Gjest septembre Skrevet 27. februar 2007 Skrevet 27. februar 2007 Jeg takler ikke stress i det hele tatt, ikke et snev av det. Jeg tror jeg vet årsaken, jeg har hatt flere tøffe arbeidsforhold de siste årene, og sliter litt med depresjon i perioder. Ikke tunge depresjoner, men generell nedstemthet og at jeg trekker meg unna sosialt liv. Mens i andre perioder har jeg det veldig bra. Generelt har det veldig fint på hjemmebane, har en flott mann og to barn, men sliter med å takle en hel dag alene hjemme med barna. Det blir en del av det nå i disse sykdomstider, og det er jeg som blir hjemme siden jeg fremdeles er i permisjon med den minste. Og vi har lite med familie i nærheten som kan avlaste. I løpet av en slik dag kan jeg få panikkfornemmelser, hodepine, svetter, brystet snører seg sammen og jeg har lyst å skrike.. Føler at alt vokser meg over hodet, og det skal ikke så mye til. Det er grusomt å føle at jeg ikke klarer å ta meg av ungene en dag, så jeg innser at det er på tide å skaffe seg hjelp for å takle en normal hverdag med "normal" mengde stress.. Og hvordan skal det gå å begynne i jobb igjen? Jeg må innrømme at jeg er vettskremt ved tanken på å gå til psykolog, er rett og slett redd for at enkelte problemer kan forverres ved å "grave" i dem, så jeg har vurdert hypnoseterapi. Har du en formening om slik behandling? Jeg har hørt det skal være veldig effektivt på kort tid, og det ville passet meg bra.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.