Gå til innhold

Et kjedelig reisebrev

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

Kjedelig?

Nei dette var behagelig lesning for frosne og solfattige dolere.

Høres ut som et fantastisk land. Har alltid drømt om å reise dit selv, men jeg får helt angst av å tenke på den laange flyturen:(

Men nå fikk jeg inspirasjon til å se "The Beach" en gang til. Får lete den frem å tørke støv av den og se den i kveld;)

Velkommen hjem;)

En latterlig dårlig film. :)

Men bildene fra øya er nydelige.

Det var hakket flere turister der da jeg var der enn i filmen. :)

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

24

• Sofline

5

• Line

4

• mariaflyfly

4

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

Tydelig at du har kost deg i hvert fall. Og du får ha velkommen hjem:o)

Thanks! :)

Det regna forresten to kvelder. Men kun en time om gangen. Det var kvelden jeg kom og kvelden etter. Styrte bare innom en pub, ble gladelig mottatt av betjeninga, de tørka meg og sto i (hehe, det var så bra!), tok meg et par øl og venta på at regnet ga seg. :)

ShitDiddelyDo

Velkommen tilbake, og takk for langt reisebrev, det var både variert og behagelig lesning. :-)

Høres ut som du har hatt en høydare av en thailandstur ihvertfall!

*S*

Flott at du faktisk tok deg tid til å skrive så mye om ferien, det var kjempekult å lese! Stilig at du var innom The Beach også da.

Tror alle som er på Phuket stikker innom The Beach. Men det er en fin tur!. :)

Annonse

Thanks! :)

Det regna forresten to kvelder. Men kun en time om gangen. Det var kvelden jeg kom og kvelden etter. Styrte bare innom en pub, ble gladelig mottatt av betjeninga, de tørka meg og sto i (hehe, det var så bra!), tok meg et par øl og venta på at regnet ga seg. :)

Kjempebra at det ikke ble mer regn.

Exen ser etter hus nå, håper han finner et billig et.

Høres ut som du har hatt det fantastisk. Å lese dit reisebrev fikk meg til å minnes min thailand-tur for 5-6 årsiden.

Hmm - det var ganske deilig der ja, tror jeg må ta meg en tur ditt igjen - mye er nok forandra siden jeg var der ja.

Velkommen hjem!

ShitDiddelyDo

Velkommen hjem!

Men du; alle grønnsaker og frukt er ikke bannlyst... Bare dem som ikke er oppvarmet eller skrellet.

Når det gjelder maten:

Jeg forsøkte noen thairetter som thaifolka selv spiser ved et par anledninger. Thaiene har ikke råd til turistmaten, og jeg satt jo en del i barer. Det var det merkeligste ting de som jobbet i barene kom tilbake med da de henta mat til seg selv, og de så naturligvis min nysgjerrighet og spurte om jeg ville smake. Kan jo ikke takke nei heller, og jeg var jo nysgjerrig.

Haha, tro meg: Enkelte av disse rettene krever mye Singha. En gang måtte jeg spytte ut (bokstavelig talt) faenskapet de trøkka i meg. Burde tatt hintet da alle fulgte med for å se min reaksjon, men Singahen kom heldigvis like raskt som thailatteren da jeg skiftet farge. :)

Jeg ble litt småsulten i en bar en kveld, og sa jeg måtte stikke ut og få meg noe mat. Den ene jenta sa hun kunne handle noe råbillig og godt til meg, hvorpå jeg sa hun kunne kjøpe noe til seg selv og de andre som satt i nærheten også, og ga henne 500 bath.

Hun kom tilbake med 400 bath og rådgod grillmat nok til å mette meg og 3-4 jenter. Da snakker vi om mye mat for 100 bath. :)

Men også her fikk jeg chillisjokk, da en av bitene på grillspydet var perverst sterk. :)

Når det gjelder maten:

Jeg forsøkte noen thairetter som thaifolka selv spiser ved et par anledninger. Thaiene har ikke råd til turistmaten, og jeg satt jo en del i barer. Det var det merkeligste ting de som jobbet i barene kom tilbake med da de henta mat til seg selv, og de så naturligvis min nysgjerrighet og spurte om jeg ville smake. Kan jo ikke takke nei heller, og jeg var jo nysgjerrig.

