Gå til innhold

Jeg er misunnelig

Gjest misunnelig jente

Anbefalte innlegg

Gjest misunnelig jente

Jeg er en jente som sliter med angst i sosiale situasjoner, og det gjør at jeg har et litt dårlig selvbilde. Greia er at jeg har en vennine/bekjent som jeg har litt kontakt med, og hun har et "perfekt" liv. Hverfall er det sånn hun fremstiller det.

Hun har tidligere fortalt meg at hun har ganske dårlig selvtillit, så jeg har litt på følelsen av at hun overdriver endel når hun snakker om seg selv. Jeg blir ihverfall ganske misunnelig på henne, og jeg vil ikke være det. Men det er ikke så lett når hun fremstår som kontrasten til meg.

Hvordan skal jeg forholde meg til situasjonen? Syns det er synd at det er sånn, for hun er en veldig koselig jente.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268531-jeg-er-misunnelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Gled deg på hennes vegne (om det er sant/usant), kanskje du kan lære litt av henne, i stedet for å være misunnelig....

Det er sunt med mange forskjellige venninnetyper, de kan lære av deg og du av dem.

Misunnelse er en negativ følelse, og det gagner ikke deg. Klarer du å se noe positivt med jenta, som du kan ha nytte av?

Men det er bare deg som vet hva som er best for deg!

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268531-jeg-er-misunnelig/#findComment-2174753
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...