Gå til innhold

tynn.....

Gjest tynn

Anbefalte innlegg

Gjest tynn

jeg hører stadig om folk som vil gå ned i vekt og sånn.....men for meg er det helt motsatt!! jeg er 18 år, 173 cm høy og veier bare 56 kg....Jeg trenger råd om hvordan jeg kan gå opp i vekt...i hvertfall opp 10-12 kg! jeg tør aldri å gå med t-skjorte eller shorts!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Twiggy

Dette bør du spørre om på forum for mat og ernæring.

begynn å spis litt mere mat en vanlig,da mener jeg ikke at du skal spise masse fet å usunn mat,men sunnt å neringrikt. + styrketrening økervekten,du får fine muskler,ikke bodybuilderkropp som mange tror. Men d jeg ville frem til med dette inlegge var at,ønsker du gå opp i vekt,ikke spis masse usunn mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære tynn! Det kan være andre en genetiske årsaker til at du er tynn. Du skriver ikke noe om hvordan dine tanker og følelser er knyttet til mat, vekt, kropp og utseende,- men jeg får inntrykk av at du har et reelt ønske om vektøkning og synes selv at du er for tynn. Spiser du variert sunn, kost? Hvordan er ditt aktivitets nivå? Mange tror de vet veldig mye om riktig mat, sammensetning osv. Jeg vil råde deg til å ta ditt spørsmål opp under forumet for mat og ernæring her på DOL- da det er svært viktig å ha god kjennskap til hva kroppen trenger av de forskjellige næringsstoffer -proteiner, fetter, karbohydrater osv.- sammensetningen. Forøvrig er det også enkelte sykdommer som sukkersyke, stoffskiftesykdommer ol. som kan føre til at en har vanskelig for å legge på seg, få en vektøkning. Regner med at du har utelukket andre årsaker til det at du er tynn hos legen din?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...