Gå til innhold

avføringsproblem gutt 8 år

Anbefalte innlegg

Det var akkurat de samme problemene med frøkna mi. Hun var tørr både dag og natt, og siden hun hadde vært bare delvis forstoppet hadde hun heller ikke noe særlig hard avføring.

Absolutt alle mulige prøver ble tatt mens vi var på sykehuset, men alt var fin. Hun hadde bare kommet i en vond sirkel.

Kva blei gjort for å bli kvitt problemet då? Eg er livredd for mobbing på skulen :-((

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dirflos79

23

• 4barns mor-77

12

• Carwing

2

• sjeleglad

2

4barns mor-77

Kva blei gjort for å bli kvitt problemet då? Eg er livredd for mobbing på skulen :-((

Fastlegen sendte henvisning til sykehus, jeg trodde det i utgangspunktet var snakk om bare en dagstur for prøver ol. og ble bra overrasket når innkallelsen kom...

Tømming og do-trening, en til to uker innlagt!

Hun fikk avføringsmiddel via sonde i nesen, 3 liter på ca 2 døgn. Når det som kom ut var _helt_ blankt var hun tømt, og da kunne do-treningen begynne.

Den foregikk vel som vanlig, med faste tider, bok og "skryte-bok". Men de første dagene var det kun sykepleierne som fikk være med.

Vi var der i halvannen uke, og siden har hun vært _helt_ ren. Ikke et eneste uhell! (var der i mars for 2 år siden)

Mobbing på skolen var jo det som gjorde at legen vår tok sånn fatt i problemet med en ang også. Hun begynte i 1.klasse samme året som vi var innlagt.

Fastlegen sendte henvisning til sykehus, jeg trodde det i utgangspunktet var snakk om bare en dagstur for prøver ol. og ble bra overrasket når innkallelsen kom...

Tømming og do-trening, en til to uker innlagt!

Hun fikk avføringsmiddel via sonde i nesen, 3 liter på ca 2 døgn. Når det som kom ut var _helt_ blankt var hun tømt, og da kunne do-treningen begynne.

Den foregikk vel som vanlig, med faste tider, bok og "skryte-bok". Men de første dagene var det kun sykepleierne som fikk være med.

Vi var der i halvannen uke, og siden har hun vært _helt_ ren. Ikke et eneste uhell! (var der i mars for 2 år siden)

Mobbing på skolen var jo det som gjorde at legen vår tok sånn fatt i problemet med en ang også. Hun begynte i 1.klasse samme året som vi var innlagt.

Takk, skal opp å snakke med fastlegen om dette her igjen. Orkar ikkje at han skal oppleve mobbing på skulen :-( Det har eg opplevd både min og hans part av...

4barns mor-77

Takk, skal opp å snakke med fastlegen om dette her igjen. Orkar ikkje at han skal oppleve mobbing på skulen :-( Det har eg opplevd både min og hans part av...

Ja, jeg synes nå det er verdt et forsøk ihvertfall. Hvis han har blitt sjekket i alle retninger, og de ikke finner noe.

Det de stortsett så etter på helsestasjon, var evt rifter ved endetarmsåpningen å sånn som kunne tyde på hard mage.

Men det hadde hun jo ikke. Hun hadde høyst sannsynlig opplevd å være hard i magen _tidligere_, fått rifter som da selvfølgelig gjorde vondt ved avføring, og dermed kommet inn i en vond sirkel.

Var ingen tegn til hverken rifter eller hard avføring når vi kom på sykehuset.

Ja, jeg synes nå det er verdt et forsøk ihvertfall. Hvis han har blitt sjekket i alle retninger, og de ikke finner noe.

Det de stortsett så etter på helsestasjon, var evt rifter ved endetarmsåpningen å sånn som kunne tyde på hard mage.

Men det hadde hun jo ikke. Hun hadde høyst sannsynlig opplevd å være hard i magen _tidligere_, fått rifter som da selvfølgelig gjorde vondt ved avføring, og dermed kommet inn i en vond sirkel.

