Gå til innhold

Hvordan takle folk som gir en negative vibrasjoner?

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Agnes
Skrevet

Jeg føler meg litt utrygg med denne personen i nærheten. Dette er en dramagruppe jeg er medlem av.

samtidig klarer jeg heller ikke å sette fingeren på akkurat hva det er jeg reagerer så sterkt på. Men jeg får en følelse av at personen er litt ute etter meg på en måte. Jeg får stadig vekk kommentarer på det jeg gjør som jeg lurer på hvordan jeg skal takle. Kanskje forsøker personen å være ironisk eller humoristisk, men da forstår jeg ikke humoren.

Ser ikke bort i fra at personen også kan minne meg om noen som jeg har mislikt tidligere og at det kan spille inn .

Samtidig så er jo jeg ekstremt følsom også, og selvtillitten min er heller ikke på topp for tiden. Så det kan også spille inn her.

Jeg skulle gjerne visst hvordan jeg takler slike mennesker som gir meg negative vibrasjoner, for slike personer vil jeg alltid møte.

Noen råd eller tanker til meg?

Skrevet

For det første prøver jeg å ikke ta meg nær av ting som en person jeg ikke liker sier til meg. Jeg tenker som så at det er h*n som er idiot, ikke meg.

Hvis det ikke er mulig å unngå vedkommende, så vil jeg ikke gi h*n grunner til å mislike meg.

Det vil si at jeg prøver å være hyggelig og grei, sånn at h*n forstår at jeg egentlige er en hyggelig person :-) Og som oftes når jeg er positiv, så er folk greie med meg også. Og etter vært som vi blir bedre kjent, så finner jeg ofte ut at h*n var ikke så ille allikevel.

Hvis jeg treffer på folk jeg føler at er direkte ondskapsfulle, så unngår jeg vedkommende så godt det lar seg gjøre. Jeg oppfører meg allikevel korrekt for at h*n ikke skal kunne ta meg på noe. Jeg svarer når h*n snakker til meg, men tar ikke iniativ til videre samtale. Så håper jeg at h*n tror jeg er ei kjedelig gås som det ikke er verdt å bruke tid på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...