Gå til innhold

Parasitter som suger blod

Anbefalte innlegg

Gjest rota

Jeg har en venn som har konstant vondt i magen, og har hatt det lenge. En alternativ medisiner har påvist at han har parasitter i kroppen som spiser av blodet hans. Mitt spørsmål er følgende:

Han var i Østen for godt over 10 år siden. Kan han ha blitt smittet der nede, og fortsatt ha problemer med det idag??

Er dette farlig? og hvordan helbredes det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26806-parasitter-som-suger-blod/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Når denne alternativ medisineren kan påvise disse parasittene, så bør vel han også vite hvordan han har påvist dem, hva slags parasitter det er, om de er skadelige og om det er mulig å bli kvitt dem. Eller er det "åndelige parasitter".

Jeg tviler nå på hele diagnosen og synes heller vennen din bør gå til lege med slike problemer.

Gjest rota

Når denne alternativ medisineren kan påvise disse parasittene, så bør vel han også vite hvordan han har påvist dem, hva slags parasitter det er, om de er skadelige og om det er mulig å bli kvitt dem. Eller er det "åndelige parasitter".

Jeg tviler nå på hele diagnosen og synes heller vennen din bør gå til lege med slike problemer.

Jeg skjønner du har disse alternativfolka litt i halsen, men mitt spørsmål var egentlig: Hvis man blir smittet av parasitter (om man får påvist det av leger eller annet hold)i Østen, hvor han var på 80 tallet, kan de parasittene være i kroppen så lenge og fremdeles plage ham. Han har vært på sykehus, men de finner ikke ut noe der. Derfor lurer jeg på dette, så jeg kan finne ut om det er noe hold i den "diagnosen" han har fått.

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Jeg skjønner du har disse alternativfolka litt i halsen, men mitt spørsmål var egentlig: Hvis man blir smittet av parasitter (om man får påvist det av leger eller annet hold)i Østen, hvor han var på 80 tallet, kan de parasittene være i kroppen så lenge og fremdeles plage ham. Han har vært på sykehus, men de finner ikke ut noe der. Derfor lurer jeg på dette, så jeg kan finne ut om det er noe hold i den "diagnosen" han har fått.

Jeg ser ikke bort fra at enkelte parasittinfeksjoner kan sitte så lenge i kroppen, men jeg har dessverre ikke nok kunnskap på dette spesialområdet til å uttale meg med sikkerhet.

Det finnes svært mange forskjellige parasittinfeksjoner med forskjellige symptomer, forløp og behandling. Det er derfor ingen som kan gi noe eksakt svar på om det er farlig og hvordan det skal behandles uten å vite hvilken parasitt det dreier seg om.

Dette var vel også litt av bakgrunnen for mitt vesle oppgulp. Skal man først stille en diagnose parasittinfeksjon, bør man kunne si noe mer enn at det sitter parasitter og spiser av blodet. Hva er grunnlaget for en slik påstand? Hva er hensikten med den? Jeg har flere ganger opplevd at pasienter har vært hos alternativmedisinere og fått vite at det noe galt med hjernen eller nyrene uten at de har symptomer som peker i det retning. Og så sender jeg dem til kostbare og kanskje plagsomme røntgenundersøkelser og tar masse blodprøver bare for å finne ut at hjernen og nyrene var i orden. Påstand om sykdommer uten belegg for det, skaper bare unødige problemer

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...