Gjest Anonym Skrevet 6. mai 2001 Del Skrevet 6. mai 2001 Jeg har alltid hatt problemer med luftveiene, dvs at jeg fort blir forkjølet og i noen tilfeller får infeksjoner i hals. Dette har avtatt noe fra tenårene og oppover, samtidig som et nytt problem dukket opp. Jeg vil huske at problemet ikke var så voldsomt at jeg orket bry meg med det. Hender og føtter hovnet opp om morgenen alt etter vær og vind, men forsvant relativt raskt og dermed glemt. I dag er jeg i midten av 30 årene og ser dessverre at "problemet" nok har blitt gradvis værre i årenes løp. Nå hovner jeg opp nesten i hytt og pine, men likevel er det nok værre i værskifte. Da føler jeg meg rett og slett syk. Hodet blir tungt og verker og jeg får liksom ikke de små grå helt til å fungere. Fingrene og håndleddene hovner opp og er vonde. Fingertuppene er så numne at jeg på det verste ikke klarer å holde en penn. Enkelte ganger er også føttene så hovne om morgenen at det føles som jeg går på puter. Nesten alltid når dette er på sitt verste blomstrer det opp en forkjølelse. Nesten alltid har jeg problemer med brystmuskulaturen. Den "låser seg" og "knepper" enkelte ganger. Sitter ofte og maserer muskulaturen for å løse den opp. Jeg burde kanskje nevne at jeg største delen av mitt liv har vært svært aktiv innenfor sport og idrett. Og kanskje er "problemet" ikke blitt så uttalt før nå når jeg har lagt opp. Ikke vet jeg! Jeg er utrolig redd for å bli stemplet som hypokonder, men burde jeg kanskje nevne problemet neste gang jeg skal til rutinemessig undersøkelse hos legen? Kan noen svare meg på hva dette kan være? Og hva burde jeg evt. bli undersøkt for hos legen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26615-hva-kan-det-v%C3%A6re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 Jeg kan dessverre ikke si hva dette er, men jeg synes du har god grunn til å nevne det neste gang du skal til legen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26615-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-109403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.