Gå til innhold

Selvmedisinering

Anbefalte innlegg

Gjest trettheten

Hvorfor i all verden gjør jeg dette? Jeg hadde det så bra med lamictal og AP, men så fikk jeg det for meg at jeg ikke trengte AP lengre. Jeg trappet ned og nå sitter jeg her og er syk igjen.

Men fortsatt har jeg en stor motstand imot å ta AP. Lamictalen har jeg ingen problemer med å ta, skjønner at jeg må ha den.

Jeg blir veldig stiv i musklene av AP og dette skremmer meg. Men med sunn fornuft bør jeg jo forstå at det er bedre med stiv muskulatur enn å ha det så jævlig at selvmordstankene kommer hele tiden.

Så hvorfor driver jeg på sånn?

Jeg må jo være den største idioten i verden.

Flere enn meg der ute som driver og medisinerer seg selv?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/267133-selvmedisinering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg seponerer aldri medisinen min på egenhånd,men når de verste depresjonsperiodene kommer (på denne tiden av året),da øker jeg opp på antipsykotisk og en ekstra cipralex pr dag.Dette har hjulpet meg veldig og jeg blir mere våken og opplagt,de verste og vondeste tankene forsvinner.

Det er vel egentlig ikke så lurt å etterfølge det jeg gjør uten å snakke med lege,men jeg har brukt disse medisinene i 14 år og har erfaringer på dette med meg selv.

Men jeg anbefaler ingen som nettopp er satt på medisin å styre dette selv,da er det bedre å ta en ekstra legetime eller en telefon til lege/psykiater og be om råd.

Jeg har øket medisinen min selv hvert år på denne tiden fordi jeg får vinterdepresjoner hvert år januar---mars.

Slutt aldri på en sånn type medisin uten å rådføre deg med lege/psykiater,det kan nok være skummelt og gjøre deg veldig dårlig.En lege/psykiater må også alltid gi en nedtrappingsplan til deg.

Jeg kunne aldri turt å seponere medisin selv,det kan gi deg store ubehageligheter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/267133-selvmedisinering/#findComment-2155048
Del på andre sider

Gjest trettheten

Fordi man er desperat etter å bli bedre? Og utålmodig? Vil du bli bedre er jeg redd du må krype til din primærlege og bekjenne syndene og be om en opprydning. Vedkommende er der for å kunne hjelpe deg.

Ja, det har kanskje noe med at jeg gjerne skulle vært bedre å gjøre. Vet hvordan jeg var før og hvordan det er å være frisk. Men dum er jeg nå likevel som gjør dette....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/267133-selvmedisinering/#findComment-2155083
Del på andre sider

Gjest trettheten

Jeg seponerer aldri medisinen min på egenhånd,men når de verste depresjonsperiodene kommer (på denne tiden av året),da øker jeg opp på antipsykotisk og en ekstra cipralex pr dag.Dette har hjulpet meg veldig og jeg blir mere våken og opplagt,de verste og vondeste tankene forsvinner.

Det er vel egentlig ikke så lurt å etterfølge det jeg gjør uten å snakke med lege,men jeg har brukt disse medisinene i 14 år og har erfaringer på dette med meg selv.

Men jeg anbefaler ingen som nettopp er satt på medisin å styre dette selv,da er det bedre å ta en ekstra legetime eller en telefon til lege/psykiater og be om råd.

Jeg har øket medisinen min selv hvert år på denne tiden fordi jeg får vinterdepresjoner hvert år januar---mars.

Slutt aldri på en sånn type medisin uten å rådføre deg med lege/psykiater,det kan nok være skummelt og gjøre deg veldig dårlig.En lege/psykiater må også alltid gi en nedtrappingsplan til deg.

Jeg kunne aldri turt å seponere medisin selv,det kan gi deg store ubehageligheter.

Ja, jeg føler meg sykere, så må vel kanskje krype til korset og trappe opp disse medisinene igjen, men har ingen lyst til det nei!

Føler også at jeg ikke kan snakke med behandleren om dette, redd han blir sint på meg når jeg driver på sånn :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/267133-selvmedisinering/#findComment-2155089
Del på andre sider

Ja, jeg føler meg sykere, så må vel kanskje krype til korset og trappe opp disse medisinene igjen, men har ingen lyst til det nei!

Føler også at jeg ikke kan snakke med behandleren om dette, redd han blir sint på meg når jeg driver på sånn :(

Det får du bare bite i deg, hvis han blir litt kvass.Han ønsker jo bare ditt eget beste, vet du.Hans jobb er jo å holde deg frisk ved hjelp av medisinering og terapi.

Så gjør det! Snakk med han og ikke kvie deg.Du vil få det mye bedre hvis du kommer tilbake på normal medisinering, men følg hans råd.

Selvfølgelig er det vemmelig med stivhet i muskler, men at "topplokket" fungerer er hvertfall det viktigste for meg :)

Ønsker deg lykke til og en god søndag :)))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/267133-selvmedisinering/#findComment-2155104
Del på andre sider

Annonse

Gjest trettheten

Det får du bare bite i deg, hvis han blir litt kvass.Han ønsker jo bare ditt eget beste, vet du.Hans jobb er jo å holde deg frisk ved hjelp av medisinering og terapi.

Så gjør det! Snakk med han og ikke kvie deg.Du vil få det mye bedre hvis du kommer tilbake på normal medisinering, men følg hans råd.

Selvfølgelig er det vemmelig med stivhet i muskler, men at "topplokket" fungerer er hvertfall det viktigste for meg :)

Ønsker deg lykke til og en god søndag :)))

God søndag til deg også og takk for svar :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/267133-selvmedisinering/#findComment-2155116
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...