Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ei dame på 30 år. Jeg har aldri før vært allergisk mot noe som helst. Ikke som jeg vet om i alle fall. Nå den siste uka har jeg hatt problemer med øynene. De klør, er litt røde og det føles som det er "sand" i dem. Har jeg fått pollenallergi? Hva kan jeg gjøre for å lindre øyeplagene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26871-%C3%B8yne-som-kl%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære hmmrf

Det er mulig at du har fått pollenallergi, men det kan også være en infeksjon i øyet. Mens du venter på time hos legen kan du få øyedråper mot allergi uten resept på apoteket og prøve om det hjelper. Det finnes også reseptfrie allergimedisiner.

Hei med-kvinne!

Jeg kjenner igjen symptomene, jeg hadde dem i fjor vinter. Jeg var inne på tanken om allergi mot husstøv, eller andre rare ting, men endte til slutt opp hos en optiker. Han kunne fortelle meg at symptomene slett ikke er uvanlig hos personer som f.eks. sitter mye ved datamaskinen og egentlig trenger skjermbriller.

Han testet synet mitt og fant ut at jeg var svakt nærsynt og hadde skjeve hornhinner. Sannsynligvis var de skjeve hornhinnene mest utslagsgivende her. Med briller på nesen gikk jeg nye arbeidsdager i møte, og ble kvitt problemet!

Det er ikke sikkert løsningen er den samme hos deg, men en tur til optiker i blant er ikke så dumt uansett. Du kan spare deg for mye hodepine ved å sørge for at du ser riktig :-) Lykke til.

Vennlig hilsen ritapus

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...