Gå til innhold

Hater klemmer og kjærtegn

Anbefalte innlegg

Gjest ruthie

Jeg er ei jente som går siste året på vgs med et ganske plagsomt og slitsomt problem..

Jeg føler en stor redsel og et ubehag når folk tar på meg. Hvis noen vil gi meg en klem så må jeg virkelig ta meg sammen for å greie det. Det verste jeg vet er når folk liksom skal være så omsorgsfulle mot meg; stryke meg på ryggen, holde meg tett inntil seg, stryke meg over håret og kinnet.. Det finnes ikke behagelig eller godt! Jeg kjenner jeg får angst eller noe i slike situasjoner. Trekker meg alltid fort unna.

Er litt redd for å såre andre ved å være så avvisende til all kroppskontakt, men folk må vel kunne respektere at jeg ikke vil bli "tatt på" uten at jeg må forsvare og forklare meg selv?

Men jeg skal innrømme at enkelte ganger når jeg har vært svært full, så har jeg satt pris på kjærtegn fra andre. Men det er svært sjelden og så er jeg jo ikke helt meg selv i fylla..

Jeg har ikke et spesielt dårlig selvbilde, og jeg får ofte høre at jeg er en veldig søt og vakker jente. Har heller aldri blitt fysisk eller seksuelt mishandlet.

Er jeg veldig unormal, eller er det helt normalt å hate kjærtegn og klemmer fra andre mennesker?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268692-hater-klemmer-og-kj%C3%A6rtegn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg likte heller ikke at noen kom meg for nær fysisk tidligere. Senere har det vist seg at jeg egentlig lengtet etter denne kontakten, men at jeg ikke turte å åpne meg psykisk for andre. Derfor ville jeg heller ikke ha dem fysisk for nær. Kan det være noe i det?

Gjest Jente31

Jeg likte heller ikke at noen kom meg for nær fysisk tidligere. Senere har det vist seg at jeg egentlig lengtet etter denne kontakten, men at jeg ikke turte å åpne meg psykisk for andre. Derfor ville jeg heller ikke ha dem fysisk for nær. Kan det være noe i det?

Sånn opplever jeg det også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...