Gå til innhold

Hjelp kloke hoder.attføring

Anbefalte innlegg

Gjest Silje.B.K
Skrevet

Jeg jobbet i 2004 og hadde en lønn på ca 23000 kr i mnd. Jeg tjente 92000 kr i 2004. 2005 var jeg sykmeldt og hadde sykelønn på ca 260.000(alvorlig skade).

2006 0 i inntekt.

Nå har jeg fått innvilget attføring , hva kan jeg forvente å få da. håper jeg kan få hjelp til dette regnestykket.

Skrevet

Det vanlige er at du skal ha 66% av forrige års (året før skaden) inntekt. Hvordan har det seg at du ikke hadde inntekt hele 2006 det skulle du jo ha krav på??

Regnestykket skulle trolig være 66% av 260'?

Håper du har funnet svar på dette.. Ellers anbefaler jeg deg å snakke med kontaktpersonen din i NAV :)

Gjest Silje.B.K
Skrevet

Det vanlige er at du skal ha 66% av forrige års (året før skaden) inntekt. Hvordan har det seg at du ikke hadde inntekt hele 2006 det skulle du jo ha krav på??

Regnestykket skulle trolig være 66% av 260'?

Håper du har funnet svar på dette.. Ellers anbefaler jeg deg å snakke med kontaktpersonen din i NAV :)

jeg fikk hverken godkjent rehabiliteringspenger heller ikke noen annet , eneste jeg ble bedt om å søke hos sosialkontoret. Og de gjorde vi ikke , vi overlvede på min manns økonomi.

Men nå har jeg fått innvilget attføring og vil få etterbetalt helt fra den dagen jeg søkte.

Ringte Nav arbeid men de var også usikre på hvordan de skulle regne ut hva jeg vil få.

• 2 måneder senere...
MissAnonym1365381081
Skrevet

jeg fikk hverken godkjent rehabiliteringspenger heller ikke noen annet , eneste jeg ble bedt om å søke hos sosialkontoret. Og de gjorde vi ikke , vi overlvede på min manns økonomi.

Men nå har jeg fått innvilget attføring og vil få etterbetalt helt fra den dagen jeg søkte.

Ringte Nav arbeid men de var også usikre på hvordan de skulle regne ut hva jeg vil få.

Står om dette i folketrygdloven § 11.10

Grunnlaget for attføringspenger fastsettes ut fra medlemmets pensjonsgivende inntekt i året før inntektsevnen ble nedsatt med minst halvparten, jf. § 11-9 eller mulighetene til å velge yrke ble vesentlig innskrenket, jf. § 11-5. Grunnlaget for attføringspenger skal likevel fastsettes ut fra gjennomsnittet av den pensjonsgivende inntekten i de tre siste årene før samme tidspunkt dersom dette gir et høyere grunnlag.

Snittet av dine tre siste år er ca 117.000 i året, altså ca 10.000 brutto i måneden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...