Gå til innhold

Må spørre om alt jeg:)

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har GAD og jeg sliter med dårlig matlyst og kvalme.

Merker at det hjelper å få i seg mat men det er ofte vanskelig,

prøver nå å kutte ut kaffe og om jeg klarer skal jeg slutte å røyke.

Det med røyken er et problem siden jeg føler den roer ned angsten min men vet det hadde vært fornuftig.

Lurer på om andre kjenner igjen dette med kvalmen og dårlig matlyst som følge av angsten,vanskelig å svelge på en måte.

Jeg prøver å tvinge i meg mat og spiser mye frukt og grønt men får for lite frisk luft,"sosial angst"

Lurer på om noen av dere andre har det sånn og i tilfelle om vi kunne hjelpe hverandre på en eller annen måte,kanskje gjennom MSN,bare en tanke fra meg.

Har det ganske bra i dag men for mye tankekjør desverre.

Klem fra ei som maser om alt mulig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/268858-m%C3%A5-sp%C3%B8rre-om-alt-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest melmøll

Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg mbo, men jeg bruker mat for å dempe angsten jeg.

Det må være tøft å skulle slutte å røyke, men jeg har hørt at nikotin og koffein gjør angsten værre så det høres lurt ut å forsøke å kutte ned.

Håper du finner noen likesinnede, så dere kan finne støtte i hverandre, det betyr så mye.

*klem*

Gjest inkaa

Hei igjen, og takk for mail.

jeg ville prøve 2,5 - 5 mg zyprexa. Bytte ut de AP du bruker (truxal)?? og ta zyprexa istedet. De er veldig angstdempende, jeg har ingen vonde følelser når jeg tar min 2,5 mg ved 9 tida om kvelden.Alle bekymringer forsvinner, Og hadde jeg gått opp på dose hadde de virket mye bedre, men den har desverre for mange av oss/men ikke for alle den bivirkningen at de gir matlyst og dermed vektøkning. Men det er jo ikke noe problem for deg. Kom bare til å tenke på det i går kveld!! Forsøket verdt.

klem

hidi, the scorpion

Jeg er inne på ukjent territorium, så arrester meg om jeg er helt på viddene-

Angst vil for noen medføre vanskligheter med å svelge, fordi spenningen rundt nakke/svelgemuskelaturen blir for stram. Mye kaffe øker hjertefrekvensen og kan dermed inndirekt øke angstfølelse. Om du klarer å redusere kaffeforbruket til to-tre kopper pr. dag, og den siste før klokken seks om kvelden, er du på god vei. Deretter kan du forsøke å erstatte kaffe med koffeinfri kaffe.

Tror tilogmed at for mye nikotin, kan øke angstfølelsen. Man tror det roer og dermed er man inne i en vond sirkel...

Mat er viktig for bedre helse. Spis bitte lite, gi deg før du blir for kvalm. Spis veldig ofte, gjerne ting som frister, men ikke hopp over måltid. Da jeg selv var svært undervektig fikk jeg Tolvon, og den utførte mirakler på meg.

Alt må bygges opp sakte, men sikkert, slik det gjelder for dem som vil slamke seg.

Masse lykke til!

Jeg er inne på ukjent territorium, så arrester meg om jeg er helt på viddene-

Angst vil for noen medføre vanskligheter med å svelge, fordi spenningen rundt nakke/svelgemuskelaturen blir for stram. Mye kaffe øker hjertefrekvensen og kan dermed inndirekt øke angstfølelse. Om du klarer å redusere kaffeforbruket til to-tre kopper pr. dag, og den siste før klokken seks om kvelden, er du på god vei. Deretter kan du forsøke å erstatte kaffe med koffeinfri kaffe.

Tror tilogmed at for mye nikotin, kan øke angstfølelsen. Man tror det roer og dermed er man inne i en vond sirkel...

Mat er viktig for bedre helse. Spis bitte lite, gi deg før du blir for kvalm. Spis veldig ofte, gjerne ting som frister, men ikke hopp over måltid. Da jeg selv var svært undervektig fikk jeg Tolvon, og den utførte mirakler på meg.

