Gå til innhold

Må skrive et brev til utreder om hvordan jeg har det. Vanskelig! Forslag..?

Anbefalte innlegg

Gjest Jente31

I forbindelse med utredning hos psykiater er jeg blitt bedt om å skrive et konstruktivt brev om hvordan jeg har det.

Hva skal jeg skrive for at det skal bli konstruktivt, jeg er ikke så flink til dette.. dessuten har jeg hatt det bra en stund nå.

Jeg har hatt tilbakevendende depresjoner i flere år, og jeg sliter med å være meg selv ovenfor andre. Selv har jeg en mistanke om at jeg har en unnvikende pf, kansje bipolar II og at min familiesituasjon gjør noe med meg (d siste driver jeg og tar tak i nå).

Noen som har noen forslag slik at det blir konstruktivt..? Takker for evt forslag..

Fortsetter under...

Gjest melmøll

Hei,

Kan du beskrive hvordan problemene legger begrensninger for deg, eller ødelegger for deg i hverdagen? Kanskje noe om hvordan dine nærmeste opplever situasjonen?

Selv om du har noen tanker om diagnoser, tenker jeg kanskje det vil være best å fokusere på symptomene, for så å la evt diagnostisering være opp til psykiateren?

Bare noen tanker jeg fikk, ønsker deg lykke til!

*klem*

Gjest Jente31

Hei,

Kan du beskrive hvordan problemene legger begrensninger for deg, eller ødelegger for deg i hverdagen? Kanskje noe om hvordan dine nærmeste opplever situasjonen?

Selv om du har noen tanker om diagnoser, tenker jeg kanskje det vil være best å fokusere på symptomene, for så å la evt diagnostisering være opp til psykiateren?

Bare noen tanker jeg fikk, ønsker deg lykke til!

*klem*

Hei og tusen takk for gode forslag! Det er veldig vanskelig å fokusere på dette når man har det bra. Det er så mye lettere å sette ord på ting når man ikke har det bra:-) Derfor er det fint å få noen tips vedr dette.

Jeg skal skrive opp ditt forslag, og "jobbe" litt utfa det. Og ja, diagnostiseringen får psykiatern ta seg av:-) Takk melmøll, håper du har det bra (lenge siden jeg har sett deg her inne nå) Klem tilbake fra

Mitt umiddelbare forslag er å unngå å diagnostisere deg selv for mye. Du kan helt klart ramse opp symptomene som gjør at du selv tror du har den og den diagnosen, men det vil psykiateren se trekk av utfra det du skriver.

Jeg ville ha skrevet litt om hvordan du har det i dag, også at du har det litt bedre, hva kan evnt ha skjedd for at det har blitt litt bedre? Har du f.eks prøvd å ta mer hensyn til deg selv? (du skrev noe om at du hadde vært noen dager vekk fra familien?)

Du må også ta meg enkelte ting som...(nå skriver jeg utfra det jeg husker du har skrevet før). Familieforholdene dine, barna dine, mannen din, om du har vært sykemeldt, hva var evnt foranledningen til den, hva var grunnen til at du begynte på medisiner.

Du har skrevet mye her inne fra du først fant dette stedet, mitt aller beste tips er å printe ut _alle_ innleggene dine og hente ut vesentlige ting fra innleggene.

Du vil da, tror jeg, se at det har skjedd en utvikling. Skriv litt om den og hva du tenker deg videre.

Har du noen mål med terapien? Hva tror du h*n kan hjelpe deg med?

Dette var bare noen umiddelbare tanker jeg fikk, håper det fikk tankene litt på glid.

Ps: det er ikke lett å skrive et sånt brev om seg selv, jeg har gjort det sjøl da jeg skulle inn på Modum Bad, så jeg vet det er vanskelig.

Men du skriver bra og reflektert, så jeg tror du vil klare det ypperlig!

Gjest melmøll

Hei og tusen takk for gode forslag! Det er veldig vanskelig å fokusere på dette når man har det bra. Det er så mye lettere å sette ord på ting når man ikke har det bra:-) Derfor er det fint å få noen tips vedr dette.

