Gå til innhold

Enorm redsel konstant.

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med en enorm redsel konstant. Det er så slitsomt. Jeg er redd for absolutt alt sammen. Jeg har hørt at man skal oppsøke det man er redd for. Men det gjør jeg jo hele tiden fordi jeg har angst konstant. Hvordan skal jeg oppsøke alle tingene som jeg har angst for? Når jeg har generalisert angst hele tiden? Jeg holder ikke ut denne fryktelige reddselen min konstant. Jeg er livredd nå når jeg sitter bak pcen jo. Jeg går også på medisiner, men jeg merker ikke noe på de også går jeg i terapi. Hva skal jeg gjøre da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268126-enorm-redsel-konstant/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest melmøll

Jeg vet ikke helt hvorfor men jeg opplever ofte situasjoner der jeg får angst som _kjedelige_.Jeg tror at hvis du får bukt med angsten vil du igjen kunne kjenne glede over å gjøre ting, og dermed komme deg ut av depresjonen.

Kanskje gruppeterapi hadde vært noe? Jeg tror ikke det hjelper kun å oppsøke det du er redd for uten videre bearbeiding av tanker. Hvis du går med konstant redsel blir det lite fristende å gjøre ting, og du ender i en ond sirkel.

Jeg vet ikke helt hvorfor men jeg opplever ofte situasjoner der jeg får angst som _kjedelige_.Jeg tror at hvis du får bukt med angsten vil du igjen kunne kjenne glede over å gjøre ting, og dermed komme deg ut av depresjonen.

Kanskje gruppeterapi hadde vært noe? Jeg tror ikke det hjelper kun å oppsøke det du er redd for uten videre bearbeiding av tanker. Hvis du går med konstant redsel blir det lite fristende å gjøre ting, og du ender i en ond sirkel.

ja, jeg går rundt med konstant redsel og det er lite fristende å gjøre ting ja. Jeg tør ikke å gå i gruppeterapi heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...