Gå til innhold

Bilkjøring etter Vival - hvor lenge etter? NHD/andre

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni

Stilte først dette spørsmålet på åpent, men så kom jeg på at det kanskje er flere som vet svaret her inne :)

Dersom jeg tar 15 mg Vival, kan jeg da regne med å være i form til å kjøre bil 18 timer senere? Det inkluderer en god natts søvn. Det er vel store individuelle forskjeller, men jeg har virkelig ikke peiling, så jeg må spørre her!

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Vanligvis ville jeg sagt at disse 18 timene inkl søvn er nok.

Men når det tas av en benzojomfruelig person, er jeg mer i tvil. Jeg tror du bør vente til dagen etter.

Hvorfor må du gå rett på en så stor dose?

Annonse

Caloni Makaroni

Men når det tas av en benzojomfruelig person, er jeg mer i tvil. Jeg tror du bør vente til dagen etter.

Takk for svar!

Jeg skal til en MR-undersøkelse på sykehuset. Forrige gang kom jeg meg knapt inn i maskinen engang før jeg fikk fullstendig panikkanfall, var ikke meg selv igjen på flere dager. Derfor fant de ut at de like godt kan dope meg skikkelig ned mens de først er i gang, så slipper jeg flere bomturer :)

Caloni Makaroni

15 mg synes jeg høres mye ut hvis du aldri har brukt vival før. Du må nesten bare prøve deg fram og kjenne når du er oppegående igjen etter å ha tatt vival.

Problemstillingen er om hvorvidt jeg må fortelle arbeidsgiver at jeg ikke kommer dagen etter, for da må det leies inn vikar for meg..Og det er ikke så populært å ringe et par timer før jeg skal være der :/

Har ikke muligheten til å prøve ut på forhånd, dessverre.

Caloni Makaroni

ror du kan kjøre bil da ja...jeg kjenner folk som kjører bil når de har tatt vival...

Ja..men det er kanskje de som er vant med medikamentet fra før? Dessuten er det en ganske stor dose...er så usikker på om jeg skal si til arbeidsgiver at jeg ikke kan komme på jobb eller ikke...det må isåfall leies inn vikar for meg, så det er ikke bare å si "du, jeg kommer et par-tre timer senere, jeg". Også er det jo ikke så kult å si at "jeg har tenkt å være skikkelig rusa på beroligende når jeg egentlig skal være på jobb, så jeg tar meg fri ;)"

Caloni Makaroni

"Men når det tas av en benzojomfruelig person, er jeg mer i tvil. Jeg tror du bør vente til dagen etter."

Jeg skal ta det kl 12.00, og bilkjøring skal isåfall foregå kl 06.30. Med "dagen etter", mener du da at jeg skal ta det den dagen som egentlig blir to dager etter?

Annonse

Gjest Mechilah

Ja..men det er kanskje de som er vant med medikamentet fra før? Dessuten er det en ganske stor dose...er så usikker på om jeg skal si til arbeidsgiver at jeg ikke kan komme på jobb eller ikke...det må isåfall leies inn vikar for meg, så det er ikke bare å si "du, jeg kommer et par-tre timer senere, jeg". Også er det jo ikke så kult å si at "jeg har tenkt å være skikkelig rusa på beroligende når jeg egentlig skal være på jobb, så jeg tar meg fri ;)"

Det er folk som er vant til medikamentet ja...

Du får la være å kjøre da,for sikkerhets skyld :)

Caloni Makaroni

Det er folk som er vant til medikamentet ja...

Du får la være å kjøre da,for sikkerhets skyld :)

Mm...men da må jeg ta egenmelding fra jobb...det er liksom den problemstillingen som er sentral her. Og jeg kan ikke si fra bare noen få timer før, for det må leies inn vikar...

Nils Håvard Dahl, psykiater

"Men når det tas av en benzojomfruelig person, er jeg mer i tvil. Jeg tror du bør vente til dagen etter."

Jeg skal ta det kl 12.00, og bilkjøring skal isåfall foregå kl 06.30. Med "dagen etter", mener du da at jeg skal ta det den dagen som egentlig blir to dager etter?

Om du føler deg helt ok, må det være trygt å kjøre bil på den tiden.

God MR :-)

Caloni Makaroni

Om du føler deg helt ok, må det være trygt å kjøre bil på den tiden.

God MR :-)

Arbeidsgiver er avhengig av å finne vikar for meg den dagen, om jeg ikke kommer, så det er derfor jeg må ha en viss peiling på forhånd. Men krysser fingrene for at formen er ok.

Igjen,- takk for svar! Satser på at MR går bedre denne gangen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...