Gå til innhold

klarer ikke mer Fluoxetin

Anbefalte innlegg

Hei.

Føler meg som en taper men nå har jeg tatt Fluoxsetin i 14 dager og har vært så dårlig at jeg er blitt livredd.

Har for det meste lagt og hatt vondt i hele kroppen,ekstrem kvalme og skjelvinger + smerter i brystet.

I går kveld toppet det seg og jeg fikk en rar følelse i bena,måtte på en måte strekke dem hele tiden.

Jeg har også hele tiden hatt sterk angst.

Legen sa sist jeg var der at hvis jeg ikke tålte disse skulle jeg prøve Cipralex på nytt siden jeg tålte dem men gikk med kronisk kvalme,hun mente kvalmen kunne behandles samtidig.

Jeg tåler mye men nå klarer jeg ikke å takle mer ,

er livredd hver gang jeg skal ta medisinen så dette går ikke lenger.

Jeg er veldig sensetiv overfor medisiner så jeg må bare kutte Fluoxetinen selv om jeg har dårlig samvittighet fordi jeg ikke tåler mer,

har dessuten gått ned 2 kg på disse 14 dagene.

vet egentlig ikke hvorfor jeg skriver dette inlegget men føler at jeg trenger litt aksept på det jeg nå gjør.

Klem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268169-klarer-ikke-mer-fluoxetin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok flere som kjenner på noen av de bivirkningene du beskriver.

Skjønner godt at du vil slutte, men ta det opp med legen først. Det finnes mange alternativer som er like gode som Fluoxetin.

Jeg har legetime den 7 Februar,

men siden vi ble enige om at hvis dette ikke gikk skulle bytte til Cipralex tar jeg sjansen .

Jeg er faktisk så livredd at jeg klarer ikke få i meg tabletten.

Disse 14 dagene har vært så grusomme at jeg klarer det ikke på egenhånd,måtte i så tilfelle vært innlagt og under kontroll.

Jeg er jo regnet for å tåle mye men jeg har nådd en grense der jeg ikke klarer mer.

Klem.

men siden vi ble enige om at hvis dette ikke gikk skulle bytte til Cipralex tar jeg sjansen .

Disse 14 dagene har vært så grusomme at jeg klarer det ikke på egenhånd,måtte i så tilfelle vært innlagt og under kontroll.

Jeg er jo regnet for å tåle mye men jeg har nådd en grense der jeg ikke klarer mer.

Klem.

sorry skrev feil.mente jo 7 Mars.

Gjest Mechilah

Klem.

Forstår veldig godt at du slutter :)

Varme tanker og klem til deg!

Annonse

steinansiktet

Hei på deg mbo.

Jeg har også brukt Fluoxsetin i perioder. De første 2-3 ukene i oppstart hadde jeg det på samme måte som deg. Kvalmen er uutholdelig.

Men hver gang ble kvalmen mildere og uroen mer håndterbar om en kan forklare det slik ,etter at jeg hadde tatt med. en måneds tid.

Etter å ha slutttet og vært uten ,gjentar det samme seg når jeg er i oppstart av med igjen. Kvalme og "uro" en måned før jeg synes det går greit.

Jeg skjønner angsten din og motstanden for å skulle fortsette med Fluoxsetin Når en føler så stort ubehag.

Hadde jeg vært deg hadde jeg villet prøvd litt til før jeg kuttet ut. I allefall kontaktet legen som skrev ut medisinen og hørt hva h*n mener en bør gjøre..

Tar i mot den :)

Skal slutte med fluoxetin jeg også...

Hei.

Tenk i dag er det første gang på 14 dager jeg har klart å spise et måltid,

sånn skal det ikke være,

Håper vi begge får medisin vi kan fungere med,

vet jo at man kan få bivirkninger men det får være måte på alt.

Har en mye bedre dag i dag faktisk så får man ta det derfra.

Enda en klem.

Gjest Mechilah

Hei.

Tenk i dag er det første gang på 14 dager jeg har klart å spise et måltid,

sånn skal det ikke være,

Håper vi begge får medisin vi kan fungere med,

vet jo at man kan få bivirkninger men det får være måte på alt.

Har en mye bedre dag i dag faktisk så får man ta det derfra.

Enda en klem.

Ja ta det derfra du,det er tross alt vi som skal leve i disse kroppene og kjenne på alt sammen...ikke legene.

klem igjen ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...