clueless Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 Hvordan skal egentlig livet være? Skal det være lett og forholsvis problemfritt eller skal det være vanskelig? Forhåpentlig det første men allikevel har jeg det siste året mistet all glød. Føler at alt jeg gjør er et slit. Har ikke lyst på sex selv om jeg har verdens beste kjæreste. Har byttet jobb tre ganger det siste året men finner liksom ikke ut av hva jeg vil. Har tenkt på å gjøre slutt på alle bekymringer flere ganger men har egentlig mye å leve for. Hater meg selv for dette men det er tanker som kommer når man er i en vanskelig situasjon. Klarer ikke å ha det moro når jeg er ute blandt venner(de jeg fortsatt har), har bare lyst til å komme meg hjem i min egen hule. Livsgløden er helt borte og det går veldig hardt inn på meg psykisk og fysisk. Har problemer med nattesøvn, mye vondt i hodet og rygg. Dette går selvfølgelig ut over både privatliv og jobb. Kan dere gi meg noen gode råd for hva jeg burde gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26688-mistet-all-gl%C3%B8d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 8. mai 2001 Del Skrevet 8. mai 2001 Til clueless Utifra de symptomene du beskriver har du en grad av depresjon såvidt jeg kan skjønne. Årsaken kan være åpenbar, men i mange tilfeller er det mer komplisert og ikke så lett synlig. Jeg tror du trenger å "få snakket ut" om dette, men det kan hende at partner eller gode venner ikke er nok for å rydde opp i situasjonen. Jeg synes du bør oppsøke legen din, evt søke annen profesjonell hjelp av feks psykolog. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26688-mistet-all-gl%C3%B8d/#findComment-109749 Del på andre sider Flere delingsvalg…
samson Skrevet 17. mai 2001 Del Skrevet 17. mai 2001 Det finnes mange ting du kan prøve: Fotsone (ca 300 kr pr time) Funka litt på meg og kjempebra for ei veninne av meg Lysbehandling (ca 2000 for en lysboks) Homeopati (Hjalp for meg) Antidepressiva vil eg ikkje personlig anbefale, prøv altenativ behandling først,hvis ikkje det hjelper kan du prøve antidepressiva. Men det viktigeste av alt,stress ned ta vare på deg sjøl og hvis du har lyst til å mure deg inne så ikkje ha dårlig samvittighet for det, for det går over. Gjer ting du har lyst til, tapp i badekaret,les ei god bok,ta en time med aromamassasje. Helsesalonger tar godt imot deg og duller med deg, det virker som om dei er vant med å takle depresjoner. Så bør du gå til lege og få sykemelding,husk på at du kan få foreksempel 80% sykemelding hvis du aller helst vil jobbe litt. Du har det akkurat som eg hadde det, du har ein depresjon. Men vær tolmodig, for det tar litt tid før du merker bedring. Legen du går til tar blodprøver og sjekker ut andre ting som du kan lide av foreksempel lavt stoffskifte DHEA hormon osv. Så seier du jatakk til antidepressiva men legg dei på hylla til du har prøvd altenativ behandling (TRUST ME) Hvis ikkje legen meiner at du bør begynne med ein gong, og det gjer han sikkert. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26688-mistet-all-gl%C3%B8d/#findComment-111852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
clueless Skrevet 28. mai 2001 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2001 Det finnes mange ting du kan prøve: Fotsone (ca 300 kr pr time) Funka litt på meg og kjempebra for ei veninne av meg Lysbehandling (ca 2000 for en lysboks) Homeopati (Hjalp for meg) Antidepressiva vil eg ikkje personlig anbefale, prøv altenativ behandling først,hvis ikkje det hjelper kan du prøve antidepressiva. Men det viktigeste av alt,stress ned ta vare på deg sjøl og hvis du har lyst til å mure deg inne så ikkje ha dårlig samvittighet for det, for det går over. Gjer ting du har lyst til, tapp i badekaret,les ei god bok,ta en time med aromamassasje. Helsesalonger tar godt imot deg og duller med deg, det virker som om dei er vant med å takle depresjoner. Så bør du gå til lege og få sykemelding,husk på at du kan få foreksempel 80% sykemelding hvis du aller helst vil jobbe litt. Du har det akkurat som eg hadde det, du har ein depresjon. Men vær tolmodig, for det tar litt tid før du merker bedring. Legen du går til tar blodprøver og sjekker ut andre ting som du kan lide av foreksempel lavt stoffskifte DHEA hormon osv. Så seier du jatakk til antidepressiva men legg dei på hylla til du har prøvd altenativ behandling (TRUST ME) Hvis ikkje legen meiner at du bør begynne med ein gong, og det gjer han sikkert. Lykke til Takk for et godt svar fra deg. Har fått sykemelding og håper at alt vil ordne seg etterhvert. Men det som jeg synes er betenkelig er at legen min ikke var interessert å høre hvordan det gikk når jeg kom tilbake etter to uker, han ga meg sykemelding en uke til og lurte på om det holdt!!!! Sykemeldingen fikk jeg forresten av sekretæren uten å ha pratet med legen. Så jeg har prøvd å finne ut litt selv gjennom leksikon og bekjente. Tok en test hos en med alternativ medisin( Vegatest) og fant mye interessant der. Har funnet ut at jeg er inne i en dyp depresjon, så jeg for bare håpe at naturmedisinene kan hjelpe meg litt. Det gjenstår å se. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26688-mistet-all-gl%C3%B8d/#findComment-114638 Del på andre sider Flere delingsvalg…
samson Skrevet 28. mai 2001 Del Skrevet 28. mai 2001 Takk for et godt svar fra deg. Har fått sykemelding og håper at alt vil ordne seg etterhvert. Men det som jeg synes er betenkelig er at legen min ikke var interessert å høre hvordan det gikk når jeg kom tilbake etter to uker, han ga meg sykemelding en uke til og lurte på om det holdt!!!! Sykemeldingen fikk jeg forresten av sekretæren uten å ha pratet med legen. Så jeg har prøvd å finne ut litt selv gjennom leksikon og bekjente. Tok en test hos en med alternativ medisin( Vegatest) og fant mye interessant der. Har funnet ut at jeg er inne i en dyp depresjon, så jeg for bare håpe at naturmedisinene kan hjelpe meg litt. Det gjenstår å se. Der ser du!!! Desverre typisk leger, for de har ikkje tid til å prate, det einaste dei bidrar med er antideppresiva........... Fortsett med altenativ medisin, slapp av pass på at du får i deg næring slik at kroppen har dei beste forutsetninger til å hjelpe deg å komme tilbake igjen. Hvis kostholdet ditt er dårlig,suppler med kosttilskudd. Unn deg sjøl ein time med aromaterapimassasje. Det fortjener du!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26688-mistet-all-gl%C3%B8d/#findComment-114690 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.