Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

jeg er en jente på 15 år. det siste åre har jeg vært plaget av en feber som kommer nå og da, jeg har vært hos legen og sekket men det feiler meg ikke noe fysisk.jeg er oppvåkst i en famile med mye misbruk og vold. andre symtpomer: søvnløshet, lite mat lyst, jeg har slitt med selvmords tanker,karkterene mine er blitt dårligere, jeg har lite energi, klarer ikke og konsentrere meg, dårlig selvbilde. jeg håper du kan svare raskt for dette går utover skole gangen min, os siden jeg går i 10 kl er det dumt.

Gjest Jente31
Skrevet

Hei, for meg høres dette ut som en depresjon.. Har du noen å snakke med, om dette? Kan du fortelle legen din det? Det kan være at feberen har en sammenheng ja.. Har selv opplevd det.

Gjest Godt for magen
Skrevet

Du sier at du er oppvokst med mye misbruk og vold.

Hvordan er situasjonen din nå?

Er den bedre?

Skrevet

Har du noen du snakker med om disse problemene?

Det varierer litt fra sted til sted hvilket tilbud du kan få, men kanskje kan du snakke med helsesøster eller noen fra pp-tjenesten, eller du kan oppsøke helsestasjon for ungdom for å snakke med noen der.

Hvis du har et greit forhold til dine foreldre, så bør du be en av dem om å hjelpe deg med å finne både løsninger samt noen å snakke med utenfor familien. Hvis du ikke ønsker å involvere dine foreldre, så kan du selv kontakte f.eks. helsesøster eller helsestasjon for ungdom.

Det går an å få hjelp og støtte når man sliter slik du gjør nå, men da er det nok nødvendig at du uttrykker et ønske om hjelp til noen som kan hjelpe deg.

Lykke til!

Skrevet

Du sier at du er oppvokst med mye misbruk og vold.

Hvordan er situasjonen din nå?

Er den bedre?

den er bedre..men faren min misbruker fremdeles alkohol. det er vanskelig naturlig nok.

Skrevet

Hei, for meg høres dette ut som en depresjon.. Har du noen å snakke med, om dette? Kan du fortelle legen din det? Det kan være at feberen har en sammenheng ja.. Har selv opplevd det.

takk for alle svar!! det betyr mye. jeg syns det er vanskelig og snakke om dette med moren min..så takk til alle dere.

Skrevet

tusen takk! til alle som svarer..jeg setter stor pris på det..

Gjest Jente31
Skrevet

tusen takk! til alle som svarer..jeg setter stor pris på det..

hei igjen, hvis det hjelper deg å skrive litt her, må du gjerne gjøre det. Du er hjertelig velkommen! Jeg har egentlig ikke noe med det, Så du trenger ikke svare, men jeg tenker, hvorfor synes du det er vanskelig å snakke med moren din om dette?

*klem*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...