Gå til innhold

ja da blir det bare å snylte på staten

Anbefalte innlegg

Gjest lykke til

nei jeg prøver trakte etter lærlingeplass jeg men nå gir jeg faen når jeg bare får dørene smelt i trynet

har overlevd å ikke hatt jobb hele mitt liv så klarer vel 60 år til

Må det være lærlingplass? Prøv å få vakter som ringevikar i begynnelsen. Om det så er en liten jobb på en butikk eller noen vakter av og til i en barnehage, så er det noe! Du kan også se om du får jobb innen rengjøring, i café eller på en gård. Du kan også bidra ved å tilby hjelpesentralen å hjelpe til.

Prøv å endre innstillingen din og tenke mer positivt.

Fortsetter under...

Gjest jente_24_Ida

Men har du lyst å være blakk resten av livet og aldri ha råd til det du har lyst til?

Aetat har plikt til å hjelpe deg å finne arbeidspraksis selv om du kanskje ikke akkurat får den plassen du ønsker i første omgang. Jeg håper du treffer et entusiastisk menneske der og ikke en utslitt gubbe som er lei av jobben sin :o)

får håpe det :o)

jeg har fått beskjed om at jeg har rett på uføretrygd fordi jeg har fått rehabiliteringspenger i 6 år, samt at jeg har søkt attføring, men ikke fått svar enda, men slik jeg forstod det så ville jeg neppe få det innvilget fordi jeg er under 26 år.

Så nå gidder jeg ikke mer.

Ville fikse det selv jeg, av egen lomme, søke lærlingeplass men får bare en dør slengt i trynet uansett hvorjeg går!!

Klart du får attføring selv om du er under 26 år. Om du på grunn av sykdom funksjonshemning er i vesentlig annen situasjon en annen ungdom i i forhold til å komme inn på arbeidsmarkedet eller studere vil man ha rett på attføring.

Det finnes mange unntak.

håper du ikke gir opp når du vet at du ikke vil bli uføretrygdet!

nei jeg prøver trakte etter lærlingeplass jeg men nå gir jeg faen når jeg bare får dørene smelt i trynet

jeg er overbevist om at du har rett på attføring. Slik jeg forsto det oppsto de psykiske plagene tidlig i ungdomsårene og du har slitt med det lenge.

Aetat kan hjelpe til med såkalte praksisplasser også.Da er det ofte lettere for arbeidsgivere å la deg prøve det ut og få sjansen siden de ikke behøver å betale noe økonomisk fordi du får penger fra aetat

LS11365381070

vis meg den jobben?????

jeg får INGEN jobb.

har søkt skjønner du :)

så nå får det være det samme

jeg syns jeg enkelt og greit burde fått lærlingeplass jeg. Men det er kun 17-åringer med et perfekt liv som aldri har vært dødssyk som har krav på det.

Ikke gi opp, få deg en annen jobb i mellom tiden som du prøver og får andre til å prøve å finne lærling plass til deg.

Tror det er veldig viktig å komme seg i jobb, samme hva. Og at man har det gøy på jobben, er sosial og liker seg.

Lykke til å ikke gi opp!!!!!

Annonse

Kanskje psykologen din kan hjelpe deg med dette?

Min psykolog har hjulpet meg med mange praktiske ting (innkludert aetat og trygdekontor)

tror det er ung etat du vil få hjelp av:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...