Gå til innhold

Vival før MR hjalp ikke...hva nå?

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

God gammeldags klaustrofobi...Trodde jeg skulle takle det, men jeg har ikke sjans, ganske enkelt. Panikkanfall, hyperventilering, ukontrollert skjelving...I dag var jeg der inne i over et minutt (wuhu!), men de tok meg ut igjen, og sa at det gikk ikke an å ta bilder av meg når jeg skalv så fælt, så vi måtte finne en annen løsning..

Huff, det må føles forferdelig...

Har du noengang forsøkt somadril før en slik undersøkelse?

De har mye bedre avslappende virkning enn vival. Tok selv to vival før jeg holdt tale i kirken under min fars begravelse. Da var jeg ganske rolig uten å være sløv eller dopet...Hadde jeg tatt dem uten å være i den forferdelig stresset situasjonen, hadde jeg helt sikkert sovnet.

Somadril virker annerledes, med to av dem en halvtime før undersøkelsen, ville jeg kanskje tro du ville klart det...Hør med legen.

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Caloni Makaroni

17

• Dorthe

10

• hidi, the scorpion

6

• Gyda

2

Mest aktive i denne tråden

Caloni Makaroni

Huff, det må føles forferdelig...

Har du noengang forsøkt somadril før en slik undersøkelse?

De har mye bedre avslappende virkning enn vival. Tok selv to vival før jeg holdt tale i kirken under min fars begravelse. Da var jeg ganske rolig uten å være sløv eller dopet...Hadde jeg tatt dem uten å være i den forferdelig stresset situasjonen, hadde jeg helt sikkert sovnet.

Somadril virker annerledes, med to av dem en halvtime før undersøkelsen, ville jeg kanskje tro du ville klart det...Hør med legen.

Somadril har jeg aldri prøvd, nei. Men jeg vet ikke om jeg er så interessert i å prøve flere typer beroligende medikamenter, egentlig...Om de -skal- utføre undersøkelsen, så tror jeg nesten det må bli i narkose. Og da skal det vel være ganske kritisk først.

Caloni Makaroni

Det kommer an på hva du mener med uhumskheter.

Hilsen

Tja...vet ikke hva jeg mener, egentlig. Men "rare" hodepiner uten kjent opprinnelse pleier visstnok å sjekkes nøye. Vet ikke riktig hva de venter/ikke venter å finne...

Somadril har jeg aldri prøvd, nei. Men jeg vet ikke om jeg er så interessert i å prøve flere typer beroligende medikamenter, egentlig...Om de -skal- utføre undersøkelsen, så tror jeg nesten det må bli i narkose. Og da skal det vel være ganske kritisk først.

Somadril er ikke beroligende men muskelavslappende. De slår meg helt ut men som alt annet har de forskjellig virkning fra menneske til menneske.

hidi, the scorpion

Når jeg blir redd så stopper alle ord opp eller så blir jeg sinna. Og sinna vil jeg helst ikke bli fordi jeg sier mye mer enn jeg mener og da blir det i hvert fall ikke av noen ting.

Man bør være sånn passelig ydmyk men jeg synes det er vanskelig.

Etter den ydmykende opplevelsen, er jeg skeptisk til alle som skal undersøke/behandle meg. Er det noe jeg ikke vil, så sier jeg klart og tydelig NEI!.

Etter 13 år hos den ene og andre, så forlanger jeg respekt for meg.

Caloni Makaroni

Somadril er ikke beroligende men muskelavslappende. De slår meg helt ut men som alt annet har de forskjellig virkning fra menneske til menneske.

Jeg tror jeg må sove for å kunne gjennomføre en slik undersøkelse...så jeg vet ikke riktig hva jeg skal gjøre...men det er vel opp til legen uansett.

Annonse

hidi, the scorpion

Somadril er mer som et par doser med likegyldighetsmedikament...

Det virker mer på musklene i kroppen...

Etter den ydmykende opplevelsen, er jeg skeptisk til alle som skal undersøke/behandle meg. Er det noe jeg ikke vil, så sier jeg klart og tydelig NEI!.

Etter 13 år hos den ene og andre, så forlanger jeg respekt for meg.

Jeg har blitt kastet ut fra gastrokirurgen også jeg fordi jeg ikke ville gjøre som de sa. Da var jeg skikkelig sinna men damen der var en skikkelig hurpe som satt med feile opplysninger om meg.

Tja...vet ikke hva jeg mener, egentlig. Men "rare" hodepiner uten kjent opprinnelse pleier visstnok å sjekkes nøye. Vet ikke riktig hva de venter/ikke venter å finne...

I gamle dager fyllte de hodet opp med gass som kontrast og tok røntgen etterpå.

Den undersøkelsen tror jeg du helst står over, det er marerittundersøkelse. Jeg vet ikke om de tar den lenger men da tror jeg du heller vil ta MR. Da blir du liggende med hodet ned og beina opp i tre dager etterpå og er du riktig uheldig så får du en uutholdelig hodepine og spyr samtidig.

Gjest mandolina

Da er det vel helst bare for å sjekke ut at det ikke er noe alvorlig.

Hilsen

Jeg tror jeg må sove for å kunne gjennomføre en slik undersøkelse...så jeg vet ikke riktig hva jeg skal gjøre...men det er vel opp til legen uansett.

De har midler som gjør at du sovner som ikke er narkose. Men det koster penger og nå er det innsparinger. Og praksisen er forskjellig fra sykehus til sykehus.

hidi, the scorpion

Jeg har blitt kastet ut fra gastrokirurgen også jeg fordi jeg ikke ville gjøre som de sa. Da var jeg skikkelig sinna men damen der var en skikkelig hurpe som satt med feile opplysninger om meg.

Jeg kan være hurpe selv, jeg, når det trengs...Mest fordi jeg er forberedtt på negative opplevelser, og siiter klar til å hoppe i strupen på dem. Heldigvis har jeg hatt flest positive opplevelser, og da senkes skuldrene med èn gang!

Skremmende at det enda finnes drittsekker i slike yrker...!

Gjest mandolina

Den undersøkelsen tror jeg du helst står over, det er marerittundersøkelse. Jeg vet ikke om de tar den lenger men da tror jeg du heller vil ta MR. Da blir du liggende med hodet ned og beina opp i tre dager etterpå og er du riktig uheldig så får du en uutholdelig hodepine og spyr samtidig.

Uha, det hørtes fryktelig ut.

Hilsen

Annonse

Caloni Makaroni

Jeg tror jeg står over ;)

Caloni Makaroni

Huff, jeg skal trolig ta MR om et halt års tid (utredning for Cochlea) og _vet_ at jeg ikke kommer til å fikse å ligge inni den trommelen. Jeg hadde håpet at jeg bare kunne be om å få narkose, men det går altså ikke det da?

Det skal visstnok veldig mye til for at man skal få det. Men du må notere deg at man ikke kan be om beroligende etc der og da. Det må du ha avklart med legen først. De på MR-senteret har ikke mulighet til å ta noen slike avgjørelser.

Det skal visstnok veldig mye til for at man skal få det. Men du må notere deg at man ikke kan be om beroligende etc der og da. Det må du ha avklart med legen først. De på MR-senteret har ikke mulighet til å ta noen slike avgjørelser.

Takk for info. Da skal jeg sørge for å få gitt info med det samme jeg blir innkalt til CI-vurdering! Blir kvalm bare ved tanken på å ligge våken i en slik trommel.. Jeg kjenner en på 15 år som automatisk fikk narkose for denne undersøkelsen, så hvorfor ikke jeg...? *ææææ*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...