir engstelig. Det man er glad i , er man redd for å miste. Jeg har alltid hatt tillit til leger, men kommer til å være mer skeptisk fremover.. jadda.

Gjest k-jente
Skrevet

Jo det er veldig bra at prøvene ble tatt, og at de var fine. Jeg har ikke vært negativ til det :) Jeg synes derimot at de bør vite hva et blodtrykk skal være før de sier det er høyt eller lavt. Og når man har et sykt barn, så er det veldig enkelt å blir engstelig. Det man er glad i , er man redd for å miste. Jeg har alltid hatt tillit til leger, men kommer til å være mer skeptisk fremover.. jadda.

Sunn skepsis er vel alltid bra?

Hva var blodtrykket, forresten?

Skrevet

Sunn skepsis er vel alltid bra?

Hva var blodtrykket, forresten?

99/60 snart ni år.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...