Gjest Destiny Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Har vært hos lege pga depresjoner, sosial angst og sf. Han skrev ut antidepressiva til meg og henviste meg videre til DPS. Jeg har gått på antidepressiva i litt over 2 uker nå. Fikk brev fra voksenpsykiatrisk for noen dager siden om at jeg har fått prioriteringsnivå: "Rett til annen helsehjelp" og at det derfor ikke er sikkert om jeg de kan gi meg et tilbud. Det stod i brevet at jeg burde bli henvist til en privatpraktiserende psykolog/psykiater. Men er ikke det veldig dyrt å gå til privatpraktiserende? Noen som vet hvor lang ventetid jeg isåfall kan forvente? Legen min snakket også om at det kan være veldig lange ventetider for private. Det er i Bergen. Er det eventuelt noen vits i å klage på avgjørelsen? Føler på en måte at problemene mine blir bagatellisert siden jeg er i stand til å jobbe. Men på en måte at det er det eneste som holder meg litt oppe for tiden, det eneste feltet hvor jeg ikke er totalt mislykket. Nå har jeg akkurat fått meg ny jobb også, så hvis jeg blir sykemeldt så mister jeg sikkert alt. Ellers er alt bare mørke og jævlig... Våkner stort sett hver dag og tenker at jeg ikke har lyst til å leve. Telefonen ringer, men jeg orker ikke å svare... Klarer ikke å følge opp sosiale forhold. Trekker meg unna, så kjæreste er i praksis en umulighet. Leiligheten ser bombet ut og jeg orker ikke å spise annet enn junkfood og snop. Vil egentlig bare sove når jeg har fri. Spesielt etter at jeg begynte på medisinene. Burde trene, men orker ikke. Jeg er så LEI av å være deprimert. Beklager at jeg syter. Tenker bare at jeg trenger hjelp, og ble litt frustrert over å bli satt i "rett til annen helsehjelp-køen". Finnes det håp eller skal jeg belage meg på å leve som dette enda et år? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/268867-privatpraktiserende-psykolog/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ellipse Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Oi... Beskrivelsen av hvordan du har det kunne jeg skrevet selv! Stemmer jo til 100 %... (Bortsett fra at jeg studerer i stedet for å jobbe) Liten trøst for deg det da, men...Jeg vet i hvert fall hvor fælt det er!!! Man kjenner seg så maktesløs, sant? Dårlig at du ikke får komme på DPS, synes jeg. Du sliter jo åpenbart!! Men det skyldes vel ressursmangel, som alltid...Det er det samme her. Føler at jeg blir sendt fra den ene ventelisten til den andre,bare. Er så frustrerende!! Så orker en jo heller ikke å ringe hit og dit og mase når en har det sånn. Nei, huff. Mitt motto er i hvert fall at det er bedre med en venteliste enn ingenting. Vet du at du får hjelp "en vakker dag", er det kanskje lettere å holde ut en stund til? Sender deg en varm klem og mange gode tanker hvis du vil ha... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/268867-privatpraktiserende-psykolog/#findComment-2173837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke nick akkurat nå Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 MIn mann tok kontakt med privatpraktiserende. Han fikk tid etter to uker og betaler 600 kr pr time (45 min). Også i Bergen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/268867-privatpraktiserende-psykolog/#findComment-2173841 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rrose Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 Hvis du ringer til Kommunen så vil du få en liste over psykologer. Noen av disse psykologene har avtale med trygdekontoret og andre ikke. De som har avtale er selvsagt å foretrekke av økonomiske årsaker. Legen din må i det minste henvise deg til psykolog! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/268867-privatpraktiserende-psykolog/#findComment-2173857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 I de store byene er det mange privatpraktiserende psykologer og psykiatere hvor egenbetalingen er akkurat den samme som på DPS. Du finner liste over disse behandlerne på hjemmesiden til det helseforetaket du tilhører ( i allefall er det slik for helse øst). Synes du bestille ny time hos legen din for å diskutere situasjonen på nytt. Det er ikke nødvendigvis noe dårlig alternativ å gå til behandling hos en privatpraktiserende spesialist - tvert i mot - men det krever en del overskudd og energi for å finne en som både har ledig kapasitet og kompetanse. Kanskje kan fastlegen din hjelpe deg litt med dette. Hvis fastlegen din er uenig med dps i den vurderingen som er blitt gjort, så bør det skrives et brev til dps om dette. Tror ikke det brukes mot deg at du er i jobb, tvert i mot vil det ofte være et argument for å få igangsatt behandling for å unngå sykemeldinger. Kanskje bør legen vektlegge dette sterkere overfor dps. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/268867-privatpraktiserende-psykolog/#findComment-2173965 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.