Gå til innhold

Min mor tar offer-rollen ALLTID!

Anbefalte innlegg

Argh, nå er jeg så dritlei av min mor, som det alltid skal være så synd på!

Iom at hun ikke har internett, har du gode tips til artikler som jeg kan printe ut og sende henne i posten, ang det å være i offer rollen?

Hun har jo NULL innsikt i slikt, hun ser ikke selv hvor destruktivt dette er.. Jeg gir henne snart en på trynet, i allefall med ord;)

Håper på svar!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/267454-min-mor-tar-offer-rollen-alltid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

sammfunnskritiker

Erving Gofman, en fagbok vell og merke drøfter jo offerollen i hjelperelasjoner. Paulo Freire med en litt annen vinkling, ellers finnes det jo litt bøker på markedet om avmakt og staregier for å komme seg "ovenpå" igjen. Også mange "populærbøker, tpe selvhjelpsbøker. Hør på biblioteket på generell forespørsel, så skal du nok se, du finner....

Erving Gofman, en fagbok vell og merke drøfter jo offerollen i hjelperelasjoner. Paulo Freire med en litt annen vinkling, ellers finnes det jo litt bøker på markedet om avmakt og staregier for å komme seg "ovenpå" igjen. Også mange "populærbøker, tpe selvhjelpsbøker. Hør på biblioteket på generell forespørsel, så skal du nok se, du finner....

Problemet er bare at min mor ikke gidder å lese det, hun trives best i den rollen hun har - hun har ingen tro på at man kan forandres.. Tror heller ikke at hun ser at hun "har problemer". Alle andre er jo de gale her må skjønne..

Men takk for tips uansett!!

sammfunnskritiker

Problemet er bare at min mor ikke gidder å lese det, hun trives best i den rollen hun har - hun har ingen tro på at man kan forandres.. Tror heller ikke at hun ser at hun "har problemer". Alle andre er jo de gale her må skjønne..

Men takk for tips uansett!!

Jeg pleier altid når jeg møter SURE folk, gjerne klagende, å sette på "Overblid og hyggeligg knappen". Det pleier å funke.

Jeg pleier altid når jeg møter SURE folk, gjerne klagende, å sette på "Overblid og hyggeligg knappen". Det pleier å funke.

Det samme gjør jeg, men det er j... slitsomt når det ikke funker.. Det funker ikke ift min mor, hun blir bare sur og fornærmet. Blir enda mer et offer liksom..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...