Gå til innhold

Mytene om hvilket kjønn....Stemmer dem?


Gjest elsemari

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Både og.

Jeg var bare småkvalm (kastet ikke opp) og hadde typisk guttemage og fikk gutt.

Men i følge mange andre kjerringråd burde det ha vært jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre ultralyder, og null vekt oppgang når jeg nå er 26 uker på vei tilsvarer kanskje ikke akkurat at jeg venter tvillinger? hihi

vektoppgang, ikke vekt oppgang

Best å påpeke det selv før andre gjør det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tre ultralyder, og null vekt oppgang når jeg nå er 26 uker på vei tilsvarer kanskje ikke akkurat at jeg venter tvillinger? hihi

Det gjør nok ikke det. Og det er kanskje like greit :)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør nok ikke det. Og det er kanskje like greit :)?

Absolutt helt greit at det bare er en.

Det eneste måtte være å slippe flere graviditeter, med tanke på div. helseplager jeg har, samt alder, sånn om vi skulle ønske flere etter hvert, mener jeg.

Men det blir garantert nok å henge fingrene i med én når han kommer ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt helt greit at det bare er en.

Det eneste måtte være å slippe flere graviditeter, med tanke på div. helseplager jeg har, samt alder, sånn om vi skulle ønske flere etter hvert, mener jeg.

Men det blir garantert nok å henge fingrene i med én når han kommer ut :)

Jeg tror nok at du vil føle det helt greit at det bare er 1 når han kommer, ja.

Husker at når jeg fikk storesøster så fikk ei venninne tvillinger. Og jeg satt hjemme og gråt av utmattelse og mangel på søvn, og kunne ikke forstå hvordan hun klarte å ta seg av 2 på en gang.

Jeg snakket med henne, og da fortalte hun at hun jo ikke visste om noe annet. (Tvillingene var hennes første.) Så for henne var det normalt å få to i slengen.

Likevel er jeg sjeleglad for at jeg bare har fått ett og ett barn. Slitsomt nok det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at du vil føle det helt greit at det bare er 1 når han kommer, ja.

Husker at når jeg fikk storesøster så fikk ei venninne tvillinger. Og jeg satt hjemme og gråt av utmattelse og mangel på søvn, og kunne ikke forstå hvordan hun klarte å ta seg av 2 på en gang.

Jeg snakket med henne, og da fortalte hun at hun jo ikke visste om noe annet. (Tvillingene var hennes første.) Så for henne var det normalt å få to i slengen.

Likevel er jeg sjeleglad for at jeg bare har fått ett og ett barn. Slitsomt nok det :)

Ja, venninna mi som ble mamma for første gang for en uke siden forteller at det er strevsomt... Har selvsagt hørt det fra utallige andre hold også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, venninna mi som ble mamma for første gang for en uke siden forteller at det er strevsomt... Har selvsagt hørt det fra utallige andre hold også... :)

Strevsomt, men selvsagt verdt hver eneste tåre og svettedråpe!

Det var absolutt ikke meningen å skremme deg altså :)

Men jeg var litt uforberedt, selv om jeg trodde jeg var forberedt. JEg hadde lest alt jeg kom over om svangerskap, fødsel og barselstid før jeg fikk førstemann. Men jeg ble skikkelig tatt på senga av hvordan det virkelig var.

Og det rareste var at jeg jammen ble det med tredjemann også. Jeg hadde tydeligvis glemt litt om hvordan det faktisk føltes å ikke få sove på nettene.

Men, det man må huske på er at det er en periode som går over! Og det er helt sant!!!

Du kan jo få med deg mitt beste råd til alle nybakte foreldre; SOV!!! Sov når babyen sover, samme hvordan huset ser ut, bare sov. Og skru gjerne av telefonen og koble fra ringeklokka i perioder på dagen der barnet sover. Det er faktisk lov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strevsomt, men selvsagt verdt hver eneste tåre og svettedråpe!