Alt må bygges opp sakte, men sikkert, slik det gjelder for dem som vil slamke seg.

Masse lykke til!

Tusen takk for klokt svar.

prøver ut det med maten nå og å røyke mindre samt drikke mye vann og ikke kaffe.,synes det hjelper litt.

klem

hidi, the scorpion

Tusen takk for klokt svar.

prøver ut det med maten nå og å røyke mindre samt drikke mye vann og ikke kaffe.,synes det hjelper litt.

klem

Godt jeg ikke var helt på viddene. Hadde ikke angst men en form for spisevegring, og jeg levde på kaffe og røyk... Tok en liten skive i ny og ne for syns skyld, likssom.

Da jeg veide 43 kg satte legen foten ned (er 163 høy) og jeg fikk Tolvon. Den hadde to bivirkninger, tretthet og økt matlyst. Plutselig fristet mat! men jeg tok det rolig og forsiktig.

Det er kanskje ikke like "enkelt" for dere som sliter med angst, men en må jo bare begynne et sted...

Klem

Annonse

Hei, jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Om dagen sliter jeg skikkelig med å få i meg mat, blir kvalm av alt mulig. Raser ned i vekt. Men klarer bare ikke spise mer. Nå tenkte jeg at ejg skulle få resept på "lykkepiller" av noe slag, kanskje det hjelper.

Hvor gammel er du?

Hei, jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Om dagen sliter jeg skikkelig med å få i meg mat, blir kvalm av alt mulig. Raser ned i vekt. Men klarer bare ikke spise mer. Nå tenkte jeg at ejg skulle få resept på "lykkepiller" av noe slag, kanskje det hjelper.

Hvor gammel er du?

Hei.

Jeg er gammel jeg,over 50:)men problemene er like uansett.

Skal til legen på Onsdag og skal forsøke å høre om hun kan finne en løsning,jeg har prøvd mange ad og ssri men de fleste har gjort meg veldig dårlig,(ikke sånn for alle da)jeg tåler dem visst ikke.

I dag har jeg gjemt bort vekta,gikk å veide meg hele tiden,hm ikke bra.

Jeg har slitt lenge men ennå er det en gnist av håp om at noe skal hjelpe så vi må ikke gi opp.

Noen får matlyst av lykkepiller og kanskje du er en av dem.

Håper å ønsker deg det beste.

Klemmer.

Hei.

Jeg er gammel jeg,over 50:)men problemene er like uansett.

Skal til legen på Onsdag og skal forsøke å høre om hun kan finne en løsning,jeg har prøvd mange ad og ssri men de fleste har gjort meg veldig dårlig,(ikke sånn for alle da)jeg tåler dem visst ikke.

I dag har jeg gjemt bort vekta,gikk å veide meg hele tiden,hm ikke bra.

Jeg har slitt lenge men ennå er det en gnist av håp om at noe skal hjelpe så vi må ikke gi opp.

Noen får matlyst av lykkepiller og kanskje du er en av dem.

Håper å ønsker deg det beste.

Klemmer.

Var bare nysgjerrig på alderen jeg, har ingen betydning:)

Jeg har gått på SSRI tidligere, fra jeg var 16 til 26, nå 27. Kom egentlig til å tenke på at de kan være årsaken til at jeg ikke har vært tynn tidligere. Var veldig tynn før jeg begynte på de, så ble jeg gravid og sluttet. Men beg selvfølgelig igjen etterpå. gikk på de siden. Er egentlig etter at jeg sluttet på de jeg begynte å gå ned i vekt. Har ellers ikke hatt så mye bivirkninger, og fikk klarsignal av legen til å beg med 75mg efexor igjen, for det hadde jeg. Nå håper jeg det hjelper.

Synd du ikke kan bruke noe slikt, får håpe du finner noe som hjelper. Så noen nevnte zyprexa over her bl.a. Har ingen erfaring med de, men det kan jo være at de hjelper.

Klemmer til deg også:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...