spirito Skrevet 8. mai 2001 Skrevet 8. mai 2001 Problemet mitt er at jeg får så innmari lett merker på kroppen etter fx klær og lignende. Hvis jeg fx sitter i en kurvstol, kan man se ruter over hele meg etterpå! Dette er et problem for meg ettersom jeg kvier meg for å sitte på slike steder i fx shorts... Jeg vet det er helt vanlig, men ikke i den graden jeg får disse merkene.... Hva er årsaken til dette? Er det noe jeg kan gjøre med det? (fx forandre kosthold el.?) Hjelp! Jeg gruer meg til sommeren... 0 Siter
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 9. mai 2001 Skrevet 9. mai 2001 Hos enkelte skyldes slike merker frigjøring av histamin i huden. Histamin er et stoff som deltar i betennelsesprosessene i kroppen og blant annet utvider blodårene. Histamin blir frigitt ved allergiske reaksjoner, og de fleste allergimedisiner virker ved å motvirke histamineffekten. Det kan derfor tenkes at allergitabletter vil kunne hjelpe litt på denne plagen. Forslag til kostendring el.l. har jeg dessverre ikke 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.