Det var absolutt ikke meningen å skremme deg altså :)

Men jeg var litt uforberedt, selv om jeg trodde jeg var forberedt. JEg hadde lest alt jeg kom over om svangerskap, fødsel og barselstid før jeg fikk førstemann. Men jeg ble skikkelig tatt på senga av hvordan det virkelig var.

Og det rareste var at jeg jammen ble det med tredjemann også. Jeg hadde tydeligvis glemt litt om hvordan det faktisk føltes å ikke få sove på nettene.

Men, det man må huske på er at det er en periode som går over! Og det er helt sant!!!

Du kan jo få med deg mitt beste råd til alle nybakte foreldre; SOV!!! Sov når babyen sover, samme hvordan huset ser ut, bare sov. Og skru gjerne av telefonen og koble fra ringeklokka i perioder på dagen der barnet sover. Det er faktisk lov!

Jeg ble ikke skremt i det hele tatt :)

Jeg liker også å tro at jeg er forberedt, har lest masse og snakket med flere, men vet samtidig at dette er noe så nytt og annerledes at jeg nok aldri kan være helt forberedt. Og særlig ikke fordi det kan være og føles så forskjellig fra person til person, både fødsel og barsel-tid.

Det rådet ditt om å sove når det er mulig har flere sagt, og Gro Nylander understreker det også i boken "Mamma for første gang" som jeg har lånt nå. Tror jeg skal klare det greit, er ikke overdrevent opptatt av å tilfredsstille andres forventninger :) Men en omveltning blir det jo uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke skremt i det hele tatt :)

Jeg liker også å tro at jeg er forberedt, har lest masse og snakket med flere, men vet samtidig at dette er noe så nytt og annerledes at jeg nok aldri kan være helt forberedt. Og særlig ikke fordi det kan være og føles så forskjellig fra person til person, både fødsel og barsel-tid.

Det rådet ditt om å sove når det er mulig har flere sagt, og Gro Nylander understreker det også i boken "Mamma for første gang" som jeg har lånt nå. Tror jeg skal klare det greit, er ikke overdrevent opptatt av å tilfredsstille andres forventninger :) Men en omveltning blir det jo uansett! :)

Godt du ikke har forventninger om å få gjort så mye den første tiden.

Du bør også informere slekt og venner om at du gjerne tar i mot besøk, men at de skal ringe/sende melding for å avtale når det passer best.

Husker jeg endelig hadde fått lagt ned begge de største mine (det er 14 mnd mellom dem), og var trøtt som ei strømpe. Hadde akkurat lagt hodet ned på sofaen da det ringte på døra. Der sto tanta til mannen min og var såååå nysgjerrig på minstemor.

Så da var det bare å stå opp igjen, sette over kaffe (for hun ba om en kopp!!!) og finne frem noe å bite i.

Grrrrr....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt du ikke har forventninger om å få gjort så mye den første tiden.

Du bør også informere slekt og venner om at du gjerne tar i mot besøk, men at de skal ringe/sende melding for å avtale når det passer best.

Husker jeg endelig hadde fått lagt ned begge de største mine (det er 14 mnd mellom dem), og var trøtt som ei strømpe. Hadde akkurat lagt hodet ned på sofaen da det ringte på døra. Der sto tanta til mannen min og var såååå nysgjerrig på minstemor.

Så da var det bare å stå opp igjen, sette over kaffe (for hun ba om en kopp!!!) og finne frem noe å bite i.

Grrrrr....

Tror de fleste her vil respektere det, men litt usikker på moren min... Men vi får se hvordan det går, når tiden kommer... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste her vil respektere det, men litt usikker på moren min... Men vi får se hvordan det går, når tiden kommer... :)

He, he :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye å le av skal jeg si deg :)

Nei du kan så si. Mødre kan være...ubeskrivelige.

JEg har min på besøk nå. Hun reiser i morgen. Er jeg lei meg for det? Eh, nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...