Gå til innhold

avføringsproblem gutt 8 år

Anbefalte innlegg

Har en gutt på 8år som til stadighet bæser på seg. Jeg har en klar følelse av at han styrer det. Når vi lover med beløning eller tar fra han goder er han flink i lenger perioder.Han sier selv at han ikke vet hvorfor han gjør dette. Skal vi overse det eller skal vi bli sinte og gi en straff av noe slag?

Er takknemlig for alle svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/266169-avf%C3%B8ringsproblem-gutt-8-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dirflos79

23

• 4barns mor-77

12

• Carwing

2

• sjeleglad

2

Gjest Multippel

Jeg tror ikke på straff!

Det høres ut som det kan være ett bakenforliggende problem her, som f.eks oppmerksomhet? Om det er noe fysisk galt så vil jo straff bli enda mere galt.

Jeg tror du skal gi gutten din masse oppmerksomhet hver gang han får det til! Konkret ros for det. Og ikke en negativ kommentar når det går galt!! Det må jo være litt flaut for han dette.

Jeg er usikker på hvordan det bør løses. Kanskje kan du bruke ett belønningsskjema?

At du fysisk setter opp ett skjema og stjerner for hver gang det går bra..når han har fått x antall stjerner så venter en avtalt belønning.

Da får han iallefall masse positiv oppmerksomhet.

Jeg bare tenker høyt:-)!

Jeg tror ikke på straff!

Det høres ut som det kan være ett bakenforliggende problem her, som f.eks oppmerksomhet? Om det er noe fysisk galt så vil jo straff bli enda mere galt.

Jeg tror du skal gi gutten din masse oppmerksomhet hver gang han får det til! Konkret ros for det. Og ikke en negativ kommentar når det går galt!! Det må jo være litt flaut for han dette.

Jeg er usikker på hvordan det bør løses. Kanskje kan du bruke ett belønningsskjema?

At du fysisk setter opp ett skjema og stjerner for hver gang det går bra..når han har fått x antall stjerner så venter en avtalt belønning.

Da får han iallefall masse positiv oppmerksomhet.

Jeg bare tenker høyt:-)!

Akkurat det der har eg prøvd på min gutt å det hjalp ikkje...

Annonse

Gjest Multippel

Akkurat det der har eg prøvd på min gutt å det hjalp ikkje...

hmm

Jeg tror jeg kanskje ville tatt han med til en barnelege.

Fått noe kompetent råd fra ett eller annet sted. det må jo bli vanskelig for gutten din.

Dessuten kan det jo være at det tar litt tid å få snudd også?

hmm

Jeg tror jeg kanskje ville tatt han med til en barnelege.

Fått noe kompetent råd fra ett eller annet sted. det må jo bli vanskelig for gutten din.

Dessuten kan det jo være at det tar litt tid å få snudd også?

Eg har vore innom på alle sjukehus med han. Ingen veit råd. No har eg time på haukeland i midten av mars så det skal bli spennande å sjå om dei ser ei løysning på noko der...

Gjest Multippel

Eg har vore innom på alle sjukehus med han. Ingen veit råd. No har eg time på haukeland i midten av mars så det skal bli spennande å sjå om dei ser ei løysning på noko der...

Ja. Det må jo være frustrerende å ikke fine ut av.

Jeg tror jeg ville tenkt i ett bredt spekter jeg. Alt fra om deet handler om noe fysisk som at det handler om noe annet, og ikke gitt meg før jeg fant ut av det.Det som er litt dumt med legene syns jeg er at de er så spesialiserte at de blir litt sneversynte. Kanskje er en pedagog eller barnepsykolog eller lege rette kompetanse.

Jeg ønsker deg og sønnen din lykke til!:-)

Ja. Det må jo være frustrerende å ikke fine ut av.

Jeg tror jeg ville tenkt i ett bredt spekter jeg. Alt fra om deet handler om noe fysisk som at det handler om noe annet, og ikke gitt meg før jeg fant ut av det.Det som er litt dumt med legene syns jeg er at de er så spesialiserte at de blir litt sneversynte. Kanskje er en pedagog eller barnepsykolog eller lege rette kompetanse.

Jeg ønsker deg og sønnen din lykke til!:-)

Tusen takk, håpar me finn ei løysning på dette FØR mobbinga startar på skulen :-(

Ja, sei det :-( Eg har fått bleier på blå resept til han. Så eg bruka bleier ein del då. Men problemet begynne å bli stort på skulen...

Dette skal behandles av PPT/helsesøster i første omgang. BUP hvis dere ikke får orden på det ved hjelp av førstelinje.

Annonse

4barns mor-77

Min datter hadde problemer med avføring for en tid tilbake... Hun bæsjet til tider flere ganger pr dag, men i trusa...

Vi gikk til fastlegen vår, etter å ha prøvd alt de foreslo på helsestasjonen. Og da ble det fart i sakene...

Han sendte henvisning til sykehus, vi fikk innkallelse til tømming og do-trening, som tilsa en til to uker på sykehus.

Der kom de frem til at hun var delvis forstoppet, og at tømming var nødvendig. Hun fikk da avføringsmiddel gjennom sonde i nesa, og skulle ha 3 liter i løpet av to døgn tror jeg det var.

Når hun da endelig var tømt, fikk hun dotrening, hvor sykepleierne tok seg av _alt_ de første dagene. Mamma måtte vente på rommet.

Halvannen uke var vi der, og hum har vært _helt_ ren siden. Dette er da 2 år siden i mars.

Det ble tatt alle mulige prøver av henne også selvfølgelig, men alle var helt fine! Hun hadde rett og slett blitt delvis forstoppet og havnet i en vond sirkel...

Kanskje verdt et forsøk?

....og BUP har heller ikke klart å hjelpe dere?

Nei dessverre. Me skal til Haukeland i midten av mars. Skal bli spennande å sjå om dei finn noko løysning på dette. Begynne å bli eit ekstremt stort problem i skulesamanheng og dette no...

4barns mor-77

Nei dessverre. Me skal til Haukeland i midten av mars. Skal bli spennande å sjå om dei finn noko løysning på dette. Begynne å bli eit ekstremt stort problem i skulesamanheng og dette no...

Har tømming og do-trening blitt prøvd?

4barns mor-77

Tømming? Do- trening er blitt prøvd leeenge:-(

Tømming på sykehus... les innleget mitt til trådstarter...

Min datter slet med dette i et par år, og alt som helsesøster og legen der foreslo ble prøvd.

Men det var først når vi gikk til fastlegen at det ble årnings på sakene...

Tømming på sykehus... les innleget mitt til trådstarter...

Min datter slet med dette i et par år, og alt som helsesøster og legen der foreslo ble prøvd.

Men det var først når vi gikk til fastlegen at det ble årnings på sakene...

Han har normal avføring min gutt. Går på do når han går naken på underlivet. Men bæsjar i trusa når han har det på :-( Urin er normalt. Det er han tørr for. Han er og tørr om natta. Problemet er denne bæsjinga på dagtid :-((

4barns mor-77

Han har normal avføring min gutt. Går på do når han går naken på underlivet. Men bæsjar i trusa når han har det på :-( Urin er normalt. Det er han tørr for. Han er og tørr om natta. Problemet er denne bæsjinga på dagtid :-((

Det var akkurat de samme problemene med frøkna mi. Hun var tørr både dag og natt, og siden hun hadde vært bare delvis forstoppet hadde hun heller ikke noe særlig hard avføring.

Absolutt alle mulige prøver ble tatt mens vi var på sykehuset, men alt var fin. Hun hadde bare kommet i en vond sirkel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...