Gå til innhold

P-piller - utsette mensen


Lucretia

Anbefalte innlegg

Lurer på en ting angående å utsette mensen med p-piller. Begynte rett på neste brett. Men må jeg ta alle pillene på det brettet? Hvis jeg f.eks. bare ville utsette mensen 1 uke. Kan jeg bare slutte å ta piller da, og begynne på nok et nytt brett etter en vanlig (bare litt utsatt) pillefri uke?

Bruker Loette, om det skulle være av betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å utsette mensen må du ta pillene, der du begynner på nytt brett og kaste det gamle uten å ta dei siste 7 tablettane på det :-)

Er det 28 dagars brett du har??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gjort det, men du må nok følge det nye brettet helt ut, bare hoppe over en pillefri uke rett og slett. Slutter du på det nye brettet etter en uke så vil jeg tro du ber om å få blødningsforstyrrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Trionetta. Da går jeg bare rett over på et nytt brett, men da på de gule http://www.oslojordmor.no/gfx/prevensjon2.jpg pillene. Fikk beskjed av legen at jeg bare kunne bruke de gule pillene så lenge jeg hadde bruk for å utsette mensen, uansett om det var tre eller tretten dager. Har fått blødning fort etter hver utsettelse og ikke hatt noen problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gjort det, men du må nok følge det nye brettet helt ut, bare hoppe over en pillefri uke rett og slett. Slutter du på det nye brettet etter en uke så vil jeg tro du ber om å få blødningsforstyrrelser.

jamen grunnen til at jeg ikke vil bruke hele brettet er fordi jeg får blødningsforstyrrelser etter bare noen dager. før gikk det en drøy uke. nå gikk det bare noen få dager. Småblødninger som varer i flere uker, dvs helt til pillefri uke, med "vanlig" mens. Snakket med legen om dette (tidligere... kom ikke på å spørre om det jeg spør om her), og hun sa det var normalt, noen kan bare ikke utsette mensen like lenge som andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å utsette mensen må du ta pillene, der du begynner på nytt brett og kaste det gamle uten å ta dei siste 7 tablettane på det :-)

Er det 28 dagars brett du har??

Ja er 28-dagers. Jeg har kastet det gamle brettet, og har tatt de 7 første på det nye, og nå hadde jeg håpet å slippe å ta resten av brettet. Ville bare utsette bittelitt pga ferie. Men nå har jeg gått rundt med småblødninger i et par dager, og av erfaring, vet jeg at jeg kommer til å gå rundt å blø i ca 3 uker til hvis jeg fortsetter å ta hele brettet. Er det jeg ikke har lyst til.

Jeg kan kun utsette mens et par dager med p-pillene.. Vet ikke hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har slutte midt i brettet flere ganger. jeg pleier å ta 1 brett, hoppe over pillefri, også begynne på neste brett, og midt i brettet flere ganger er jeg litt vimsete, så da glemmer jeg å ta pille 2 dager, og da slutter jeg med det brettet, og tar en pillefri uke, og begynner på det samme brettet.

jeg bruker yasmin, de er det likt virkestoff i alle pillene, men jeg aner ikke med den du bruker. vet at trionetta har forskjellig i pillene, så på de som har forskjellig, vil det bli småblødninger pga virkestoffet. hvis man skal utsette mensen med forskjellige virkestoffer i pillene må man ta de siste pillene før sukkerpillene når man skal utsette.

ga det mening? er ikke så flink til å forklare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slutte midt i brettet flere ganger. jeg pleier å ta 1 brett, hoppe over pillefri, også begynne på neste brett, og midt i brettet flere ganger er jeg litt vimsete, så da glemmer jeg å ta pille 2 dager, og da slutter jeg med det brettet, og tar en pillefri uke, og begynner på det samme brettet.

jeg bruker yasmin, de er det likt virkestoff i alle pillene, men jeg aner ikke med den du bruker. vet at trionetta har forskjellig i pillene, så på de som har forskjellig, vil det bli småblødninger pga virkestoffet. hvis man skal utsette mensen med forskjellige virkestoffer i pillene må man ta de siste pillene før sukkerpillene når man skal utsette.

ga det mening? er ikke så flink til å forklare!

Heisan. Loette har likt virkestoff i alle. Jeg brukte trinordiol før, og da skulle jeg begynne direkte på "de gule" om jeg skulle utsette mensen. Men sånn er det ikke med disse. Det jeg egentlig lurte på var om p-pillene mistet sin effekt som prevansjonsmiddel dersom jeg slutter midt i brettet, etter å ha hoppet over en pillefri uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er 28-dagers. Jeg har kastet det gamle brettet, og har tatt de 7 første på det nye, og nå hadde jeg håpet å slippe å ta resten av brettet. Ville bare utsette bittelitt pga ferie. Men nå har jeg gått rundt med småblødninger i et par dager, og av erfaring, vet jeg at jeg kommer til å gå rundt å blø i ca 3 uker til hvis jeg fortsetter å ta hele brettet. Er det jeg ikke har lyst til.

Jeg kan kun utsette mens et par dager med p-pillene.. Vet ikke hvorfor.

Korleis gjekk det med deg og desse p-pillene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis gjekk det med deg og desse p-pillene?

nei, jeg fortsetter med hele brettet, tør ikke annet etter svarene herfra. Så nå går jeg rundt og blør... Ikke gøy å blø i så mange uker i strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg fortsetter med hele brettet, tør ikke annet etter svarene herfra. Så nå går jeg rundt og blør... Ikke gøy å blø i så mange uker i strekk.

Nei det er klart. Eg går på trionetta å eg sluttar å blø når eg brukar dei midterste pillene. (tre fase piller)Rød, gul og kvite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...