Gå til innhold

Store plager med eksem

Anbefalte innlegg

Gjest Anneli

Jeg har siden 13-års alderen hatt store plager med atopisk eksem (jeg 28 år nå). Eksemet er verst i ansiktet, armer, skuldre og rygg. Eksemet er meget rødt, huden er sprukket og jeg flasser mye. Etter at jeg ble gravid for ca 4 mnd siden har eksemet forverret seg betraktelig. Når jeg har vært i kontakt med vann (dusj og bad) ser det ut som jeg har ekstrem elveblest over hele kroppen og dette vedvarer stort sett hele dagen. Jeg har også vært sykemeldt i perioder pga av dette. Ettersom jeg ikke kan bruke kortisonsalver under graviditeten lurer jeg på om det finnes gode alternative behandlinger. Legen min har ikke vært til noen hjelp. Noen tips? Jeg begynner å bli temmelig desperat!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26725-store-plager-med-eksem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Hei Anneli !

Jeg foreslår at du snakker med legen din om du evt. kan bli henvist til en hudlege. Hudlegen kan vurdere om du vil ha nytte av solbehandling. Et potensielt problem ved slik behandling er at gravide har en tendens til å få uønsket pigmentering under svangerskapet og derfor bør beskytte seg mot sol. Dette kan hudlegen gi deg råd om.

For øvrig vil hyppig påsmøring av fete, nøytrale kremer og noe tilbakeholdenhet med å dusje være verdt å forsøke.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26725-store-plager-med-eksem/#findComment-109718
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...