Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 20 år som er sterkt plaget av allergi. Det verste er gress, bjørk og timotei. I fjor var det helt forferdelig selv om jeg gikk på Zyrtec hele sesongen. I går tok jeg en antihistaminsprøyte for å se om det hjelper mer. Men jeg har noen spørsmål om den som jeg håper du kan svare meg på:

1. Blir man trøtt av denne sprøyten?

2. Hvor lang tid tar det før den begynner å virke?

3. hvor lenge kan jeg regne med at den virker?

4. Er den bedre enn tabletter eller er det bare for å slippe å ta tabletter?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26829-antihistaminspr%C3%B8yte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Adriana

Er du sikker på at det var en antihistaminsprøyte du fikk og ikke en kortisonsprøyte? Kortisonsprøyte ville vært mest naturlig. Den starter å virke etter ca 1 døgn og virkningen kan vare opptil 3 uker. Den virker bedre enn antihistamintabletter fordi den virker på alle høysnuesymptomene. Man blir ikke trett av den, første døgnet blir man ofte mer våken og litt rødmusset i ansiktet. Det går over.

God vår og sommer!

Kjære Adriana

Er du sikker på at det var en antihistaminsprøyte du fikk og ikke en kortisonsprøyte? Kortisonsprøyte ville vært mest naturlig. Den starter å virke etter ca 1 døgn og virkningen kan vare opptil 3 uker. Den virker bedre enn antihistamintabletter fordi den virker på alle høysnuesymptomene. Man blir ikke trett av den, første døgnet blir man ofte mer våken og litt rødmusset i ansiktet. Det går over.

God vår og sommer!

Nei, det kan ikke ha vært en kortisonsprøyte. Jeg har fått beskjed om at den sprøyten jeg fikk nå skulle vare hele sesongen og at det ikke skulle være nødvendig med flere. I hvert fall ikke etter bare 3 uker. Da burde jeg vel fått beskjed om å komme tilbake?

Går det ann å gå på Zyrtec selv når jeg har tatt sprøyten? Jeg nyser og snufser og hodet føles helt sprengt!

Vennlig hilsen

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Nei, det kan ikke ha vært en kortisonsprøyte. Jeg har fått beskjed om at den sprøyten jeg fikk nå skulle vare hele sesongen og at det ikke skulle være nødvendig med flere. I hvert fall ikke etter bare 3 uker. Da burde jeg vel fått beskjed om å komme tilbake?

Går det ann å gå på Zyrtec selv når jeg har tatt sprøyten? Jeg nyser og snufser og hodet føles helt sprengt!

Vennlig hilsen

Kjære Adriana

Du kan godt ta Zyrtec eller andre antihistamintabletter selv om du har fått sprøyte.

Jeg tror fortsatt det er kortison du har fått - kan ikke tenke meg hva det skulle være ellers.

Kjære Adriana

Du kan godt ta Zyrtec eller andre antihistamintabletter selv om du har fått sprøyte.

Jeg tror fortsatt det er kortison du har fått - kan ikke tenke meg hva det skulle være ellers.

Tusen takk for svar!

Jeg har nå kontaktet legen min og det var en kortisonsprøyte jeg fikk. Nå har jeg fått enda en fordi den andre ikke fungerte godt nok. Håper at den vil hjelpe meg nå!

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...