Gå til innhold

Jeg er livredd konstant. slitsomt.

Anbefalte innlegg

Jeg er livredd konstant. Jeg sitter hjemme og er livredd. Jeg er redd om natten og redd om dagen. angsten er så sterk og kraftig hele tiden. Jeg har gått i terapi hele livet, men jeg blir ikke noe bedre av det heller. Har prøvd mange forskjellige medisiner uten å bli noe bedre av angsten min. Jeg har også vært innlagt, men ble ikke noe bedre av det heller. Jeg har diagnosene generell angst, asperger syndrom, sosialangst, agorafobi, alvorlig depresjon. Jeg er desperat etter mer hjelp.fordi jeg holder ikke ut å leve sånn som jeg gjør. Jeg orker ikke å være så redd hele tiden. Hva skal jeg gjøre? Er dette normalt å være så redd når man har angst? Hvorfor virker heller ingen antideppressivia på meg heller.? Jeg har prøvd flere forskjellige, men jeg merker ingenting på dem heller. Har prøvd zoloft, cipralex, fluanxol, remeron, trilafon, og efexor, men jeg merker ingenting på de heller. Jeg har gått i terapi så lenge jeg kan huske og jeg blir ikke noe bedre. Jeg orker heller ikke å jobbe eller å gå på skole og er ufør pga. angsten og depresjonen min. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/267071-jeg-er-livredd-konstant-slitsomt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest aurorikss

Prøv aurorix. Den virker på både depresjon og angst,og endel som ikke har fått hjelp av annet ad, har fått hjelp av denne. Den har også mindre bivirkninger. Ellers så er det endel som får hjelp av smådoser AP mot angst når ikke annet hjelper.

Du nevner terapi, og medisiner -men hva gjør du selv for å redusere angsten? Hva gjør du i din hverdag for å motarbeide angst.

jeg gjør masse ting for å motarbeide angsten. jeg kjører bil selv om jeg er livredd og har masse angst, jeg går i butikken selv om jeg har masse angst, jeg går på kino selv om jeg har masse angst, og svømmer selv om jeg har massse angst. Jeg gjør ting som gir meg angst, men jeg er like redd uansett hvor mange ganger jeg gjør det.. Jeg er like redd uansett. Jeg er redd for å være hjemme men jeg er jo hjemme hele tiden. men jeg har like mye angst uansett..

Prøv aurorix. Den virker på både depresjon og angst,og endel som ikke har fått hjelp av annet ad, har fått hjelp av denne. Den har også mindre bivirkninger. Ellers så er det endel som får hjelp av smådoser AP mot angst når ikke annet hjelper.

Hva er smådoser ap?

Jeg har ikke prøvd aurorix. Kanskje jeg skal prøve den?

Gjest bella - (tb)

jeg gjør masse ting for å motarbeide angsten. jeg kjører bil selv om jeg er livredd og har masse angst, jeg går i butikken selv om jeg har masse angst, jeg går på kino selv om jeg har masse angst, og svømmer selv om jeg har massse angst. Jeg gjør ting som gir meg angst, men jeg er like redd uansett hvor mange ganger jeg gjør det.. Jeg er like redd uansett. Jeg er redd for å være hjemme men jeg er jo hjemme hele tiden. men jeg har like mye angst uansett..

dette er modig og sterkt gjort av deg. jeg var redd du ble paralysert og fullstendig lammet av angsten, flott at du aktiviserer deg selv og tviholder på slike gjøremål. håper noen har noen gode råd til deg, kanskje har du ikke funnet riktig medikament/behandling, kanskje må du lære deg å leve med angsten i ulike grader -forhåpentligvis vil det finnes noe som kan redusere den, kanskje også fjerne den. uansett; tvihold på livet ditt og aktivitetene.

håper virkelig på lysere tider for deg.

Annonse

dette er modig og sterkt gjort av deg. jeg var redd du ble paralysert og fullstendig lammet av angsten, flott at du aktiviserer deg selv og tviholder på slike gjøremål. håper noen har noen gode råd til deg, kanskje har du ikke funnet riktig medikament/behandling, kanskje må du lære deg å leve med angsten i ulike grader -forhåpentligvis vil det finnes noe som kan redusere den, kanskje også fjerne den. uansett; tvihold på livet ditt og aktivitetene.

håper virkelig på lysere tider for deg.

tusen takk. jeg er fullstendig lammet av denne angsten, men jeg må bare presse og å tvinge meg ut iblant selv om det ikke er lett.

Gjest bella - (tb)

tusen takk. jeg er fullstendig lammet av denne angsten, men jeg må bare presse og å tvinge meg ut iblant selv om det ikke er lett.

ja du må det, desverre. ellers mister du alt og angsten vinner. hva slags samtale behandling får du?

jeg går vanlig til psykolog og til psykiatrisk sykepleier.

Har du hørt om Tankefeltterapi,eller EFT? Det kan du jo lese om på nettet evt. Går ut på å banke på energimeridianer i kroppen,for å løse opp i blokkeringer her. Det kan kanskej være verdt å prøve ut? Eller psykodrama?

Gjest aurorikss

AP er antipsykotika.

Forsøk aurorix, det gjør jeg nå. 450 mg til 900 kan visstnok brukes. Hjelper på depresjon og angst. alle antidep. hjelper noe på angst fordi en føler seg sterkere.

Men ssri og anafranil er vel de som blir førstevalg mot angst. men hjelper ikke de,eller man som meg ikke tåler dem, så må en prøve noe annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...