Var ingen tegn til hverken rifter eller hard avføring når vi kom på sykehuset.

æh, når han var baby var han mykje plaga med hard mage. (me måtte grave ut, dritten med termometer) for at han skulle få det av seg...

*sorry for ekle detaljer*

Annonse

4barns mor-77

:-) Må eg snakke med fastlegen om evnt tømming eller kan eg ta det opp når me skal til Haukeland i mars?

Du kan sikkert ta det opp når du kommer på sykehuset, vet ikke hva dere skal der jeg, eller hvilke prøver man skal ta?

Men jeg ville kanskje spurt legen om dette?

Kanskje fastlegen må sende henvisning uansett?

Ikke vet jeg. Vi tok det bare opp med fastlegen og fikk inntill 2 ukers "ferie" på sykehuset med en gang...

Du kan sikkert ta det opp når du kommer på sykehuset, vet ikke hva dere skal der jeg, eller hvilke prøver man skal ta?

Men jeg ville kanskje spurt legen om dette?

Kanskje fastlegen må sende henvisning uansett?

Ikke vet jeg. Vi tok det bare opp med fastlegen og fikk inntill 2 ukers "ferie" på sykehuset med en gang...

me skal inn på poliklinisk konsultasjon. Eg ana ikkje kva det betyr... Barneklinikkens gastro klinikk.

4barns mor-77

me skal inn på poliklinisk konsultasjon. Eg ana ikkje kva det betyr... Barneklinikkens gastro klinikk.

Sa ikke meg så mye hell....?

Men jeg ville nok uansett tatt en prat med fastlegen først... Hvor gammel er han? Husker ikke det...

4barns mor-77

Han blir 8 år i desember.

Da har han begynt på skolen da...

Da ville jeg ihvertfall tatt det opp med legen. Det er ikke sikkert at de gjør noe med dette på den avdelingen dere skal på på sykehuset?

Og skal du da ta det via fastlegen, så kan det ta unødvendig mye tid...

Eller evt ringe avdelingen dere skal på da, og spørre om dette er noe de kan hjelpe med, eller om du bør ta det opp med fastlegen?

Da har han begynt på skolen da...

Da ville jeg ihvertfall tatt det opp med legen. Det er ikke sikkert at de gjør noe med dette på den avdelingen dere skal på på sykehuset?

Og skal du da ta det via fastlegen, så kan det ta unødvendig mye tid...

Eller evt ringe avdelingen dere skal på da, og spørre om dette er noe de kan hjelpe med, eller om du bør ta det opp med fastlegen?

Han går i andre klasse no. Skal opp i tredje

Annonse

4barns mor-77

Han går i andre klasse no. Skal opp i tredje

På tide å komme problemet til livs da ja...

Vi rakk det heldigvis før skolestart vi, takket være en lege som reagerte raskt.

Hadde vi fortsatt å høre på helsestasjonen så hadde vi sikkert vært der enda...

På tide å komme problemet til livs da ja...

Vi rakk det heldigvis før skolestart vi, takket være en lege som reagerte raskt.

Hadde vi fortsatt å høre på helsestasjonen så hadde vi sikkert vært der enda...

Eg har skifta fastlege, å det er virkelig begynt å skje noko no heldigvis :-)

• 2 uker senere...

Ja. Det må jo være frustrerende å ikke fine ut av.

Jeg tror jeg ville tenkt i ett bredt spekter jeg. Alt fra om deet handler om noe fysisk som at det handler om noe annet, og ikke gitt meg før jeg fant ut av det.Det som er litt dumt med legene syns jeg er at de er så spesialiserte at de blir litt sneversynte. Kanskje er en pedagog eller barnepsykolog eller lege rette kompetanse.

Jeg ønsker deg og sønnen din lykke til!:-)

Tusen takk. Har fått time på Haukeland neste mandag så det blir spennane :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...