Gå til innhold

Hva må til for å få hjelp..?

Anbefalte innlegg

hei!

Skriver dette i stooor frustrasjon over det norske helsevesen! Har en historie med oppvekst med to alkoholiserte foreldre, noe som nå har slått meg helt ut! Ble sykemeldt for dette i okt., noe som jeg virkelig trengte, var langt nede i kjelleren!! Sliter med oppveksten min, og ikke minst fordi jeg fremdeles har to søsken på 13 og 14 som bor hjemme fremdeles! tenker mye på dem, men bor over 4 timer unna nå..

Syntes ikke at jeg fikk særlig hjelp av fastlegen min, etter at jeg fant ut at jeg var gravid, var det ikke snakk om å sette oppveksten og livssituasjonen min inn i graviditeten. Plutselig var jeg bare gravid og ikke annet; skulle være den beste tiden i mitt liv.. Bytta lege, og er nesten enda mere skuffa denne gangen! Hun sa det rett ut at mine tidligere opplevelser hadde de ikke tid til å ta opp med meg. der hadde de mer enn nok annet å gjøre.. Håpte på at jeg hadde fått meg en jordmor som kunne hjelpe..

Er så utrolig frustrert fordi jeg ikke får den hjelpen som jeg har rett på, helhetlig omsorg som det så pent heter.. Hvem kan hjelpe når ikke en lege kan..?

Skjønner at det er travle dager der, men det jeg sliter med kommer ikke til å gå bort etter at barnet har kommet; skal ikke det jeg går igjennom nå stå i journalen til legen, slik at det står i papirene mine til en annen gang også..? Dessuten er det jo dit jeg må gå for å få meg sykemeldign; jobbe 40 % nå, og klarer rett og slett ikke mere enn det..

Skjønner ingenting jeg; psykolog tar det evigheter før man får komme til, allmennlegen har ikke tid.. hvem skal man da få hjelp av..??

jeg kan ikke skjønne annet enn at jeg har krav på ekstra oppfølging slik som ting er..

Ble sikkert litt rotete dette, men men..

Håper på innspill fra både NHD og andre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268733-hva-m%C3%A5-til-for-%C3%A5-f%C3%A5-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Magna

Du er nok i kategorien som trenger hjelp. Jeg kan gi deg noen generelle råd.

Du skal ikke gi deg i din jakt etter hjelp. Fordi du snart blir mor har du et lite menneske å ta vare på også. Og du skal ta vare på deg selv også.

Det første jeg ville gjort er å undersøke nærmere dette med en ny lege. Har du bekjente som vet noe om leger i nærheten av der du bor. Det ryktes hvilken lege som kan brukes når det gjelder psykiske problemer.

Hvis du ikke kan bytte så skal du kreve av din lege en henvisning til psykiatrisk poliklinikk der du bor.

Du skal ikke gi deg før du har fått en henvisning. IKKE GI DEG. Legen kan ikke nekte å henvise deg.

I tillegg vil jeg anbefalle deg å skrive med Sidetmedord.no. Det er en tjeneste gjennom Mental Helse.

De kan også hjelpe deg.

Jeg har også hatt en vond oppvekst. Det nytter å slåss for å få behandling. Det vet jeg.

Jeg har levd ett godt liv, selvom jeg hadde det vondt som barn. Men jeg har gått veldig lenge i terapi. Det har vært

helt nødvendig for å ha det bra.

Jeg brukte også Familirådgivningskontorene da jeg var yngre. De hjalp meg en del.

Mange hilsner fra:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...