Gå til innhold

NHD, skjelden bivirkning av Lamictal?

Anbefalte innlegg

Gjest thess82

Hei!

Jeg håper du kan hjelpe meg litt nå.

Har brukt Lamictal i litt over ett år nå, og er KJEMPEFORNØYD med virkningen. Økte dosen nå rett før jul, opp til 500mg.

Serum er fortsatt innenfor normal.

Det som er problemet er at jeg har fått avvik på blodprøvnene mine.

De viste leukocytter på 2,1, nøytrofile 0,8 og lymfocytter 1,1.

Fikk med meg at dette ikke var så bra. Er ikke syk, sånn fysisk. Litt slapp og sliten bare.

Fikk i alle fall beskjed om å ta vekk Lamictalen. Noe jeg er livredd for å gjøre. Jeg har aldri fungert så bra som jeg gjør nå.

Før jeg stabiliserte meg på Lamictalen har det vært uendelige psyk/sykehus opphold, med intoxer, selvskading, depresjoner osv.

Nå fungerer jeg jo. Skal begynne å studere til høsten.

Jeg forstår ikke helt at de bl.prøvene er så alvorlige, at det er verdt å "gi opp" den virkningen jeg har av Lamictal?

Har prøvd mye av SSRI og SNRI, men de har ingen virkning.

Vet du om noe annet preparat som kan fungere så godt som Lamictalen?

Og hvor fort kan jeg regne med å kjenne at jeg seponerer Lamictalen?

Ganske kjedelig at dette skulle skje akkurat i vinterferien, når alle behandlere er borte.

For ordens skyld så kan jeg jo skrive diagnosene mine òg.

bipolar 2, anoreksi, emosjonelt usatbil personlighets forstyrrelse.

Vet ikke om du kan hjelpe meg noe egentlig? Men jeg er litt små desperat nå merker jeg..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/267002-nhd-skjelden-bivirkning-av-lamictal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest følungen

Ble disse prøvene tatt pga at du brukte lamictal, at det er kjente bivirkninger av den? Eller ble det oppdaget tilfeldig?

Bruker selv lamictal og trodde dette var en medisin med veldig lite bivirkninger? Den virker ihvertfall noe vanvittig godt på meg også :-)

Gjest thess82

Ble disse prøvene tatt pga at du brukte lamictal, at det er kjente bivirkninger av den? Eller ble det oppdaget tilfeldig?

Bruker selv lamictal og trodde dette var en medisin med veldig lite bivirkninger? Den virker ihvertfall noe vanvittig godt på meg også :-)

er helt vanlige standarbl.prøver. tar bl.prøver ganske ofte, for å måle serum, og andre verdier.

Lamictal er jo egentlig et medikament med lite bivirkninger.

Annonse

hvorfor skjer dette??

Har du funnet ut av noe mere? Jeg begynner å bli en smule smådesperat nå. Har seponert 200mg, og skal videre ned til uken. Noe jeg absolutt ikke vil.

Mvh

Anbefaler deg å lage dette som et nytt spørsmål på psyk forum.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Har du funnet ut av noe mere? Jeg begynner å bli en smule smådesperat nå. Har seponert 200mg, og skal videre ned til uken. Noe jeg absolutt ikke vil.

Mvh

Jeg har dessverre ikke fått svar fra de jeg har sendt mail til. Du må derfor bare følge den plan du har fått fra legen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...