Gå til innhold

positiv sideeffekt av Lamictal!!

Anbefalte innlegg

Gjest BipolarII jeg...visst
Skrevet

Har hatt konstatert tinnitus pga nevrogen hørselsskade. Denne lyden har vært konstant i i flere år nå. Men etter å ha begynt på Lamictal er den invaderende lyden uforståelig nok blitt mindre. (!!!)

Leste av interesse etter dette på nettet, og så at det var to andre med bp-diagnose + tinnitus som hadde hatt samme effekt. Kjemperart og stort hell for meg ! I mitt tilfelle er tinnitusen resultat av skade i indre øret, hører ikke flere lyder, da høreorganene og hjernen feiltolker signaler, dette er motsatt i forhold til tinnitusen der hørselssansen mistolker hjernen og produserer en lyd.).

Noen som har hørt om noe lignende?

Hilsen Lamictal-glad

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er gledelig. men ikke veldig overraskende.

Epilepsi skyldes ukontrollert fyring fra nerver som ikke skal aktiveres. Det samme gjelder trigeminusnevraligi, fantomsmerter, diabetisk nevropati og kan også forklare en del av problemene med tinnitus.

At er antiepileptikum virker på tinnitus, er derfor ikke overraskende fra et teoretisk synspunkt.

Fint at du skrev om det. Det kan være et forsøk verdt for personer med store tinnitusplager.

Håper det vil fortsette å bedre din tinnitus :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...