Gå til innhold

Hvordan søke hjelp..?

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 19 år som har slitt med depresjoner siden 15års alderen. Jeg har aldri fått noe profesjonell hjelp. Jeg synes det er veldig vanskelig å snakke om mine egne følelser og tanker, og vet rett og slett ikke hvordan jeg skal gå frem for å søke hjelp..? Grunnen til at jeg skriver dette nå er fordi depresjonen min har blitt verre. I den siste tiden har jeg fått tanker om selvskading. Jeg vet at dette ikke er bra, og jeg vil bli bedre. Jeg vet bare ikke hvordan? Skal jeg oppsøke lege? Akkurat nå har jeg en litt bedre periode, men jeg vet jeg trenger hjelp.. Og hvis jeg ikke gjør det nå, så..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268291-hvordan-s%C3%B8ke-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest profile

Jeg synes du skal oppsøke lege og fortelle hvordan du har det Så kan du se hva denne foreslår, evt. be om en henvisning til psykiater/psykolog. Dersom du synes at det er vanskelig å prate om hvordan du har det, kan du øve deg på det ved å skrive det ned. Skriv litt hver dag om hvordan du har det, så blir du mer bevisst på det selv.

Jeg vet dessverre for godt hvordan du har det. Har gått i ett år med en økende depresjon og økende stress pga jobben..

jeg vil råde deg til å skrive ned hva som skjer i kroppen og reflektere litt over hva som kan være årsaken før du oppsøke lege.

jeg ble iallefall ikke trodd og opplevde det som en ekstra belastning, så jeg bestilte time hos en annen lege som ikke bare foreslo lykkepiller på første konsultasjon :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...