Haha, tro meg: Enkelte av disse rettene krever mye Singha. En gang måtte jeg spytte ut (bokstavelig talt) faenskapet de trøkka i meg. Burde tatt hintet da alle fulgte med for å se min reaksjon, men Singahen kom heldigvis like raskt som thailatteren da jeg skiftet farge. :)

Jeg ble litt småsulten i en bar en kveld, og sa jeg måtte stikke ut og få meg noe mat. Den ene jenta sa hun kunne handle noe råbillig og godt til meg, hvorpå jeg sa hun kunne kjøpe noe til seg selv og de andre som satt i nærheten også, og ga henne 500 bath.

Hun kom tilbake med 400 bath og rådgod grillmat nok til å mette meg og 3-4 jenter. Da snakker vi om mye mat for 100 bath. :)

Men også her fikk jeg chillisjokk, da en av bitene på grillspydet var perverst sterk. :)

Jeg tviler ikke på at lokalbefolkningen kan skaffe god og billig mat.

Men hva er singha?

ShitDiddelyDo

Jeg tviler ikke på at lokalbefolkningen kan skaffe god og billig mat.

Men hva er singha?

Singha er den øl-en det drikkes mest av, og den jeg likte best.

Og ja: Thaifolket betaler andre priser enn oss.

Det er nok trikset hvis man f.eks. skal handle mye klær: Finn en thai som vil hjelpe deg med shoppinga! De vet hva ting bør koste.

Og enkelte av selgerne begynte så latterlig høyt i pris at jeg ikke orket det prutepeset der mer, og gikk på steder med fastpris.

Jeg kjøpte et belte og betalte 250 bath (40-50 kroner). Jeg fikk beskjed etterpå at det var en god turistpris, men en thai hadde kommet unna med mye mindre.

Annonse

Singha er den øl-en det drikkes mest av, og den jeg likte best.

Og ja: Thaifolket betaler andre priser enn oss.

Det er nok trikset hvis man f.eks. skal handle mye klær: Finn en thai som vil hjelpe deg med shoppinga! De vet hva ting bør koste.

Og enkelte av selgerne begynte så latterlig høyt i pris at jeg ikke orket det prutepeset der mer, og gikk på steder med fastpris.

Jeg kjøpte et belte og betalte 250 bath (40-50 kroner). Jeg fikk beskjed etterpå at det var en god turistpris, men en thai hadde kommet unna med mye mindre.

Det er heldigvis så rimelig at det er billig selv om man blir snytt i forhold til thaiene. :-)

ShitDiddelyDo

Det er heldigvis så rimelig at det er billig selv om man blir snytt i forhold til thaiene. :-)

Nja. Ikke hvis du betaler første utgangspris. Skal du kjøpe et strandhånkle begynner de fort på rundt 1000 bath. Det er norsk pris. Fastpris i butikker er rundt 200 bath.

Du skal jobbe litt for å komme ned på den prisen når du pruter.

De er nok vant til at turister storpruter, og begynner derfor alt for høyt selv.

Nja. Ikke hvis du betaler første utgangspris. Skal du kjøpe et strandhånkle begynner de fort på rundt 1000 bath. Det er norsk pris. Fastpris i butikker er rundt 200 bath.

Du skal jobbe litt for å komme ned på den prisen når du pruter.

De er nok vant til at turister storpruter, og begynner derfor alt for høyt selv.

Ja, det var dyrt. Men det er vel ikke så vanskelig å prute?

ShitDiddelyDo

Ja, det var dyrt. Men det er vel ikke så vanskelig å prute?

Det er vanskelig å komme ned til 200 bath når selger starter på 1000, jo.

Sannsynligvis vil de ikke nærme seg den prisen selv når du går.

Det virker som om de er vant med at en del turister halverer deres utgangspris.

Det er vanskelig å komme ned til 200 bath når selger starter på 1000, jo.

Sannsynligvis vil de ikke nærme seg den prisen selv når du går.

Det virker som om de er vant med at en del turister halverer deres utgangspris.

De bør jo ha erfaring med alle de turistene. :-)

Gjest Elextra

Når det gjelder maten:

Hvor mye er en baht?

Har vært i Thailand men husker ikke (og gidder ikke sjekke på nett).

Heisann! Jeg skal si du har hatt det fint da! Sånn passe med adrenalinkick, passe beruset, altfor god mat, kongelig oppvarting, nydelig vær og mange utflukter :)

Jeg blir rent misunnelig her jeg sitter.

Gled deg til neste tur. Sånn sett er det fint å bo her i norden, du har neste thailandtur å se frem til. Ville blitt tamt om du bodde der hele året og måtte se frem til ferie i norge? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...