Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Ok, takk for svar! Får man slike poser på vanlig dagligvarebutikker?

Det holder med en hvilken som helst gjennomsiktig pose, f.eks. frysepose.

Skrevet

Hadde flere lipgloss i veska mi da jeg fløy til og fra Egypt i november. Gikk helt fint det. Hadde nesespray i veska også, uten at den ble tatt fra meg. :)

Jeg hadde også en nesespray i veska når jeg skulle reise i romjula. Jeg hadde glemt at den lå der, i et lite rom, så jeg hadde ikke pakken den i posen. Jeg ble stoppet i sikkerhetskontrollen, og de gjennomsøkte veksa mi, og mente de hadde sett en nesespray i den. Og det var jo selvfølgelig riktig. Jeg fikk gå videre etterpå da, når vi hadde funnet den.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg hadde også en nesespray i veska når jeg skulle reise i romjula. Jeg hadde glemt at den lå der, i et lite rom, så jeg hadde ikke pakken den i posen. Jeg ble stoppet i sikkerhetskontrollen, og de gjennomsøkte veksa mi, og mente de hadde sett en nesespray i den. Og det var jo selvfølgelig riktig. Jeg fikk gå videre etterpå da, når vi hadde funnet den.

Rart så forskjellig de sjekker folk.

Jeg passerte kontrollen med lipgloss, nesespray og lighter i veska! :)

Skrevet

Ja, det kan du. Men ikke mer enn 100ml pr enhet og ikke mer enn 10 enheter.

Men det du kjøper innenfor sikkerhetsjekken er greit. Bare husk at om du skal bytte fly, må di forsegle di nye varene for deg.

Det er virkelig ikke så vannskelig som det høres ut.

Vennlig hilsen

Skal fly innenlands.

Vanskelig er nok ikke, men det står ingen ting om sminke ol på sidene til sas så langt jeg har orket å lete, så det er enklere å spørre her inne.

Skrevet

Det holder med en hvilken som helst gjennomsiktig pose, f.eks. frysepose.

Må det ikke være en gjennomsiktig pose med sånn klipsegreier i enden da?

Skrevet

Hadde flere lipgloss i veska mi da jeg fløy til og fra Egypt i november. Gikk helt fint det. Hadde nesespray i veska også, uten at den ble tatt fra meg. :)

Ser du var i Egypt? Hvor da? vi reiser nemlig til Hurgahda neste uke og jeg er sååå klar for innspill/erfaringer :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Må det ikke være en gjennomsiktig pose med sånn klipsegreier i enden da?

Tror ikke det, jeg har i hvertfall blitt tilbudt vanlige gjennomsiktige poser på Gardermoen.

Skrevet

Så mye for sikkerhetssjekk.

Jeg og hadde lighter i veska, forresten. :)

"Så mye for sikkerhetssjekk".

Du kan så si. Greit nok at man blir sjekket i sikkerhetskontrollen. Men på Gardermoen f.eks kan man jo gå å hente både kniver og gafler fra spisestedene og ta de med ombord. Men å ta med ei vannflaske gjennom sikkerhetskontrollen? Nei, det går _ikke_ an.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ser du var i Egypt? Hvor da? vi reiser nemlig til Hurgahda neste uke og jeg er sååå klar for innspill/erfaringer :-)

Vi bodde på Makadi Palace i Makadi Bay, 25 km sør for Hurghada.

Gled deg, det er kjempeflott der! Kjempeforhold for snorkling, utrolig flotte korallrev og yrende fiskeliv. :)

Er ikke så mye å se i selve Hurghada, bare ørken rundt byen. Jeg anbefaler dere å reise på turer når dere er der. Vi var i Kairo en dag, Luxor en dag og på snorkling i Dolphin House i Marsa Alam en dag.

Skal dere være der lenge? :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Du kan så si. Greit nok at man blir sjekket i sikkerhetskontrollen. Men på Gardermoen f.eks kan man jo gå å hente både kniver og gafler fra spisestedene og ta de med ombord. Men å ta med ei vannflaske gjennom sikkerhetskontrollen? Nei, det går _ikke_ an.

Åh, du vet da vel at knivene og gaflene etter sikkerhetskontrollen er mye mindre skarpe enn dem man kan ta med seg utenfra. Herregud, ass.

Skrevet

Vi bodde på Makadi Palace i Makadi Bay, 25 km sør for Hurghada.

Gled deg, det er kjempeflott der! Kjempeforhold for snorkling, utrolig flotte korallrev og yrende fiskeliv. :)

Er ikke så mye å se i selve Hurghada, bare ørken rundt byen. Jeg anbefaler dere å reise på turer når dere er der. Vi var i Kairo en dag, Luxor en dag og på snorkling i Dolphin House i Marsa Alam en dag.

Skal dere være der lenge? :)

Kun 1 uke og med en på 8 år og en på 17 år. Og vi to voksne da...

Hadde egentlig ikke tenkt å reise så mye, bare kose oss og slappe av......

Hvordan opplevde du terrortrusselen der?

Skrevet

Åh, du vet da vel at knivene og gaflene etter sikkerhetskontrollen er mye mindre skarpe enn dem man kan ta med seg utenfra. Herregud, ass.

Ja, fader, det har jeg ikke tenkt på. Og vannet man får kjøpt når man har passert sikkerhetskontrollen er mindre farlig inn det man har med seg selv.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Kun 1 uke og med en på 8 år og en på 17 år. Og vi to voksne da...

Hadde egentlig ikke tenkt å reise så mye, bare kose oss og slappe av......

Hvordan opplevde du terrortrusselen der?

Terrortrusselen? Hvilken terrortrussel? :)

Nei, vi følte oss veldig trygge hele tiden. Det var vakter utenfor hotellet, og trafikkpoliti som sto vakt med jevne mellomrom bortover veien. Når vi skulle på turer, kjørte 50 turistbusser i kolonne med politieskorte slik at det skulle være vanskeligere å kapre en enslig buss.

Vi følte vi fikk mer ut av ferien når vi var på disse utfluktene, men når dere har bare en uke, er det kanskje bedre å bare være i ro. Kommer jo an på hva dere vil ha ut av ferien også. :)

Hvilket hotell skal dere ligge på?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, fader, det har jeg ikke tenkt på. Og vannet man får kjøpt når man har passert sikkerhetskontrollen er mindre farlig inn det man har med seg selv.

Ja, det er jo barnelærdom. :)

Skrevet

Terrortrusselen? Hvilken terrortrussel? :)

Nei, vi følte oss veldig trygge hele tiden. Det var vakter utenfor hotellet, og trafikkpoliti som sto vakt med jevne mellomrom bortover veien. Når vi skulle på turer, kjørte 50 turistbusser i kolonne med politieskorte slik at det skulle være vanskeligere å kapre en enslig buss.

Vi følte vi fikk mer ut av ferien når vi var på disse utfluktene, men når dere har bare en uke, er det kanskje bedre å bare være i ro. Kommer jo an på hva dere vil ha ut av ferien også. :)

Hvilket hotell skal dere ligge på?

Mariott. Ligger ved stranden og ganske inni sentrum tror jeg....

Terrortrussel mente jeg de bombene som har vært i Egypt. Men det er jo ikke mange da (i forhold til andre steder)....

Skrevet

Det er jo fordi at kioskene skal tjene penger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...