Gå til innhold

spørsmål NHD.

Anbefalte innlegg

Hei.

I dag er det 7 dag jeg bruker Fluoxetin og jeg lurer på en ting?

Jeg har de siste 6 dagene brukt 5mg Valium + 15mg Truxal samtidig som jeg tok Fluoxetin og har vært veldig dårlig,

Har for det meste lagt,svetting,skjelving,smerter i kroppen og kraftig angst og jeg har blitt redd å for å ta Fluoxetinen,sitter en havtime med den før jeg tør å ta den.

Har i dag gjort ting på en annen måte,

har bare tatt Fluoxetin og utelatt den andre medisinen,

er sjelven og litt urolig men ikke mer enn at jeg kan leve med det .

Er det mulig at disse medisinene kombinert kan ha gjort meg dårligere enn nødvendig eller at det rett og slett ble for mye for meg.

Legen mente jeg kunne gjøre det sånn og kutte ut Truxal og Valium etter en tid men jeg lurer på om jeg bare skal la være å ta disse og se om bivirkningene blir mindre.?

Hva tror du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/267271-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mechilah

Begynte du med lav dose fluoxetin?

Ellers kan du regne med å bli dårlig....

Jeg kominerer vival og fluoxetin,det har ingenting å si i alle fall,men når det gjelder truxal er jeg ikke sikker,men du blir vel dårlig om du plutselig slutter med dem og da?

Men jeg tar AP jeg også,i tilegg til fluoxetin og vival,det går greit,bortsett fra at jeg er trøtt og urolig på samme tid....

Men har ikke følt meg kvalm og sånt,jeg tror du føler på det pga at du begynte på for høy dose..

Begynte du med lav dose fluoxetin?

Ellers kan du regne med å bli dårlig....

Jeg kominerer vival og fluoxetin,det har ingenting å si i alle fall,men når det gjelder truxal er jeg ikke sikker,men du blir vel dårlig om du plutselig slutter med dem og da?

Men jeg tar AP jeg også,i tilegg til fluoxetin og vival,det går greit,bortsett fra at jeg er trøtt og urolig på samme tid....

Men har ikke følt meg kvalm og sånt,jeg tror du føler på det pga at du begynte på for høy dose..

Hei.

Takk for svar.

Jeg begynte på 20mg ,kanskje det er mye.?

Det gikk faktisk bra i går,

hadde litt angst sent i går kveld og ta tok jeg en truxal.

Huff det er et styr med disse tablettene og jeg har forsøkt veldig mange sorter som jeg ikke har tålt.

Får se hvordan det går i dag.

Hadde du god hjelp av fluoxetin bortsett fra tretthet?

Ha en fin dag.

Gjest Mechilah

Hei.

Takk for svar.

Jeg begynte på 20mg ,kanskje det er mye.?

Det gikk faktisk bra i går,

hadde litt angst sent i går kveld og ta tok jeg en truxal.

Huff det er et styr med disse tablettene og jeg har forsøkt veldig mange sorter som jeg ikke har tålt.

Får se hvordan det går i dag.

Hadde du god hjelp av fluoxetin bortsett fra tretthet?

Ha en fin dag.

Hei.Jeg tror du begynte med for høy dose ja. Jeg har hatt effekt av fluoxetin bortsett fra trettheten.

Bare du holder ut i to tre uker,går det kanskje bedre for deg da, Ha en fin dag :)

Hei.Jeg tror du begynte med for høy dose ja. Jeg har hatt effekt av fluoxetin bortsett fra trettheten.

Bare du holder ut i to tre uker,går det kanskje bedre for deg da, Ha en fin dag :)

Hei.

Ja nå har jeg holdt ut ei uke så jeg håper det går bra,

Hadde vært så godt om jeg endelig fant noe jeg kunne bruke,

har vært så mye prøving og feiling og man blir litt motløs etterhvert.

Håper det går bra med deg også .:)

Annonse

Gjest hei fra inka

Ikke for å mase men skulle så gjerne hatt svar på dette innlegget mitt,

Noen som har erfaring med dette som kan svare meg.?

Valium gjør iallefall ingenting, de fleste bruker det eller sobril i oppstartingsfasen på ssri. Truxal vet jeg ikke noe om. Men legen gir ikke ut medisiner som ikke går sammen.

Valium gjør iallefall ingenting, de fleste bruker det eller sobril i oppstartingsfasen på ssri. Truxal vet jeg ikke noe om. Men legen gir ikke ut medisiner som ikke går sammen.

Hei Inka.

Takk for svar,

er vel jeg som går å innbiller meg ting men i går og i dag har ting gått rimelig greit,føler meg mørbanka i kroppen men har iallefall ingen angst.

Godt å vite at jeg faktisk kan ta den valiumen om ting blir for galt.

Skulle skrevet men har slitt mye i det siste.

Stor klem til deg.håper du har det bra.

Hei Inka.

Takk for svar,

er vel jeg som går å innbiller meg ting men i går og i dag har ting gått rimelig greit,føler meg mørbanka i kroppen men har iallefall ingen angst.

Godt å vite at jeg faktisk kan ta den valiumen om ting blir for galt.

Skulle skrevet men har slitt mye i det siste.

Stor klem til deg.håper du har det bra.

Hei igjen, sliter veldig jeg og. Trådde vannet fra jeg slutta med cipralex i sommer og den "storien" og fram til jul, men da sa det også stopp. Sleit hele høsten, og kom meg ikke opp igjen. Nå har jeg begynt på aurorix, faktisk for fjerde gang. De to første er mange år siden, og på for lav dose. Men høsten for to år siden brukte jeg dem , men sluttet, for jeg følte jeg gikk på noe liksom,og så var heller ikke så dårlig at jeg ville gå på noe fast egentlig. Men de virket på energien og litt på hodeplagene (svimmelheten) min. Så jeg satset på dem igjen nå. Jeg fikk angst og ble innmari svimmel når jeg sluttet med dem sist, så jeg tenker å bruke dem, hvis jeg bare får dem til å virke. Har vært rimelig dårlig siden jeg begynte for litt over en uke siden, og slik har de aldri virket på meg før i oppstart-- men har heller aldri vært så dårlig når jeg har startet på et AD. Og aldri på grunn av depresjon som hovedplage. Så jeg får bare håpe at de kan hjelpe meg noe på vei. Iallefall bli kvitt depresjonen. Har vært inne siden jul. Ikke over dørterskelen. Dette er ille, og så jeg som alltid har vært så sosial. Jeg så du har sluttet med ssri,ene du forsøkte. Etter to forsøk med ssri, så er det anbefalt å prøve noe annet. Kanskje Aurorix er verdt ett forsøk for deg og... de hjelper mot både angst og deprejon.. Men siden du har brukt det ssri'et med lang halveringstid, må du vente i fem uker. Fontex? Har jeg lest. Vel dette innlegget hadde passet best på mail, men vi kan fortsette der. Jeg orker heller ikke være så aktiv mailsskriver når jeg er dårlig, men vi får håpe på bedre tider. Jeg har etter at broren min gikk bort (han tok livet sitt) fortalt ungene at de aldri må gi opp, og at det alltid finnes lys i tunnellen. Så vi får håpe og tro at det er slik. Hadde forøvrig aldri trodd jeg skulle havne i en situasjon som dette. Det med depresjon og indre angst har jeg ikke hatt før jeg sluttet med ciptalex, så det er en ny situasjon for meg dette. Psykosomatiske plager har vært min bane.

vel vi tastes på mail, og god bedring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...