Jeg skal skrive opp ditt forslag, og "jobbe" litt utfa det. Og ja, diagnostiseringen får psykiatern ta seg av:-) Takk melmøll, håper du har det bra (lenge siden jeg har sett deg her inne nå) Klem tilbake fra

Ja, jeg vet hvordan det er! Det er så fint at du er inne i en god periode, men samtidig er det lett å glemme hvordan det føles når man er på bunnen. Kanskje du kan gå litt tilbake og se på innlegg du har skrevet her inne?

Tenk at du husket å ha sett meg her inne før, det satte jeg pris på :-) Jeg har bare vært flue på veggen, føler meg på en måte litt "utenfor" og jeg er så redd for å si noe feil eller noe sånt.

Gjest Jente31

Ja, jeg vet hvordan det er! Det er så fint at du er inne i en god periode, men samtidig er det lett å glemme hvordan det føles når man er på bunnen. Kanskje du kan gå litt tilbake og se på innlegg du har skrevet her inne?

Tenk at du husket å ha sett meg her inne før, det satte jeg pris på :-) Jeg har bare vært flue på veggen, føler meg på en måte litt "utenfor" og jeg er så redd for å si noe feil eller noe sånt.

Klart jeg husker deg, du hjalp meg en god del da jeg var nede. Hyggelig å se at du er her:-)

Vet hvordan det er å ikke tørre å si noe i frykt for å si eller gjøre noe galt. Jeg er der selv:-) Jeg unngår å delta så mye i diskusjoner, selv om jeg vet at jeg bare hadde hatt godt av det..

Men det er konstruktivt å se hva som skrives også. Det virker som folk har det mye gøy også, samtidig som man kan diskutere seriøse ting. Vi burde vel bli flinkere til å delta vi og :o)

Annonse

Gjest Jente31

Mitt umiddelbare forslag er å unngå å diagnostisere deg selv for mye. Du kan helt klart ramse opp symptomene som gjør at du selv tror du har den og den diagnosen, men det vil psykiateren se trekk av utfra det du skriver.

Jeg ville ha skrevet litt om hvordan du har det i dag, også at du har det litt bedre, hva kan evnt ha skjedd for at det har blitt litt bedre? Har du f.eks prøvd å ta mer hensyn til deg selv? (du skrev noe om at du hadde vært noen dager vekk fra familien?)

Du må også ta meg enkelte ting som...(nå skriver jeg utfra det jeg husker du har skrevet før). Familieforholdene dine, barna dine, mannen din, om du har vært sykemeldt, hva var evnt foranledningen til den, hva var grunnen til at du begynte på medisiner.

Du har skrevet mye her inne fra du først fant dette stedet, mitt aller beste tips er å printe ut _alle_ innleggene dine og hente ut vesentlige ting fra innleggene.

Du vil da, tror jeg, se at det har skjedd en utvikling. Skriv litt om den og hva du tenker deg videre.

Dette var bare noen umiddelbare tanker jeg fikk, håper det fikk tankene litt på glid.

Ps: det er ikke lett å skrive et sånt brev om seg selv, jeg har gjort det sjøl da jeg skulle inn på Modum Bad, så jeg vet det er vanskelig.

Tusen takk for mange gode forslag! Dette tror jeg at jeg skal printe ut..

Kansje ikke så dumt at jeg har skrevet en del her inne likevel da, for da har jeg det å gå tilbake til.. Tusen takk, vanilje! :-)

Gjest Jente31

Hei igjen, vanilje. Tror du det har noe å si om dette brevet blir litt langt...?? Eh..to A4 sider...?

Jeg har forsøkt å redigere og blir snart "gal" av dette :-)

Hei igjen, vanilje. Tror du det har noe å si om dette brevet blir litt langt...?? Eh..to A4 sider...?

Jeg har forsøkt å redigere og blir snart "gal" av dette :-)

Det går nok helt bra :-) Jeg synes ikke 2 A4-sider er mye

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...