Gå til innhold

Takler ikke stress, NHD..

Anbefalte innlegg

Gjest septembre
Skrevet

Jeg takler ikke stress i det hele tatt, ikke et snev av det. Jeg tror jeg vet årsaken, jeg har hatt flere tøffe arbeidsforhold de siste årene, og sliter litt med depresjon i perioder. Ikke tunge depresjoner, men generell nedstemthet og at jeg trekker meg unna sosialt liv. Mens i andre perioder har jeg det veldig bra.

Generelt har det veldig fint på hjemmebane, har en flott mann og to barn, men sliter med å takle en hel dag alene hjemme med barna. Det blir en del av det nå i disse sykdomstider, og det er jeg som blir hjemme siden jeg fremdeles er i permisjon med den minste. Og vi har lite med familie i nærheten som kan avlaste.

I løpet av en slik dag kan jeg få panikkfornemmelser, hodepine, svetter, brystet snører seg sammen og jeg har lyst å skrike.. Føler at alt vokser meg over hodet, og det skal ikke så mye til. Det er grusomt å føle at jeg ikke klarer å ta meg av ungene en dag, så jeg innser at det er på tide å skaffe seg hjelp for å takle en normal hverdag med "normal" mengde stress.. Og hvordan skal det gå å begynne i jobb igjen?

Jeg må innrømme at jeg er vettskremt ved tanken på å gå til psykolog, er rett og slett redd for at enkelte problemer kan forverres ved å "grave" i dem, så jeg har vurdert hypnoseterapi. Har du en formening om slik behandling? Jeg har hørt det skal være veldig effektivt på kort tid, og det ville passet meg bra....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...