Gå til innhold

Garantert minste tilleggspensjon v. attføring

Anbefalte innlegg

Gjest Undrer

Viser til "Garantert minste tilleggspensjon etter folketrygdloven §§ 3-21 og 3-22" på følgende side : http://www.lovdata.no/rsk/rtv/tt-19980400-0048-007.html#map057

Der står det at : "Mottakere av rehabiliterings- og attføringspenger som er blitt uføre før fylte 24 år har krav på garantert minste tilleggspensjon beregnet på grunnlag av 3,3 poeng. Tilleggspensjonen utbetales fra fylte 20 år. Stønad utgjør mellom 93.000 og 97.000, avhengig av uføretidspunkt (før eller etter 1992)."

Jeg er 23 år og begynte på yrkesretta attføring høst -00. Jeg har en uføregrad på 100%. Jeg mottar kun ca. 4000 (grunnpensjon) i mnd. Tar jeg feil når jeg undrer på om jeg skulle hatt garantert minste tilleggspensjon? Kan noen evt. forklare meg hvorfor jeg ikke får det?

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Du viser til kapittel 11-rundskrivet, og teksten du siterer er foreldet.

Ta en titt på denne: www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-009.html#3-21

så ser du at sykdommen både må være varig og alvorlig for at du skal få mer enn det du har nå. Dette bør du kreve at TK vurderer hvis de ikke allerede har gjort det. Reglene praktiseres strengt.

(Hvis du har hatt sammenhengende stønad siden før 1.1.98 er det de gamle reglene som gjelder).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...