Gjest siirii Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Jeg har jobbet i 2 år i et kvinnemiljø, hvor maktbruk og tie mest mulig stille og få instrukser, har vært lederstilen. Jeg begynte med friskt sinn,var åpen på personalmøter om ting jeg mente,og er vel av den litt for "flinke" typen, som gjerne vil gjøre alt best mulig.Kanskje jeg har vært for frempå? Ingen andre sa noe på personalmøter. De hadde gitt opp, for ingenting hjalp allikevel, og jeg synes det var litt tafatt og rart. Etterhvert skjønte jeg jo at det var best å holde munn jeg også. Hvor naiv kunne jeg være. Jeg oppdaget etterhvert at ei ny hadde det veldig tøft .hun jobbet tett på lederen, og jeg skjønte at det var noe ( hadde ikke jobbet så lenge selv da). Det viste seg at hun var blitt psykisk nedbrutt og begynt å tvile på seg selv og sine evner til mange ting. lederen var kontrollerende og alt hun gjorde var feil. hun skvatt når det kom noen inn på kontoret. Dette var så alvorlig mente jeg, at jeg tok det opp med en annen leder og fikk til svar: " Hva mener du vi skal gjøre med dette?.. og at man måtte tåle at miljøet er litt tøft, og ikke være så hårsår. Hun som var utsatt for dette fikk ny jobb og valgte å slutte:) I ettertid ser jeg at jeg ble holdt utenfor møter.. andre reagerte og lurte, men fikk beskjed om at hun ikke ønsket meg der. Det var ting de sa til meg da jeg spurte dem om de ikke synes det var rart. Ellers hadde de ikke sagt noe til meg. NÅ har jeg sluttet og fått ny jobb. Men jeg har fått en reaksjon i ettertid. Jeg trodde ikke det var så ille da jeg var der. Men nå kommer det mange ting opp i hodet mitt. Jeg skal beg. i ny jobb, og er redd jeg ikke klarer det, og har blitt veldig ettergivende og redd for hva jeg sier. Føler at jeg har mistet litt av troen på meg selv. I tillegg har jeg jo problemer med at jeg er for ettergivende fra før. Har jeg blitt dårlig behandlet som følge av dette, eller har jeg blandet meg i noe jeg ikke skulle ha blandet meg i? Trenger svar:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/267905-utfrysing-p%C3%A5-jobben/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magna Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Du beskriver kvinnemiljøene helt riktig. Dette er mer reglen enn unntaket. Jeg har erfaring fra offentlig sektor, helse og sosialsektoren. Der har jeg vært i ca 15 år. Tidligere jobbet jeg i teknisk sektor med bare menn. Der opplevde jeg aldri det jeg nå opplever som hverdagskost. Der jobbet jeg i 16 år. Jeg har fagutdannelse i det jeg holder på med, men det bryr ingen seg om. Det er en drøss av uformelle ledere og intriger, baksnakking og dritt og møkk. Jeg har trekt meg helt ut av alt fordi det er umulig å jobbe faglig. Og fordi det blir motarbeidet med personlige angrep og mobbing hvis en viser at en vil noe mer enn å sove seg gjennom dagen og ikke gjøre noe. Jeg har opplevd mobbing og trakasering i jobben som har ødelagt helsa mi. Jeg anbefaller aldri noen jeg er glad i å jobbe i kvinnemiljøer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/267905-utfrysing-p%C3%A5-jobben/#findComment-2164044 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magna Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Du beskriver kvinnemiljøene helt riktig. Dette er mer reglen enn unntaket. Jeg har erfaring fra offentlig sektor, helse og sosialsektoren. Der har jeg vært i ca 15 år. Tidligere jobbet jeg i teknisk sektor med bare menn. Der opplevde jeg aldri det jeg nå opplever som hverdagskost. Der jobbet jeg i 16 år. Jeg har fagutdannelse i det jeg holder på med, men det bryr ingen seg om. Det er en drøss av uformelle ledere og intriger, baksnakking og dritt og møkk. Jeg har trekt meg helt ut av alt fordi det er umulig å jobbe faglig. Og fordi det blir motarbeidet med personlige angrep