Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ElisabethF

Hei!

Jeg har vært plaga med urininfeksjoner i 1 år nå. Og jeg går antagelig med det uten å merke noe spesielt til det lenger. Jeg har gått på gjentatte antibiotikakurer, men det vender hele tida tilbake. Nå skal legen henvise meg til undersøkelser av urinvegene. Og jeg er ofte syk for tida. det er lissom noe hele tida og legene finner ikke ut av det. Jeg hovner fryktelig opp i hele ansiktet. Kan det ha noe med nyrene å gjøre? Og så har jeg tatt en hel del blodprøver og urinprøver. Blodprøvene viser at jeg ikke er frisk og heller ikke alvorlig syk. Og jeg har for mye hvite i urina. Det sa kontordama at betød at jeg har for mye hvite blodlegemer. Hva kan det komme av? Og er det skadelig å ha for mye av dem? Det er ikke alltid at jeg får smerter når jeg har urinvegsinfeksjon, men det kommer til syne når jeg tar urinprøve. Noen sier at blæra mi ikke tømmer seg helt når jeg har tissa. Hvordan rettes dette opp? og hva ellers kan dette komme av og hva gjøres?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26861-urinproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

For mange hvite blodlegem,er i urinen tyder på infeksjon. Om man ikke klarer å tømme blæren, vil det holde infeksjon ved like. Det blir vanskelig å bli kvitt infeksjonen.

Du har flere generelle symptomer (føler deg syk og hovener opp i ansiktet) - dette har ikke med blæreinfeksjonen å gjøre, men nyrefunksjonen din må undersøkese (blodprøve).

Det er viktig å bruke tid på toalettet så du forsøker å få tømt blæren så godt som mulig. Om du ikke klarer det, må det undersøkese videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26861-urinproblemer/#findComment-111107
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...