Gå til innhold

Nedbrytende indre dialog..

Anbefalte innlegg

Gjest liten løve

Jeg har hatt en veldig negativ indre dialog i det siste.

Jeg har fokusert på det jeg ikke får til og forstørret det i stedet for å fokusere på og forstørre det jeg faktisk får til.

Den indre dialogen snudde seg til det negative for ja ca en 10 dager siden og allerede har jeg utviklet ganske mange tegn på depresjon.

Jeg må rett og slett prate penere med meg selv så får jeg se om ikke denne nedstemtheten jeg føler kan rette på seg etterhvert.

Hadde bare lyst å skrive litt..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268559-nedbrytende-indre-dialog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest liten løve

Skulle ønske jeg hadde et smart tips mot dette, for jeg har det likedan.

Jeg prøver å la være, men det er blitt en vane nærmest, skjer automatisk.

Griper meg i å rakke ned på meg selv stadig vekk.

Plagsomme greier:(

Mitt tips er å sette deg ned hver kveld og tenke over hva du har gjort denne dagen og skrive ned hvorfor akkurat det var veldig viktig.

Et eksempel på det kan være at du har pusset tennene. Det er faktisk veldig viktig. Pusser man ikke tennene får mann hull og tannkjøttbetennelse som kan føre til at tennene ramler ut. Med andre ord er tannpuss en veldig viktig oppgave og det er kjempeflott at man har gjort nettopp det.

Videre kan man tenke at i dag har jeg spist en sunn middag for eksempel og at en sunn middag er veldig viktig for at kroppen trenger de næringsstoffene og at det er kjempeflott at man har gjort noe så viktig for seg selv som å spise en bra middag.

Videre kan en tenke at i dag har jeg vasket klær og det er faktisk veldig viktig for man kan ikke gå ut uten rene klær og det er jo veldig viktig at man kommer seg ut. Veldig bra at jeg har gjort noe så viktig i dag.

Videre. I dag har jeg betalt regninger og det er jammen bra hvis ikke kan jeg jo havne på gata. Og det er jo viktig å ha tak over hodet så det var virkelig kjempebra at jeg fikk betalt regninger i dag.

Flott at jeg har dusjet i dag. Det er veldig viktig for selvfølelsen å ta vare på seg selv. Da viser man seg selv at man er viktig. Og det er viktig å ta seg selv på alvor så det er kjempebra at jeg har dusjet i dag.

I dag har jeg vasket opp og dt er jo bra. Det kan jo komme uønskede "dyr" om ting står og råtner og det ville jo ikke være bra. Kjempebra at jeg har gjort noe så viktig som å vaske opp. Det er jammen bra jeg ikke lar meg gro helt ned i skit.

Jeg har tatt medisinene og det er jo viktig hvis ikke kan jeg bli syk og det er jo forferdelig dumt. Jammen bra av meg å ta medisiner. Jeg er bra flik faktisk.

Også videre og så videre. Høres det helt teit ut.

Tanker om hva jeg ikke har gjort avviser jeg, Blir bare deppa av å tenke på det.

Gjest Multippel

Mitt tips er å sette deg ned hver kveld og tenke over hva du har gjort denne dagen og skrive ned hvorfor akkurat det var veldig viktig.

Et eksempel på det kan være at du har pusset tennene. Det er faktisk veldig viktig. Pusser man ikke tennene får mann hull og tannkjøttbetennelse som kan føre til at tennene ramler ut. Med andre ord er tannpuss en veldig viktig oppgave og det er kjempeflott at man har gjort nettopp det.

Videre kan man tenke at i dag har jeg spist en sunn middag for eksempel og at en sunn middag er veldig viktig for at kroppen trenger de næringsstoffene og at det er kjempeflott at man har gjort noe så viktig for seg selv som å spise en bra middag.

Videre kan en tenke at i dag har jeg vasket klær og det er faktisk veldig viktig for man kan ikke gå ut uten rene klær og det er jo veldig viktig at man kommer seg ut. Veldig bra at jeg har gjort noe så viktig i dag.

Videre. I dag har jeg betalt regninger og det er jammen bra hvis ikke kan jeg jo havne på gata. Og det er jo viktig å ha tak over hodet så det var virkelig kjempebra at jeg fikk betalt regninger i dag.

Flott at jeg har dusjet i dag. Det er veldig viktig for selvfølelsen å ta vare på seg selv. Da viser man seg selv at man er viktig. Og det er viktig å ta seg selv på alvor så det er kjempebra at jeg har dusjet i dag.

I dag har jeg vasket opp og dt er jo bra. Det kan jo komme uønskede "dyr" om ting står og råtner og det ville jo ikke være bra. Kjempebra at jeg har gjort noe så viktig som å vaske opp. Det er jammen bra jeg ikke lar meg gro helt ned i skit.

Jeg har tatt medisinene og det er jo viktig hvis ikke kan jeg bli syk og det er jo forferdelig dumt. Jammen bra av meg å ta medisiner. Jeg er bra flik faktisk.

Tanker om hva jeg ikke har gjort avviser jeg, Blir bare deppa av å tenke på det.

Hei liten Løve

Jeg måtte smile litt av innlegget ditt. Men dette er jo ikke tull! Jeg har begynt flere ganger og slutta flere ganger med å skrive ned faktisk hva jeg gjør.

Jeg har en sånn følelse av at livet bare flagrer forbi og det kan man bli ordentlig redd og deppa av.

Veldig god ide!

Gjest Ellipse

Hørtes smart ut, synes jeg:) Men må smile litt. Hihi. Gjelder å se det positive, ja, selv små ting som virker banale.

Jeg har hatt en fæl dag, men jeg har i hvert fall dusjet og pusset tenner og kommet meg gjennom dagen så noenlunde hel! Det er da noe;-p

Håper du har hatt det ok!

Gjest liten løve

Hørtes smart ut, synes jeg:) Men må smile litt. Hihi. Gjelder å se det positive, ja, selv små ting som virker banale.

Jeg har hatt en fæl dag, men jeg har i hvert fall dusjet og pusset tenner og kommet meg gjennom dagen så noenlunde hel! Det er da noe;-p

Håper du har hatt det ok!

Kjempeflott at du har dusjet og pusset tenner!

Har hatt en tung dag, men har fått til noen småting og jobber med å bli fornøyd med det før jeg tar kveld :)

Annonse

Gjest ferri

Kjempeflott at du har dusjet og pusset tenner!

Har hatt en tung dag, men har fått til noen småting og jobber med å bli fornøyd med det før jeg tar kveld :)

*smiler undrende*

liten løve//Ellipse

Hvordan klarer dere og bare dra ut det gode så lett...!! hehe ;)

Jeg er også flink til og pusse tennene, har blitt flinkere i allefall, jippi..!!!

bleh, nei, det funker ikke helt for meg dette må kanskje trene mere..hmmmmmm :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...