og mobbing hvis en viser at en vil noe mer enn å sove seg gjennom dagen og ikke gjøre noe. Jeg har opplevd mobbing og trakasering i jobben som har ødelagt helsa mi. Jeg anbefaller aldri noen jeg er glad i å jobbe i kvinnemiljøer. En ting til. Hvis du er ny og skal inn i ett miljø, ligg lavt i terrenget og ikke vis den du er før du vet hvordan arbeidsmijøet er. Bare gjør det du skal og gjør det de andre gjør. Når du vet hvordan miljøet er,etter ganske lang innkjøring, kan du markere det litt for ikke å bli tråkket på. Ta igjen og vis at du ikke lar noen "ta" deg hvis de prøver seg. Hvis det viser seg at det er ett miljø som du beskriver så er det brst å bytte jobb. Jeg angrer som en hund for at jeg startet i helse-og sosial. At det går ann å være så dum som meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/267905-utfrysing-p%C3%A5-jobben/#findComment-2164052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest siirii Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Du beskriver kvinnemiljøene helt riktig. Dette er mer reglen enn unntaket. Jeg har erfaring fra offentlig sektor, helse og sosialsektoren. Der har jeg vært i ca 15 år. Tidligere jobbet jeg i teknisk sektor med bare menn. Der opplevde jeg aldri det jeg nå opplever som hverdagskost. Der jobbet jeg i 16 år. Jeg har fagutdannelse i det jeg holder på med, men det bryr ingen seg om. Det er en drøss av uformelle ledere og intriger, baksnakking og dritt og møkk. Jeg har trekt meg helt ut av alt fordi det er umulig å jobbe faglig. Og fordi det blir motarbeidet med personlige angrep og mobbing hvis en viser at en vil noe mer enn å sove seg gjennom dagen og ikke gjøre noe. Jeg har opplevd mobbing og trakasering i jobben som har ødelagt helsa mi. Jeg anbefaller aldri noen jeg er glad i å jobbe i kvinnemiljøer. Der har du det! jeg ble brukt som en "buffer" for de andre, fordi det var naturlig for meg å ta opp ting, for at vi skulle har det best mulig, men den det gikk utover var jo meg. Nå har jeg en mannlig leder, som er interessert i at jeg skal utvikle meg, og setter pris på at jeg er så lærelysten:=). det er en ny verden!. Og dessuten er han så direkte på en god måte. Jeg skal ligge lavt i terrenget i den nye jobben ja:) Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/267905-utfrysing-p%C3%A5-jobben/#findComment-2164765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magna Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Der har du det! jeg ble brukt som en "buffer" for de andre, fordi det var naturlig for meg å ta opp ting, for at vi skulle har det best mulig, men den det gikk utover var jo meg. Nå har jeg en mannlig leder, som er interessert i at jeg skal utvikle meg, og setter pris på at jeg er så lærelysten:=). det er en ny verden!. Og dessuten er han så direkte på en god måte. Jeg skal ligge lavt i terrenget i den nye jobben ja:) Mvh Jeg er som deg. I dag er jeg veldig heldig fordi det er veldig mange menn som jobber der jeg er i dag. Vi tuller og har det veldig ok. -I tillegg gjør vi jobben vår. Jeg gruer meg veldig til høsten for da kommer det ei jeg kjenner som er full av intriger som antagligvis skal jobbe hos oss. I tillegg har vi allerede ei. Det blir to slike. Jeg har valgt å finne allierte, det er alltid noen som er som meg! ) Men de er unge. Jeg er ganske gammel. De eldre damene er fæle mange ganger. De herser med andre ansatte for å få posisjon. Jeg har hørt at det er slik på alle arbeidsplasser, også der menn jobber. Lykke til siirii. Du klarer deg. Når du har en sjef som støtter deg går det bra. Men bruk tid på han også, for å se om han virkelig er slik han gir seg ut for å være. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/267905-utfrysing-p%C3%A5-jobben/#findComment-2166736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.